De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Count me in  :yes: 🎉🎶


Citaat van: bert50 op december 29, 2017, 17:24:19
Het zou leuk zijn Robert [emoji106][emoji106][emoji443]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Top Robert gezellig 11.00 a.s. Vrijdag ☕️[emoji513]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

... een mooi tijdstip. Zin an 👍🏻.

Citaat van: bert50 op december 30, 2017, 16:24:17
Top Robert gezellig 11.00 a.s. Vrijdag ☕️[emoji513]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Rob46

#333
Vandaag bij Bert in Hellevoetsluis geweest. Eigenlijk stond deze luisterafspraak vorige week gepland maar kon vanwege mijn ziek zijn helaas niet doorgaan. Enfin, opgeknapt en vandaag naar Bert afgereisd. Gelukkig geen files dus ik stond binnen de 5 kwartier voor de deur van huize Bert. De auto net geparkeerd en toen zag ik in mijn buitenspiegel Robert ook net zijn fraaie bolide parkeren, mooie timing!

Het was erg leuk om Robert ook weer eens gezien en gesproken te hebben! Maar goed, we hebben ons gelijktijdig bij Bert gemeld, en zoals wij gewend zijn, werden wij ook deze keer weer hartelijk door onze gastheer verwelkomd. Ik had mijn jas nog maar net op de kapstok gehangen en, net zoals Leo ook al eens eerder beschreef, de muziek kwam ons al tegemoet.

Bij binnenkomst in de huiskamer ontkom je er niet aan, dat was bij de Focals Sopra's 1 ook al het geval, maar nu werd dit even aangedikt. Tjonge, dit zijn serieuze 'jongens'. In de fraaie kleurstelling wit met zwarte contouren staan daar twee heuse meubelstukken. Modern, ja, zo zou ik de Sopra's 2 kunnen beschrijven. Niet alleen door de kleurstelling, maar ook de 'knik' die deze luidspreker bovenin laat zien. De 2's staan dichter bij de achterwand geplaatst dan destijds de 1's. Dit kan ook makkelijk omdat de 2's een 'Down Firing' laag systeem heeft. Imposant zijn de luidsprekerkabels. Wat een dikke poken zijn die Audioquest luidsprekerkabels! Mijn Atlas kabeltjes passen hier wel 5 keer in! Met het down Firing principe ben ik wel mee bekend, want de ELAC 409 luidsprekers hebben ook dit principe. Eerst maar eens de luidsprekers goed bekeken, een eerste bakkie cappuccino met gebakje naar binnen werken en dan rustig gaan zitten om een en ander eens aan het werk te horen.

Bert had overigens de frontjes overigens voor deze sessie verwijdert,  hetgeen de bezetting heeft doen openbaren. Amai, wat een perfecte afwerking en mooie bezetting hebben de 2's. Wat gelijk opviel was het laag in de muziek wat ook op een laag volume erg mooi de woonkamer inrolde. Robert en ik waren het hier over eens, dat is ook de kwaliteit van een set, op een laag volume stress loos naar muziek kunnen luisteren zonder dat er bij de luisteraar vermoeidheid op kan treden. Robert had het over een fundament wat stevig werd neergezet, een fundament wat aanzienlijk steviger is dan bij de 1's. Ik kon mij bij deze constatering van Robert voor de volle 100% aansluiten. Het is inderdaad een fundament wat steviger in het laag is, maar ook het totale beeld van de muziek werd grootser neergezet. Dit kan natuurlijk ook niet anders, deze luidsprekers hebben volume! De basloopjes waren los van de speakers en goed te volgen, beter dan bij de 1's. De combinatie met de versterker en de Aurender is meer dan prima. Hier valt dan ook niets nieuws over te schrijven.

Persoonlijk vind ik de 2's meer recht doen aan het geheel dan met de 1's. Niets mis met de monitoren, maar het fundament en de tonaliteit wat de 2's vandaag hebben laten horen, is nog beter in balans dan bij de 1's. Persoonlijk mag het laag bij mij wel aanwezig zijn, zeker in de diepste regionen. De kunst is dan wel om de staande golven geen kans te kunnen geven. De akoestiek is in mijn optiek hier zeker mede bepalend in. Het diepste laag en fundament komt hier erg goed tot zijn recht. Als je de 2's nog nooit hebt gehoord, dan heb je zeker vrede met de 1's, maar eenmaal de 2's gehoord te hebben, dan ervaar je het 'gat' tussen deze 2 speakers. 'Helaas' is dit vaak de valkuil van onze audio hobby. Is er dan helemaal geen kritische noot te schrijven? Eigenlijk heb ik er maar één; en dat is dat ik de muziek soms nog wat aan de speakers vindt 'blijven plakken'. Maar ach, uit ervaring weet ik dat na een gedegen inwerkperiode dit absoluut anders zal zijn. Het is namelijk te horen dat de set zijn best doet om de zaak los te weken, soms is dan alles echt lekker los, inclusief een mooi diepte beeld, en soms mag dat even niet, dit is ook van de opname van dat moment afhankelijk. Of moeten de speakers t.o.v. de luisterpositie verder uit elkaar geplaatst worden? Je kan er maar op één manier achter komen, en dat is experimenteren. Zelf heb ik wel positieve resultaten uit verschillende plaatsingen/posities van luidsprekers kunnen halen, zeker als het om staging en het 'los komen' van de luidsprekers gaat. 

In de pauze zijn wij door Bert op een heerlijk worstenbroodje met gesmolten kaas en Mosterd getrakteerd, pff een heuse maaltijd beste forummers, deze was zo lekker dat dit een vermelding waardig is. Dank Bert! Vandaag was weer zo'n M&G waar we over muziek hebben gepraat, over audio en koetjes en kalfjes. Ontspannen en genieten! En ook nu weer heb ik kennis mogen maken met nieuwe voor mij zelfs totaal onbekende muziek. Zo kwam Incognito, Glen Hansard en Silvert Hoyem voorbij. Uiteraard heb ik deze namen opgeslagen......

Bert, hartelijk dank voor de uitnodiging en de gastvrijheid! Robert, gaaf om je weer gezien en gesproken te hebben! Ik heb in ieder geval weer een zeer gezellige en luisterrijke ochtend/middag gehad. We hebben naar een zeer fraaie set mogen luisteren met dito muziek! Dit is een set die voorlopig wel even dienst kan doen Bert! Hoewel......... :-D :angel:         

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

#335
... geen heel uitgebreid verslag, maar hierbij kort & bondig mijn bevindingen van een fijne dag;

T.o.v. mijn voorgaande visite zijn iig. de Aurender en de SophiaSopra 2 nieuw. Het geluid welke de keten voortbrengt is te omschrijven als vloeiend, gedetailleerd met een grote muzikaliteit, met een serieus fundament, waarin de (bas-) lijntjes goed zijn te volgen en veelal mooi gedefinieerd zijn. Dat 'veelal' duidt op een staande golf die de kop opstak bij een specifieke track ( Teardrops door Newton Falkner). Daarnaast kreeg je bij sommige tracks ook een mooi beeld van de ruimte waarin de muzikanten stonden te spelen (o.a. Fuga in D minor van Bach door Canadian Brass).
De set is zo hoogwaardig, dat deze in staat is de verschillen in kwaliteit van de content, duidelijk weer te geven. Eenzelfde track vanaf Tidal klonk vanaf de interne opslag van de Aurender duidelijk meer kleurrijk en gedetailleerd  :yes:

Het geheel klinkt meer volwassen dan met de Sopra 1, al had die top monitorspeaker ook zeker zijn eigen specifieke charmes; die klonk wat meer open, wat luchtiger dan de 2's. Betreft de looks omschrijf ik de 2's als eigenzinnig, een uitgesproken ontwerp met een top afwerking. Persoonlijk vind ik de monitoren fraaier om te zien, maar over smaak ...

Al met al betreft het één van de meest hoogwaardigste en mooiste sets op ons forum (en andere fora) en niet in de laatste plaats betreft de muziek welke deze set maakt  notworthy.


Naast de gastheer zelf was het leuk om Rob46 weer eens terug te zien en te spreken, stond heden vooral ook de muziek voorop en heb ik ook zeker genoten van het hapje en het drankje  :kwijl:. Rob en Bert, dank voor de gezelligheid en Bert ook voor jouw gastvrijheid.

lo

#336
zeer herkenbaar voor mij natuurlijk welke ervaringen jullie met de top set van Bert hebben opgedaan, erg mooi omschreven is ook de ambiance van deze dag! Goed gedaan mannen! HB
Weer een puike M&G geweest bij een bijzonder gastvrije en gezellige gastheer.... toppie!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

Leuk om de verslagen zo te lezen....

Het wordt weer hard tijd om eens een M&G mee te maken of te doen....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

bert50

Goedemorgen net wakker Rob en Robert dit zijn weer hele mooie verslagen van een hele gezellige dag.
Toch blijft het elke keer erg leuk om met forumleden over muziek en alles te praten over je favoriete hobby.
Rob en Robert nogmaals dank voor de leuke dag.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Heb je nog andere hobby's? Daar willen we het een volgende keer ook wel over hebben hoor  :yes: 😄


Citaat van: bert50 op januari 06, 2018, 11:43:07
Goedemorgen net wakker Rob en Robert dit zijn weer hele mooie verslagen van een hele gezellige dag.
Toch blijft het elke keer erg leuk om met forumleden over muziek en alles te praten over je favoriete hobby.
Rob en Robert nogmaals dank voor de leuke dag.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoek

Wederom leuke verslagen om te lezen :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

bert50

Ik heb zeker nog andere hobby's Robert 3 Februari hoor je daar meer over 🤙🤙


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Mooie verslagen mannen maar ik zou eigenlijk verbaasd zijn geweest als dit niet zo was. Bert heeft de boel  gewoon uitermate goed voor elkaar. Nu schuwt Bert een omwisseling van componenten ook niet om tot een beter resultaat te komen en dat scheelt  :wink: :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

[emoji16][emoji16][emoji16][emoji16]🤙🤙🤙


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Whisper.nl

 :cry:
Citaat van: bert50 op januari 08, 2018, 16:12:46
[emoji16][emoji16][emoji16][emoji16]🤙🤙🤙


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet