De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

#300
Vandaag een bakkie wezen doen bij Bert.... natuurlijk ook nog genoten van zijn nieuwe "heerlijkheden"....
Morgen even gaan zitten voor een impressie van de dag van vandaag.   8-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Gezellig. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Leo. Had je de vorige ls ook gehoord?


Citaat van: lo op december 27, 2017, 20:08:54
Vandaag een bakkie wezen doen bij Bert.... natuurlijk ook nog genoten van zijn nieuwe "heerlijkheden"....
Morgen even gaan zitten voor een impressie van de dag van vandaag.   8-)

lo

Citaat van: xander32 op december 28, 2017, 08:24:43
Gezellig. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Leo. Had je de vorige ls ook gehoord?

Yep die heb ik ook mogen beluisteren.  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

#303
Een paar weken geleden een appje ontvangen van Bert met de vraag of ik de 27e, tijd en zin had om naar zijn nieuwe luidsprekers te komen luisteren. Nou ik kan je vertellen dat die vraag niet aan dovemans oren werd gesteld natuurlijk. Euhhhh.... Bedoel je 27 december of ergens in het nieuwe jaar....? Ja Leo de dag na kerst! Aha... daar hoefde ik niet lang over na te denken natuurlijk en zo hadden we binnen no time een afspraak staan.

2e kerstdag nog even iets lekkers gehaald om mee te nemen naar Bert, altijd leuk als je een kleine attentie meebrengt. Het hoeft niet natuurlijk, maar mag wel... hahaha. Gisteren dus rond een uur of tien vertrokken om zo rond elven bij Bert te arriveren... halverwege denk ik... chips m'n attentie vergeten... oen... hahaha. Omdraaien en terug rijden is geen optie, maar vond het eigenlijk toch wel balen, tsja het is niet anders.

Zoals verwacht dus rond elven bij Bert op de stoep, na aanbellen gaat de voordeur met een krachtige zwaai open... hey Leo... fijn dat je er bent begroet Bert me lachend, kom snel binnen. In de hal, tijdens het ophangen van mijn vest, nog even mijn blunder besproken, och Leo dat geeft niet man, ik heb genoeg in huis kaatst Bert lachend... Tijdens dit welkom hoor ik achter de tussendeur de set zacht spelen... jandorie... dat klinkt nu al niet verkeerd... dat belooft wat!

Trek in koffie Leo met een lekker stukje chocolade taart? Heerlijk Bert, dat gaat er wel in! Snel in de bank dus, om te genieten van het heerlijke stuk taart met koffie, en natuurlijk het uitzicht op zijn nieuwe luidsprekers en de eerste luister indrukken op me in te laten werken. Eigenlijk nog niet zolang geleden was ik ook al te gast bij Bert, samen met Rob46, om te luisteren naar de Focal Sopra 1 die visueel in ieder geval een zelfde signatuur en afwerking hadden als de Sopra 2 die Bert nu heeft staan. De 1's waren monitoren op een stand, de 2's zijn vloerstaande full range 3 weg luidsprekers die met hun "high gloss" witte afwerking een bijzonder mooie verschijning zijn. Het lijkt erop of de bovenzijde van de luidspreker, de tweeter en de middentonerbehuizing te samen, hetzelfde zijn als van de 1's maar dan aan de onderzijde aangevuld met een behuizing voor de twee woofers met een "down-fire" bassreflexpoort. Al hoewel het forse luidsprekers zijn domineren ze het beeld in de kamer van Bert niet. Dit is natuurlijk direct te wijten aan de gekozen kleurstelling. Heel goed gekozen!

Muziek komt natuurlijk van de Aurender vanaf de interne harddisk of gestreamd vanaf de  NAS of Tidal, of van de CD speler die Bert ook nog operationeel heeft staan. De iPad wordt erbij gepakt... zeg het maar Leo... wat wil je horen... Ik kan je vertellen, er volgt heel veel muziek van alle genres, van pop tot klassiek, van jazz tot bijv. Dead can Dance met Lisa Gerard of Laurie Anderson, om maar eens iets te noemen. Toch wel heel erg handig natuurlijk dat streamen, maar vergis je niet... Bert heeft inmiddels een enorme hoeveelheid muziek opgeslagen op zij HD's.

Feitelijk zit ik er gewoon omheen te draaien hè... hoe klinkt het Leo...
Tsja, ik heb het al meer gezegd, als je de eerste klanken tot je laat komen heb je vaak al precies door wat je nog te wachten staat. Ik stond in de hal en toen dacht ik al, verhip... wat een body. Nu, na al een en ander beluisterd te hebben is dat alleen maar versterkt. Man wat een mooie kleurrijke muziek wordt hier gepresenteerd. Zo verfijnd, zo helder, zo gedetailleerd, zo krachtig, zo....... (kan nog wel even doorgaan) zonder analytisch te worden. Oleta Adams, dans macabre, Eivor, Lisa Gerard, Laurie Anderson en nog veel... veel meer muziek wordt vloeiend krachtig en verfijnd weergegeven. De Sopra 1's waren heel mooie en goed klinkende monitoren, daar was ik al enthousiast over. De Sopra 2's zijn in mijn ogen (oren) misschien wel twee stappen verder. Het is natuurlijk ook afhankelijk van persoonlijke smaak maar hetgeen hier ten gehore wordt gebracht, geeft mij het gevoel alsof ik thuiskom en dat wil wat zeggen in mijn beleving. Natuurlijk, Wheel of Fortune van Hans Zimmer (Pirates of the Caribbean) levert een staand golfje op, natuurlijk ligt daar weer iets op de loer bij full-range luidspreker ook bij de Sopra 2's. Is dat een probleem? Absoluut niet, dat wat deze luidsprekers bieden vind ik in ieder geval erg mooi. Bert ik denk dat je een heel goede keuze hebt gemaakt om weer terug te gaan naar vloerstaanders!!! Hier ga je, in combinatie met de rest van de componenten van je set, heel erg veel plezier aan beleven!

Ik hoop niet dat het een te lang verhaal is geworden, ik heb echter toch zoveel woorden nodig om een indruk van onze bijzonder gezellige en geslaagde mini M&G van gisteren te kunnen geven. Deze dag werd trouwens extra waardevol door de gesprekken die we weer hebben mogen voeren, soms tot op het emotionele.... Prachtig om te ervaren!

Bert, enorm bedankt voor de gezellige, luisterrijke en goed verzorgde dag gisteren. Chappeau!!

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

bert50

Dank je Leo weer voor dit mooie verslag het was zeker weer een geslaagde M&G zeker op laats hadden we mooie gesprekken en niet over de installatie en muziek ,
En dat vindt ik zeker een toevoeging van een M&G om naast de gezelligheid ook over serieuze onderwerpen te praten.
En zoals je net benoemd is de Sopra 2 meer als een beetje laag meer het is veel kleurrijker .
Leo nogmaals bedankt voor je aanwezigheid.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Mooi verslag Leo en helemaal niet te lang hoor;
het verslag geeft heel mooi weer dat een M&G allang niet meer is dat een paar mannen die op een rij zitten te luisteren naar muziek, om vervolgens om beurten aan te geven hoe ze het hebben ervaren. Maar veel meer een gezellig treffen, ontstaan uit een gezamenlijke hobby.


NB

Leuk verslag. Dus ze klinken net zo indrukwekkend als ze eruit zien.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Citaat van: xander32 op december 28, 2017, 14:49:28
Mooi verslag Leo en helemaal niet te lang hoor;
het verslag geeft heel mooi weer dat een M&G allang niet meer is dat een paar mannen die op een rij zitten te luisteren naar muziek, om vervolgens om beurten aan te geven hoe ze het hebben ervaren. Maar veel meer een gezellig treffen, ontstaan uit een gezamenlijke hobby.

:gp: helemaal mee eens Robert!

Goed verslag Leo! Jammer dat ik jou en Bert niet heb kunnen spreken, maar ik ben vanaf zondag door de griep geveld. Het is voor mij jaren geleden dat de griep mij te pakken had. Bah🙃😒 Uiteraard ben ook ik nog steeds nieuwsgierig naar de 2's Bert😉

xander32

... er gezamenlijk een x wat afspreken Rob ?
(dit lijkt voor de buitenstaander wellicht ietwat brutaal, maar ik heb al een uitnodiging van de gastheer in the pocket, anders zou ik dit ook niet voorstellen 👼🏻).

Citaat van: Rob46 op december 28, 2017, 15:21:00
:gp: helemaal mee eens Robert!

Goed verslag Leo! Jammer dat ik jou en Bert niet heb kunnen spreken, maar ik ben vanaf zondag door de griep geveld. Het is voor mij jaren geleden dat de griep mij te pakken had. Bah🙃😒 Uiteraard ben ook ik nog steeds nieuwsgierig naar de 2's Bert😉

bert50

Nog een weekje volhouden Rob komt goed op 5-1-2018 alleen geen chocolade taart 🤪🤪


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

bert50

Robert kan je 5-1-2018


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

 :no:

... dan ga ik naar de Achterhoek mijn ma en broer bezoeken, een goed nieuw jaar wensen.

Citaat van: bert50 op december 28, 2017, 15:37:04
Nog een weekje volhouden Rob komt goed op 5-1-2018 alleen geen chocolade taart 🤪🤪


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Citaat van: bert50 op december 28, 2017, 15:38:06
Robert kan je 5-1-2018


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bert50

Jammer Robert dan moeten we even kijken voor een andere dag [emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Citaat van: Rob46 op december 28, 2017, 15:21:00
:gp: helemaal mee eens Robert!

Goed verslag Leo! Jammer dat ik jou en Bert niet heb kunnen spreken, maar ik ben vanaf zondag door de griep geveld. Het is voor mij jaren geleden dat de griep mij te pakken had. Bah🙃😒 Uiteraard ben ook ik nog steeds nieuwsgierig naar de 2's Bert😉

Beterschap Rob, het was inderdaad jammer dat je niet aanwezig kon zijn. Dat maken we dit jaar dubbel en dwars goed! :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.