De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Hmmm interessant. Ik vond juist een MQA track beter klinken. Beter, omdat er in mijn beleving een 'voller' beeld werd neergezet met meer dynamiek......

Zep

Citaat van: Rob46 op september 17, 2017, 19:51:31
Hmmm interessant. Ik vond juist een MQA track beter klinken. Beter, omdat er in mijn beleving een 'voller' beeld werd neergezet met meer dynamiek......

Nou ja, volgens mij hoorde we het alle drie....persoonlijk vind ik dat niet vreemd, ik ervaar al veel langer dat de kortste weg het beste klinkt. Dus rechtstreeks vanuit het apparaat, zoals een cd speler of rechtstreeks vanaf schijf zonder een lang netwerk eraan.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Dit kwam zeker tot uiting met een nummer van Michael Bubble toen keken we mekaar aan en vonden wij rechtstreeks van de Aurender het mooier klinken


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Wat is "beter klinken" :roll: ?
In technische zin dat je meer informatie te horen kreeg, of in de zin van meer naar jouw smaak?

xander32

Mooier interpreteer ik als meer naar ieders smaak  :yes:.


Citaat van: bert50 op september 17, 2017, 21:54:36
Dit kwam zeker tot uiting met een nummer van Michael Bubble toen keken we mekaar aan en vonden wij rechtstreeks van de Aurender het mooier klinken


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bert50

Het klonk natuurlijker prettiger in het gehoor geen wereld van verschil maar toch 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Op dat moment vonden we het persoonlijk maar ook gezamenlijk mooier klinken, dus volgens de persoonlijke en gezamenlijke interpretatie....gewoon beter  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Punt [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Rob46

Dat content vanaf de hdd of zilveren schijfjes 'beter' klinken, is ook mijn ervaring. Dat er weinig tot geen verschil in de weergave bij een MQA track in vergelijking met hetzelfde nummer vanaf een hdd of cd wordt waargenomen, kan dan misschien ook per label verschillen, dat is namelijk ook bij SACD het geval.

Vanaf cd Robert, of hdd, vind ik de muziek strakker klinken. Moeilijk te definiëren. In ieder geval meer dynamiek en plaatsing van de instrumenten. Gek he? De content van Tidal is ook 16/44, en toch .......
Dit zal altijd door een ieder anders worden ervaren.

Toch is het voor mij een reden om t.z.t. weer een spinner op de kop te tikken......


Zep

Citaat van: Rob46 op september 18, 2017, 18:30:16
Vanaf cd Robert, of hdd, vind ik de muziek strakker klinken. Moeilijk te definiëren. In ieder geval meer dynamiek en plaatsing van de instrumenten. Gek he? De content van Tidal is ook 16/44, en toch .......
Dit zal altijd door een ieder anders worden ervaren.

Is ook mijn ervaring,  het geluid heeft meer lucht/diepte en is "voller".
Hier is het op Spotify ontdekken en wat ik wil behouden downloaden en op de HDD  HB
Ik wil zelfs geen NAS met lange netwerk kabels  :no:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Je staat zeker niet alleen in jouw bevindingen.

Citaat van: Rob46 op september 18, 2017, 18:30:16
Dat content vanaf de hdd of zilveren schijfjes 'beter' klinken, is ook mijn ervaring. Dat er weinig tot geen verschil in de weergave bij een MQA track in vergelijking met hetzelfde nummer vanaf een hdd of cd wordt waargenomen, kan dan misschien ook per label verschillen, dat is namelijk ook bij SACD het geval.

Vanaf cd Robert, of hdd, vind ik de muziek strakker klinken. Moeilijk te definiëren. In ieder geval meer dynamiek en plaatsing van de instrumenten. Gek he? De content van Tidal is ook 16/44, en toch .......
Dit zal altijd door een ieder anders worden ervaren.

Toch is het voor mij een reden om t.z.t. weer een spinner op de kop te tikken......

xander32

Hoe korter de lijntjes (en hoe minder overgangen, in welke vorm dan ook) hoe "beter" lijkt 't mij ook :yes:. Al blijkt het plaatsen van een switch dicht bij de bron, wel weer een positief effect te geven  :roll:.

Citaat van: Zep op september 18, 2017, 18:41:31
Is ook mijn ervaring,  het geluid heeft meer lucht/diepte en is "voller".
Hier is het op Spotify ontdekken en wat ik wil behouden downloaden en op de HDD  HB
Ik wil zelfs geen NAS met lange netwerk kabels  :no:

renes59

#252
Citaat van: Zep op september 18, 2017, 18:41:31
Is ook mijn ervaring,  het geluid heeft meer lucht/diepte en is "voller".
Hier is het op Spotify ontdekken en wat ik wil behouden downloaden en op de HDD  HB
Ik wil zelfs geen NAS met lange netwerk kabels  :no:
Hier hetzelfde, ontdekken en eventueel kopen of huren.
Blijf iemand die blijft draaien, cd of lp, ook in de toekomst geen plannen om dat te veranderen. Heb wel de laptop verbonden met de vv via bluetooth, gaat goed en dat voor €35.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zep

Citaat van: xander32 op september 18, 2017, 19:22:05
Hoe korter de lijntjes (en hoe minder overgangen, in welke vorm dan ook) hoe "beter" lijkt 't mij ook :yes:.

Een streamer met interne HDD zou dan in theorie ook beter zijn dan een externe HDD via een USB kabel. Dan moet je minstens weer een mooie Audioquest kabel gebruiken.....of, een simpele USB-stick, dan vervalt het kabeltje ook  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jrm

Citaat van: Zep op september 18, 2017, 12:39:47
Op dat moment vonden we het persoonlijk maar ook gezamenlijk mooier klinken, dus volgens de persoonlijke en gezamenlijke interpretatie....gewoon beter  :wink:

:gp:

Inderdaad was het unaniem!
Via Tidal was het vlak, niet ruimtelijk en alsof er een vitrage voor hing.