De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

 :yes: redface

Maar ik had het niet willen missen; tegenwoordigs calculeer ik er twee dagen hersteltijd bij in, die blijken op dit moment onvoldoende. Maar de week vooraf was ik ook al wat grieperig, sowieso niet fit, dan weet je dat vervolgens twee dagen lang feesten geen goed gaan doen :-). Nu drie dagen vrij, drie dagen om weer fit te geraken.

Citaat van: jowa op september 15, 2017, 11:41:30
Tsja, je wordt ouder hè.
Dan hakken die feestjes er drie keer zo hard in [emoji14]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Jammer Robert maar beterschap [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Een leuke en gezellige dag toegewenst morgen!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Citaat van: xander32 op september 15, 2017, 12:26:42
:yes: redface
Maar ik had het niet willen missen; tegenwoordigs calculeer ik er twee dagen hersteltijd bij in, die blijken op dit moment onvoldoende. Maar de week vooraf was ik ook al wat grieperig, sowieso niet fit, dan weet je dat vervolgens twee dagen lang feesten geen goed gaan doen :-). Nu drie dagen vrij, drie dagen om weer fit te geraken.

Sja....op die momenten onderscheiden zich de echte mannen van de jongens  :yes:

:-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jrm

Citaat van: bert50 op september 15, 2017, 13:41:17
Jammer Robert maar beterschap [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

:gp:

Zeker jammer, hadden we o.a. het ook over de Node 2 kunnen 'bomen', maar in ieder geval sterkte Robert.

jrm

Citaat van: lo op september 15, 2017, 20:09:54
Een leuke en gezellige dag toegewenst morgen!

Dank je Leo, gaat zeker lukken!

bert50

Dank je Leo kijk nog even naar je mail [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Wij zijn aan het genieten  HB

AkTeVox


Rob46

Citaat van: jrm op september 16, 2017, 12:01:11
Wij zijn aan het genieten  HB


Zeker genieten Marcel!! Veel plezier daar!! :yes:

Zep

Vandaag weer op bezoek geweest bij Bert waar ik tevens kennis heb mogen maken met Marcel. Altijd weer leuk nieuwe gezichten te leren kennen  :yes:

En ja, wederom enorm in de watjes gelegd door Bert, niks tekort aan drinken en eten...top gastheer wat dat betreft. Ook weer wat nieuwe muziek leren kennen, o.a. welke Marcel op cd had meegenomen...heel mooi, ga ik thuis ook eens over mijn setje laten spelen.

Nou ja, over de set van Bert kan ik eigenlijk heel kort blijven, die klinkt verdomd goed! Eigenlijk deed hij dat de laatste keer ook al, maar op mijn geheugen heb ik toch wel wat verbeteringen waargenomen. Het laag vond ik strakker omlijnd dan de vorige keer en echt goed aanwezig voor monitoren. Details echt mooi en duidelijk aanwezig, lekker breed en diep, en bovenal een echt loepzuiver geluid....erg strak allemaal. Ik houd van strak. En dat in combinatie met een rust in het geluidsbeeld die je niet vaak zult horen, echt heel fraai. Nee, op deze set kun je gewoon uren luisteren en jezelf blijven verbazen over hoe makkelijk de muziek uit de speakers komt, totaal niet geforceerd of opgedrongen...gewoon een hele aangename rust, nog meer dan de vorige keer. De set doet het op zijn sloffen, het lijkt totaal geen moeite te kosten.

Sinds de laatste keer heeft Bert kabels vervangen en de nieuwe Aurender aangeschaft, zeer zeker de moeite waard geweest deze upgrade. Sja....wat moet je nog meer eigenlijk? Ik zou zeggen Bert, gewoon nu zo laten zoals het is, beter wordt het vast niet meer. Ik begrijp dat iemand na een paar jaar iets anders wil, gewoon omdat het anders is, maar "beter" zal het niet zijn....anders.

Bedankt voor je gastvrijheid Bert, heb er van genoten en het was zeker de moeite waard!
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jrm

Zaterdagmorgen in September, een echte zaterdagochtend in Nederland, grauw en grijs en het plenst. Met een zucht kruip ik achter het stuur, als ik ergens geen plezier aan beleef is het rijden in de regen. Na anderhalf uur rijden, parkeer ik de auto vlakbij Bert zijn woning.

Uiteraard werd ik verwelkomt door gastheer Bert en voordat ik kon zitten had ik al een glas koffie en een bordje met een appelflap erop  pompom

Zo mijn humeur was meteen flink omhoog geschoten!

De laatste tijd ben ik wat vaker bij Bert geweest, ik was al onder de indruk van de focals in combinatie met de Accuphase, maar direct viel mij de rust op van de eerder omschreven combinatie met de Aurender. De huidige set laat de muziek alles doen qua geluid, maar is gewoon de baas erover.

Zoals Jurgen al schreef, klinkt het allemaal strak en ruimtelijk, het geluidsbeeld komt los van de focals op een prettige en wenselijk gevoel. Bert liet onder andere Herman Brood horen met het vaak gecoverde 'My way', ik kreeg spontaan tranen in mijn ogen en kippevel.

Jurgen liet ook nog wat 'electronische' muziek horen, wat ook zeer fraai werd afgespeeld, maar ook mijn nieuwsgierigheid trok. Het gaat voor nu wat te ver om de muziek allemaal te noemen (was erg veel  :yes: )

Kortom het was een zeer geslaagde M&G, met een top set en een fantastische gastheer!

Bert, ik zou niet weten wat je nog kan aanpassen, zodat je nog duidelijk een verbetering kan waarnemen.....

Rob46

Is weer een feestje geweest!  :yes:

lo

Weer een leuke dag geweest bij Bert waar weer mooie verslagen van zijn gemaakt. Toppie mannen  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Mooie verslagen van een zo te lezen zeer geslaagde meeting.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.