De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jrm

Mooi mannen, dat het een leuke dag was. Leuk verslag weer.

Ik ben ook benieuwd komende zat. Ik ken de set van Bert al wat langer en ben echt nieuwsgierig!!!

Cornelis1921

Mooi loopwerk, Bert. Pioneer heeft idd ook hele mooie spullen gemaakt bovenop de budget. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Rob dank je wel weer voor het mooie verslag. Wat kan jij dit mooi schrijven, Ik ben zeer blij met de Aurender A10 zoals ik gisteren liet weten. Het verbaasde mij ook wat deze dac doet met de eenvoudige Blue Ray speler van Pioneer klonk gewoon geweldig.
Maar voor mij is dit een goede stap geweest om de Marantz Na11 te verruilen voor de Aurender de app maar vooral de geweldige muzikaliteit van de speler zo mooi.
Leo en Rob ik wil jullie bedanken voor de gezellige dag dit is altijd leuk om te doen met gezellige mensen lekker kletsen en muziek luisteren moeten we meer doen.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Wederom een mooi verslag Rob  :yes:.
Mogelijk moet ik voor zaterdag a.s. afhaken, dat zal ook niet eerder duidelijk zijn dan de dag er voor  :|.

bert50

Dat zou weer jammer zijn speciaal voor Jürgen [emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

#200
Zometeen naar Bert, nog effe de route checken op google en de navi van de auto... ongeveer 55 minuten reistijd. Hup in de auto en onderweg, wat denk je... daar in het westen van Holland weten ze ook wat ongelukken op de snelweg zijn wat resulteert in een dik half uur vertraging ten opzichte van de originele aankomsttijd. Tsja het is niet anders het hoort erbij in ons mobiele landje, snel aanbellen!

En ja hoor, zo kennen we Bert op zijn best, met een big smile wordt ik, als vanouds, hartelijk ontvangen... ook in de file gestaan Leo... proest. Snel m'n vest weghangen en naar binnen waar Rob inmiddels zijn eerste hap van de appelflap neemt en snel opstaat om mij ook hartelijk te begroeten. Altijd mooi om te ervaren, feitelijk ken je elkaar niet zo heel erg goed, maar ontstaan er toch erg hartelijke en warme banden. Erg leuk en een belangrijke meerwaarde van het marantzforum. Of ik ook een appelflap lust, nou graag Bert, met een schuin oog kijkend naar Rob hoe smakelijk hij zijn appelflap heeft verorbert... hmmmm lekker, verwennerij!

Zo, dan er maar eens even lekker voor gaan zitten in de riante bank ten huize van Bert met uitzicht op een bijzonder fraaie set en de verdere styling van de living, erg mooi. Wat willen jullie horen mannen, vraagt Bert, ik weet niet of de vraag volledig bij mij en Rob is geland, we zijn inmiddels al druk in een geanimeerd gesprek waaraan Bert natuurlijk ook driftig deelneemt. Alle drie praten we kennelijk vrij gemakkelijk over heel diverse onderwerpen, ik mag dat wel is erg vermakelijk en plezierig!!

Ohja... nu toch even serieus luisteren hoor jongens. Zoals ik zojuist al zei heeft Bert een bijzonder fraaie set niet in de laatste plaats door de optische indruk. Het zijn toch behoorlijk grote monitoren die Focal Sopra no1's maar ze staan erg mooi in de totale set-up. Een mooi stereomeubel herbergt de heerlijkheden die verantwoordelijk zijn voor de voeding van de speakers, de laatste nieuwe aanwinst heeft ook hier een mooi plekje gekregen en mag de wereld aanschouwen vanaf een verhoging gerealiseerd door extra dempers onder de streamer te plaatsen. Luisteren naar muziek via de Aurender A10 in de diverse modi, streamen van Tidal of nas of interne harde schijf, klinkt erg fraai. Zelfs zo fraai dat er diverse kippenvel momenten voorbij komen. Daarnaast is het bedieningsgemak middels de app van de Aurender bijzonder goed en ziet er erg fraai uit. Zelfs ik kon er mee overweg en dat wil wat zeggen hè... Ik had natuurlijk ook nog een aantal CD's meegenomen waaronder de Dali CD volume4. Zullen we die eens in de alles eter van Pioneer doen? Ja zekers... via de dac van de Aurender wordt hier een erg mooi stukje muziek neergezet. Zo zie je maar waarvoor een oude Pioneer blue ray speler nog goed is. Diverse nummers worden gedraaid, verhip dat is mooie muziek en zijn goede performers komt regelmatig als opmerking voorbij. Ook de CD Mephisto&Co nog even in de spinner om naar 'dans macabre', spookslot efteling, te luisteren. Een groot orkest wat groots wordt neergezet door de set van Bert. De dynamiek wordt keurig weergegeven en de krachtige paukenslagen lijken niets aan kracht in te boeten. Fraai.... Erg fraai!

Voordat je weer op luistervisite bij een collegaforumlid gaat probeer ik mezelf altijd even voor de geest te halen hoe of het ook alweer klonk en waar ik op zou willen letten of aandacht aan zou willen geven. Ik had voor mezelf bedacht dat ik nog specifiek op het 'hoog' wilde letten of dit niet te aanwezig of overheersend zou zijn waardoor afbreuk aan de 'echtheid' zou worden gedaan. No-way, het klinkt gewoon erg goed, ook met mijn eventjes kritische luisteroor.... Hahaha.

Tussendoor zijn we natuurlijk nog verwend met diverse kopjes koffie en een heerlijke baguette met knakworst geflankeerd met mosterdsaus en toegedekt met een lapje kaas uit de oven opgevolgd door een puntje met kaas. Heerlijk, ik zei al verwennerij, en dat was het zowel op culinair als op muziek gebied maar misschien nog wel het belangrijkste het onderlinge contact!!
Bert en Rob, ik heb enorm genoten van onze gesprekken en de muziek, ik kijk er weer met veel plezier op terug. Bert, ik wil je nogmaals hartelijk danken voor je gastvrijheid en de verzorging!!

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Top mannen, mooie verslagen.........overigens had ik ook niet anders verwacht met de set-up van Bert die zorgvuldig is samengesteld uit niet de eerste de beste componenten. En nu maar genieten van al dat moois Bert  pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Voor Lo ook een compliment voor het uitgebreide verslag. Echter, heeft deze ook een keerzijde; met twee van die verslagen vol met lovende tekst, kan het zaterdag alleen maar gaan tegenvallen  :-D.

bert50

Leo bedankt voor het mooie verslag van een weer dan geslaagde dag .
Robert in dit geval moet je gewoon komen Zaterdag [emoji12][emoji12]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Leo en Rob, mooie verslagen....altijd weer genieten  :yes:

Ben benieuwd  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

 :gp:
Weer een leuk verslag van Lo. :yes:
Ga zo door  :-D

jrm

Citaat van: bert50 op september 13, 2017, 15:51:02
Leo bedankt voor het mooie verslag van een weer dan geslaagde dag .
Robert in dit geval moet je gewoon komen Zaterdag [emoji12][emoji12]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:gp:

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Morgen moet ik helaas verstek laten gaan; ben nog steeds snot verkouden 🤧, heb mijn kop dichtzitten. De naweeën van twee dagen feesten i.c.m. de leeftijd 😏.

Citaat van: bert50 op september 13, 2017, 15:51:02
Leo bedankt voor het mooie verslag van een weer dan geslaagde dag .
Robert in dit geval moet je gewoon komen Zaterdag [emoji12][emoji12]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Tsja, je wordt ouder hè.
Dan hakken die feestjes er drie keer zo hard in [emoji14]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk