De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bert50

Dan moet je een keer komen luisteren Brutus en je overtuigen,



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WimPeu

In sommige opnames zit gewoon afgrond diep laag, wil je dat horen/voelen dan is een goede sub een must bij welke monitor speaker ook. Anders mis je gewoon wat. Daarbij voegt een goede sub veel meer toe dan alleen extra laag. juist in het midden gebied boek je de meeste winst.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

... bij welke ls dan ook. Echte full range speakers zijn er nauwelijks. Een sub voegt m.i. enkel wat positiefs toe, indien deze goed op- en afgesteld is. En daar gaat het heel vaak mis, waardoor een sub op dat moment meer kwaad dan goed doet.


Citaat van: WimPeu op december 31, 2016, 08:55:16
In sommige opnames zit gewoon afgrond diep laag, wil je dat horen/voelen dan is een goede sub een must bij welke monitor speaker ook. Anders mis je gewoon wat. Daarbij voegt een goede sub veel meer toe dan alleen extra laag. juist in het midden gebied boek je de meeste winst.

bert50

En daarom begin ik niet aan een sub Robert het gaat vaak mis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

mountainbiker

Citaat van: WimPeu op december 31, 2016, 08:55:16
In sommige opnames zit gewoon afgrond diep laag, wil je dat horen/voelen dan is een goede sub een must bij welke monitor speaker ook. Anders mis je gewoon wat. Daarbij voegt een goede sub veel meer toe dan alleen extra laag. juist in het midden gebied boek je de meeste winst.
Hier de rekentool van het laag.http://www.popschoolmaastricht.nl/college_geluid_snelheid_frequentie_golflengte.php?menu=menuGeluidstechniek
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

jrm

Leuke verslagen, maakt inderdaad nieuwsgierig naar het geluid.

bert50

Je ben altijd welkom om te komen luisteren [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: WimPeu op december 31, 2016, 08:55:16
In sommige opnames zit gewoon afgrond diep laag, wil je dat horen/voelen dan is een goede sub een must bij welke monitor speaker ook. Anders mis je gewoon wat. Daarbij voegt een goede sub veel meer toe dan alleen extra laag. juist in het midden gebied boek je de meeste winst.

Voor mijn muziek beleving wil ik het laag ook kunnen voelen,  dat deed ik niet met monitoren zonder sub, vooral niet met mijn muziekstijl. Maar een sub zonder afstandsbediening is vaak opstaan om bij te regelen, vond ik erg lastig. Op dit moment mis ik absoluut geen sub en is het stukken eenvoudiger geworden.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jrm

Citaat van: bert50 op januari 01, 2017, 20:40:26
Je ben altijd welkom om te komen luisteren [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zal ik zeker een keer doen, kunnen we herinneringen ophalen van onze werkervaring in het buitenland  8-)
Anders samen met Rob, lijkt mij leuk.

Brutus

Citaat van: bert50 op december 31, 2016, 08:52:39
Dan moet je een keer komen luisteren Brutus en je overtuigen,



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zou leuk zijn maar dan moet je wel op een afstand van max. 20 km wonen, anders red ik het niet met mijn rug die "gaar" is (laten we het daar maar op houden anders wordt het een lang verhaal).
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

Hellevoetsluis Brutus


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

pameijer

Citaat van: bert50 op december 31, 2016, 09:47:13
En daarom begin ik niet aan een sub Robert het gaat vaak mis


Gelukkig dacht ik niet zo toen ik nog meisjes wilde versieren  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

... 'n vreemde vogel ben je, als je tijdens het versieren van meisjes niet de overweging maakt of je al dan niet een sub neemt  :-D

Citaat van: pameijer op januari 02, 2017, 16:56:16
Gelukkig dacht ik niet zo toen ik nog meisjes wilde versieren  pompom


Zep

#134
Citaat van: pameijer op januari 02, 2017, 16:56:16
Gelukkig dacht ik niet zo toen ik nog meisjes wilde versieren  pompom

Je moet ook niet aan een sub beginnen als je niet dominant genoeg bent, althans niet in de SM :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*