De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

#105
Weer een bijzonder gezellige ochtend/middag gehad bij Bert waar ik samen met Robert van diens gastvrijheid gebruik heb mogen maken.

Bij het betreden van de woonkamer, waar Bert's set is opgesteld, viel het mij al direct op. Open, gedetailleerd, helder geluid wordt ten gehore gebracht. Bijzonder fraai was mijn eerste indruk nog voordat ik in de bank neer plofte om eea ook visueel op me in te laten werken. Een lekkere kop koffie aangevuld met een heerlijke punt gebak werden me aangeboden door de gastheer. Driedubbel genieten, mooie set met mooie muziek, heerlijke koffie met gebak en natuurlijk de aanstekelijke verhalen van Bert. Dit wordt weer een leuke dag, zeker nu Robert inmiddels ook is aangekomen.

Het was alweer een tijd geleden dat ik bij Bert ben geweest. Als we het ons goed herinneren was dat begin 2012, niet lang nadat Bert de C2's had gekocht. Destijds in combinatie met de e450 versterker van accuphase was het al een erg goede set met een hele mooie weergave van de muziek. Nu met de e600 in combinatie met de Focal Sopra 1 is de beleving toch behoorlijk anders. Zoals ik zojuist al aangaf heeft de set een ongekende resolutie zonder dat dit ook maar in enige mate hard of storend of 'too much' wordt. Daar naast is de basweergave voor 'slechts een monitor luidspreker' erg mooi en solide aanwezig. Toe gegeven je zult geen 'graf laag' kunnen beluisteren maar je hebt nergens het gevoel dat je iets te kort komt. Een hele mooie soundstage met duidelijk aanwijsbare performers en instrumenten als ik het even zo technisch mag benaderen. Maar het belangrijkste is volgens mij dat er een heel lekker geluidsbeeld wordt gecreëerd waar je met gemak hele dagen met plezier naar kunt luisteren zonder dat je een gevoel bekruipt van 'nu even niet'. Indrukwekkend! Ik denk dat de combinatie van de E600 met de Focal's een goed huwelijk is, een verandering tov de oude situatie waarvan je met recht kunt zeggen dat deze geslaagd is. Dit zowel op visueel als op gehoor matig gebied.

Daarnaast hebben we met z'n drieën wederom dezelfde constatering gedaan, het is gewoon heel erg leuk om muziek te luisteren tijdens onze gesprekken. In mijn ogen nog steeds de belangrijkste factor, de onderlinge gesprekken en ervaringen uitwisselen tijdens M&G's.

Ik heb weer een toffe dag mogen beleven samen met Bert en Robert waarvoor ik jullie beiden hartelijk wil bedanken en Bert natuurlijk in het bijzonder voor zijn gastvrijheid en de voortreffelijke lunch.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Leuk verslag. Wat is er zoal gedraaid? Als ik zo vrij mag zijn?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op december 29, 2016, 13:14:55
Leuk verslag. Wat is er zoal gedraaid? Als ik zo vrij mag zijn?
:-D :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

O.a.

Twee stuks Dali cd's
Marcus Miller
Malia & Boris Blank
Michael Jackson - Billie Jean
Dire Straits - Your Latest Trick
Rodrigo y Gabriella - Starway to Heaven
Nils Lofgren - Keith Don't Go
Bruce Springsteen - The River (Live in New York)
Herman Brood - Saturday Night (Back on the Corner, + big band)
Alice in Chains - Down in a Hole (MTV Unplugged)
Kari Bremnes - Birds
...
...
...



Citaat van: Nb op december 29, 2016, 13:14:55
Leuk verslag. Wat is er zoal gedraaid? Als ik zo vrij mag zijn?

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Ook dit is weer een leuke M&G geweest! Gaaf dat dit nog in stand wordt gehouden.... :yes:

bert50

Gewoon hier mee doorgaan in 2017 wat mij betreft wel Rob ik vindt het erg leuk

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

bert50

Graag gedaan Leo we gaan er gewoon mee Door

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Vraagje Bert, die Sopra No.1, wat een flinke monitor is, hoe is jouw ervaring t.o.v. de zuilen die je eerst had.
Heb je laag genoeg met deze monitor. Mooi set trouwens  :yes:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#114
Een fraai in balans zijnde fundament, welke een grote resolutie kent, zo heb ik de bass van de Sopra's ervaren. Die van de C2's kan ik mij niet meer heugen; die heeft geen indruk gemaakt ...

bert50

Brutus ik heb meer dan genoeg laag de Dynaudio ' s gingen wat dieper maar ik mis het totaal niet.
Het hoog en de resolutie zijn in mijn oren een klasse beter dat is mijn mening ,nee ik ben meer dan tevreden en mijn vrouw nog meer 😁😁😁😁😁😁

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

#116
Citaat van: Brutus op december 30, 2016, 02:53:44
Vraagje Bert, die Sopra No.1, wat een flinke monitor is, hoe is jouw ervaring t.o.v. de zuilen die je eerst had.
Heb je laag genoeg met deze monitor. Mooi set trouwens  :yes:

Zoals ik al aangaf in mijn verslagje zul je van deze monitoren geen 'graf laag' mogen verwachten. Het beeld wat de Sopra's neer zetten vond ik plezierig en ruim voldoende voor wat het laag betreft met de muziek die gedraaid is. (helaas ben ik vergeten de CD 'an ancient muse' van Loreena McKennitt te laten draaien, diverse nummers hebben vorstelijk laag zeg maar) Eea is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de situatie waarin de speakers komen te staan of te wel, hoe is de akoestiek van de ruimte. Bert heeft een kamer met een 'gemiddelde' zachtheid in mijn beleving, als ik daar een kwalificatie aan mag hangen. Ik meende zelfs op enig moment een 'boost' in het laag te ervaren bij een bepaalde frequentie, niet storend overigens maar viel mij op.

Feitelijk komt het er op neer, speakers altijd in je eigen situatie uitproberen indien je die mogelijkheid hebt. Indien niet dan op diverse adressen, met dus steeds een andere akoestiek, gaan beluisteren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: lo op december 30, 2016, 18:54:04
Zoals ik al aangaf in mijn verslagje zul je van deze monitoren geen 'graf laag' mogen verwachten. Het beeld wat de Sopra's neer zetten vond ik plezierig en ruim voldoende voor wat het laag betreft met de muziek die gedraaid is. (helaas ben ik vergeten de CD 'an ancient muse' van Loreena McKennitt te laten draaien, diverse nummers hebben vorstelijk laag zeg maar) Eea is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de situatie waarin de speakers komen te staan of te wel, hoe is de akoestiek van de ruimte. Bert heeft een kamer met een 'gemiddelde' zachtheid in mijn beleving, als ik daar een kwalificatie aan mag hangen. Ik meende zelfs op enig moment een 'boost' in het laag te ervaren bij een bepaalde frequentie, niet storend overigens maar viel mij op.

Feitelijk komt het er op neer, speakers altijd in je eigen situatie uitproberen indien je die mogelijkheid hebt. Indien niet dan op diverse adressen, met dus steeds een andere akoestiek, gaan beluisteren.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat het laag meer dan voldoende is (en nog belangrijker: strak en gecontroleerd) bij deze monitoren.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

joep

Moet Leo gelijk geven, alhoewel door sommige personen het gebrom door de lange golven van de bas bij onvoldoende ruimte in de ruimte als lage tonen worden ervaren. Natuurlijk is niets minder waar, het is gewoon een vervelende lelijke stroring welke niets met muziek te maken heeft.

Zoals ik me de ruimte bij Bert herinner was de afstand tussen luidspreker en achterwand gewoon te klein.
Maar als hij de monitoren op dezelfde plaats heeft staan als waar die enorme Dynaudio's stonden dan kan zijn aanschaf van de monitoren misschien wel juist de gouden greep zijn geweest.

En dat niet alleen in zijn situatie maar ook bij veel andere personen zouden te grote luidsprekers best gewoon overkil kunnen zijn.

Brutus

Citaat van: lo op december 30, 2016, 18:54:04
Zoals ik al aangaf in mijn verslagje zul je van deze monitoren geen 'graf laag' mogen verwachten. Het beeld wat de Sopra's neer zetten vond ik plezierig en ruim voldoende voor wat het laag betreft met de muziek die gedraaid is. (helaas ben ik vergeten de CD 'an ancient muse' van Loreena McKennitt te laten draaien, diverse nummers hebben vorstelijk laag zeg maar) Eea is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de situatie waarin de speakers komen te staan of te wel, hoe is de akoestiek van de ruimte. Bert heeft een kamer met een 'gemiddelde' zachtheid in mijn beleving, als ik daar een kwalificatie aan mag hangen. Ik meende zelfs op enig moment een 'boost' in het laag te ervaren bij een bepaalde frequentie, niet storend overigens maar viel mij op.

Feitelijk komt het er op neer, speakers altijd in je eigen situatie uitproberen indien je die mogelijkheid hebt. Indien niet dan op diverse adressen, met dus steeds een andere akoestiek, gaan beluisteren.

Vraag was ook niet zo zeer omdat ik een giga laag verwacht/zoek/mooi vind, ging meer er meer om of hij een zuil die meestal iets lager gaat in het laag mist t.o.v. de Sopra.

Ben zelf ook absoluut geen fan van dreunende en ramen trillende bassen. Mijn kamer is ook zo'n twijfel geval tussen een stevige monitor en een zuil. Zo kreeg ik onlangs te horen dat de Monitor Dali Epicon 2 gehakt maakt van de zuilen van de lager geplaatste opticon/rubicon.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20