De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Klopt hoor en ik ben een geduldig mens :wink:. Maar het kennismaken met jou en jouw op voorhand fraaie set, is iets om naar uit te kijken.

Citaat van: bert50 op november 28, 2014, 20:20:30
Dat is zo om die 6 weken

joep

Citaat van: xander32 op november 29, 2014, 08:26:03
Klopt hoor en ik ben een geduldig mens :wink:. Maar het kennismaken met jou en jouw op voorhand fraaie set, is iets om naar uit te kijken.

Doe dat nu niet Xander, je vraagt echt om problemen.
Nu heb je net een geweldige PM11-s3. Geniet daar nu eerst een poosje van.
Aan Accuphase ben je nu nog niet toe.

xander32


... een kort verslag van de set van Bert;

De hoofdrolspelers waren uiteraard de gastheer zelf, een paartje Dynaudio C2 mkII, een Accuphase E-600 en een NA11s1 en dat alles met elkander verbonden middels zeer hoogwaardige Siltech bekabeling.

De ls. zijn huge*), maar zeer elegant vormgegeven. En diens afwerking is echt subliem. Een bijzonder ontwerp ook, met per ls. een dubbele tweeter. De Accu amp. is indrukwekkend: wat een machtig apparaat om te zien. En alleen diens afstandbediening schat ik al op een pond ...
De NA11s1 betreft een fraaie streamer in het inmiddels bekende Marantz Premiumjasje.

Een speciale vermelding behoeft de bron van alles, de NAS. Niet in het bijzonder diens hardware maar juist hetgeen er aan software is opgeslagen; bijna 5000 albums!
M.n. de genres jazz, blues en soul waren er goed vertegenwoordigd. Veel bijzondere, en bijzonder fraaie opnames ook.

Hoe klinkt zoiets?
De set heb ik ervaren als erg muzikaal, homogeen, vloeiend, analoog.
De kwalitatief goed opnames klonken zeer vanzelfsprekend, gemakkelijk, sprankelend en gedetailleerd. Tevens de enorme rust welke de set liet "horen"; stiltes waren echte stiltes. Voorts is mij ook de enorm goede verstaanbaarheid van zangers/zangeressen opgevallen en de dynamiek, klein en groot, welke de set er met zeer veel gemak neerzet. Referentieniveau.

Het stereobeeld was breed en kent een realistische hoogte. De diepte is echter ietwat beperkt en alles speelt zich vooral tussen de ls. af. Hetgeen m.i. vooral van doen heeft met de opstelling.
De scheiding van instrumenten en andere spelers in het geluidsbeeld was echter imponerend.


Al met al een buitengewoon fraaie set. Genieten.


@Bert: dank voor jouw gastvrijheid; een heerlijk muzikale dag heb ik gehad :yes:.



*)huge: bij thuiskomst dacht ik; ach gossie, wat een schattige speakertjes heb ik er zelf staan.

bert50

Leuk verslag we gaan het volgende week mee maken luisteren naar de Glennies  neem nog wat muziek mee:))

Verstuurd van mijn SM-N9005 met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Neem maar niet teveel mee aan muziek; vanmiddag bij de buren een doos vol cd's gekocht a €0,50 stuk (300st.) :-).

En zoals aangegeven ben ik erg nauwkeurig betreft mijn verzameling t.b.v. het streamen  :yes:.
Alles in flac, allen op een zelfde wijze getaggd, een onderverdeling in (maar) zes genres.
Een goed bruikbare verzameling aanleggen, vraagt m.i. om een ordelijke wijze van "archiveren".


Deze kwam ik zojuist tegen, wou die jou niet onthouden;
http://dekrentenuitdepop.blogspot.nl/2015/02/diana-krall-wallflower.html


Citaat van: bert50 op februari 15, 2015, 15:08:48
Leuk verslag we gaan het volgende week mee maken luisteren naar de Glennies  neem nog wat muziek mee:))

Verstuurd van mijn SM-N9005 met Tapatalk

bert50

Leuke recensie  van inderdaad  een hele goede cd al stream ik alles

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Topic van Bert's set alvast maar naar boven halen.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


xander32

Heden voor de tweede keer bij Bert op visite geweest. Zijn set is onderwijl in z`n geheel gewijzigd, m.u.v. de sublieme bron, de NA11  :-D. Zo heeft de Accuphase 450 versterker, plaats gemaakt voor de 600 en de Siltech bekabeling voor AQ touwtjes. Echter, de grootste wijziging betrof de switch van (gigantische) Dynaudio ls (Confidence c2) naar de huidige Focal Sopra 1.

Na een 5 kwartier durende mistige rit, kon ik de roetbak haast voor de deur van Bert parkeren. Wat volgde was een hartelijk ontvangst door eerder genoemde en de andere gast, L(e)o. Daarna kon ik mij vergapen aan de prachtige Sopra`s; zijnde forse monitoren, welke een super strakke afwerking kennen in het highgloss white, met fraaie matchende stands. Hetgeen voorts opviel; de AQ ls bekabeling in maatje tuinslang  :-o. Daar ik de boel aan het onder zeveren was, werd ik vriendelijk verzocht om op de bank plaats te nemen, alwaar ik voorzien werd van heerlijk gebak en een kop cappuccino. Al die tijd stond de set reeds zijn kunsten te vertonen en diens aangename, natuurlijk vloeiende klank was mij al opgevallen.

Later op de middag, tijdens een luistermoment (tussen ons praten door  :-)) viel mij de enorme detaillering en het volwassen basgeluid op. Twee andere opvallende zaken; tijdens de heerlijke lunch hoorde ik opeens een geluid welke ik niet direct kon plaatsen; was dat nou Leo of de ts zelf die tegen hun glas aan tikte met bestek? Nee, het bleek een triangel in de opname, welke levensecht en heel nabij klonk. Dat terwijl wij ver van de sweetspot zaten te lunchen. Dat geeft wel in enige mate weer hoe fraai het geluid van de ls los komt (een hoog en breed podium, welke ver buiten de ls reikt). Enkel de diepte is ietwat beperkt; ik verdenk daar de akoestiek van en/of de opstelling van het dressoir (met daarop een groot glasvlak in de vorm van een tv), welke relatief ver van de achterwand, tussen de ls staat :roll:. Het tweede opvallende aan de set van Bert is; diens homogene geluid, welke op geen enkel moment druk op mijn gehoor veroorzaakte, ongeacht de stand van de potmeter. Subliem.



Resume (... heb het zin af van typen :-P):
met dank aan Bert en onze Leo heb ik een heerlijke dag gehad en daar waar het hier ook (vooral) om draait; heden heb ik een set op een exceptioneel fraaie wijze muziek horen maken. Wellicht het mooiste tot nu toe :yes:. Een set om trots (of jaloers) op te zijn!

lo

Mooi verwoord Robert!
Morgen mijn bijdrage in deze  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

AkTeVox

Fijn verslag, leuk om lezen!

bert50

Robert en Leo,
Gisteren heb ik zeker weer een reuze gezellige dag gehad met jullie heerlijk om over muziek en audio hardware te praten.

ik ben ook erg in mijn nopjes zoals de set er nu bij staat maar voorlopig ben ik uitermate tevreden en geniet elke dag van de muziek.
Robert jou verslag vindt ik leuk opgeschreven weinig aan toe te voegen over de diepte als ik ze meer toe-inn geeft zit er wel meer diepte in maar goed zo blijf je lekker bezig.
Wens mij jullie alvast een gelukkig en gezond 2017 te wensen en veel luistergenot.
Gr Bert
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Dat was een mooie en boeiende M&G mannen; alle veranderingen hoeven niet ongunstig uit te pakken, in tegendeel! hello notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Gisteren had ik bij een aantal tracks kippenvel, zo levensecht klonk het  :kwijl:.

Betreft een '3d geluid' is wellicht juist Leo's set een referentie. Bij hem had ik een beeld dat ik denkbeeldig een rondje om de artiesten heen kon lopen. Wat daarvan het aandeel set en het aandeel akoestisch spanplafond is, durf ik niet te zeggen.


Citaat van: bert50 op december 29, 2016, 09:30:54
Robert en Leo,
Gisteren heb ik zeker weer een reuze gezellige dag gehad met jullie heerlijk om over muziek en audio hardware te praten.

ik ben ook erg in mijn nopjes zoals de set er nu bij staat maar voorlopig ben ik uitermate tevreden en geniet elke dag van de muziek.
Robert jou verslag vindt ik leuk opgeschreven weinig aan toe te voegen over de diepte als ik ze meer toe-inn geeft zit er wel meer diepte in maar goed zo blijf je lekker bezig.
Wens mij jullie alvast een gelukkig en gezond 2017 te wensen en veel luistergenot.
Gr Bert

WilliamB

Citaat van: bert50 op december 29, 2016, 09:30:54
Robert en Leo,
Gisteren heb ik zeker weer een reuze gezellige dag gehad met jullie heerlijk om over muziek en audio hardware te praten.

ik ben ook erg in mijn nopjes zoals de set er nu bij staat maar voorlopig ben ik uitermate tevreden en geniet elke dag van de muziek.
Robert jou verslag vindt ik leuk opgeschreven weinig aan toe te voegen over de diepte als ik ze meer toe-inn geeft zit er wel meer diepte in maar goed zo blijf je lekker bezig.
Wens mij jullie alvast een gelukkig en gezond 2017 te wensen en veel luistergenot.
Gr Bert
Kijk dat is nou het mooie van M&Gs  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3