De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Ik begrijp de mods. Punt uit geen discussie over politiek, hoogtes van uitkeringen etc etc...... en je persoonlijke drama's.
Dat gezien er verschillen zijn in audio beleving en dan vooral over het te besteden budget kan bij sommige zeer doen.

Dit is een forum specifiek op Marantz gericht en daar moet je het mee doen.

De rest niet gerelateerd wil ik hier buiten laten dus voor dit forum niet belangrijk.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

#511
Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 10, 2019, 17:39:11
Ik snap jouw punt, maar de moderatoren hebben een harde lijn gekozen op basis van discussies, verbale uitspattingen in het verleden. Neem aan dat dit ook naar de betreffende(n) gecommuniceerd wordt. En dit snap ik ook volledig: er gaat anders teveel tijd/ energie in censuur zitten.
Verwijderd, na een terechte opmerking van Paul. Paul bedankt, helaas deze voor sommigen hoogst irritante houding kleeft nu eenmaal aan mij, doch het niet altijd verstandig om hierin tot in het uiterste te persisteren. :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op februari 10, 2019, 18:01:08
Dit IS censuur en in optima forma. ;-) :-D

Nu ga je iets te ver Cor.  Hoop dat je voor deze post een gele kaart krijg.  Rood is meer op z,n plaats.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Er staan smiley's bij, de VAR zegt gewoon doorgaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: Paul op februari 10, 2019, 18:08:12
Nu ga je iets te ver Cor.  Hoop dat je voor deze post een gele kaart krijg.  Rood is meer op z,n plaats.
:gp: @Paul De betreffende post is daarom ook verwijderd, ik geef jou hierin volledig het gelijk.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Dit is natuurlijk wel een voorbeeld dat je eerst aan je eigen veiligheid moet denken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Eerst denken en dan tanken Cor.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

#517
Citaat van: renes59 op februari 10, 2019, 18:18:52
Dit is natuurlijk wel een voorbeeld dat je eerst aan je eigen veiligheid moet denken.
Helaas heb ik nooit zo als man zijnde zoo in elkaar gezeten, zo ja, dan waren Jezus en Filippo 'Giordano' Bruno nooit zulke bekende personen geworden, want ongelukkigerwijs moest ook hen beiden zijn, want ook zij reageerden dus als een stier waar alleen maar een rode voor gehouden hoef te worden, oftewel, "knopje drukken" noemde dat ooit iemand met betrekking tot dit persoonlijkheid kenmerk van mij, ik geef toe, ik ben nogal licht geraakt en heb weinig geduld, ik ben dus geen tacticus of een diplomaat, integendeel zelfs, en dat als man ook nooit geweest, vandaar dat ik als Kathleen exact het spiegelbeeld daarvan ben geweest, waardoor al mijn levens vrouw nooit de analen hebben bereikt, want geen enkele rottigheid te melden, vandaar dat ik als vrouw zijnde zelden tot nooit in een dergelijke soort van situaties verzeild ben geraakt, en soms hoef ik alleen maar ergens stilzwijgend te verschijnen om de afkeer en woede bij sommige bepaalde mannen op te roepen, want de reacties van vrouwen vormen wat betref het precies tegenovergestelde verhaal, dus dit soort nogal lachwekkende situaties vormen dan ook typisch en enkel alleen een mannending. Waarom? Geen flauw idee. Haantjesgedrag misschien? Doch dat wil niet zeggen dat er op typische vrouwen fora nooit wat loos is, want daar vliegt men elkaar ook wel dusdanig flink in de haren, dat de haren bij plukken door het beeldscherm heenkomen. Een goede vriendin van mij was een tijdje oprichter/beheerder/moderator van zo'n dergelijk forum, ook daar lep het flink uit de hand met de noodzakelijke schorsingen en verbanningen als gevolg...Ze is er daarom ook mede daardoor er mee gestopt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#518
Nou haantjesgedrag is wel het laatste waar ik aan denk als ik aan jou denk Cor. Rode lap op een stier, je moet wel bedenken dat een rode lap niet iets is wat een stier normaliter tegenkomt. Dat is aangeleerd. Je kunt je daar tegen wapenen. Het knopje kan alleen een knopje in de verpakking zijn het hoeft niet te zijn aangesloten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Al met al zijn door het weghalen van tekst deze laatste pagina's zo goed als onleesbaar geworden.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op februari 10, 2019, 18:50:47
Nou haantjesgedrag is wel het laatste waar ik aan denk als ik aan jou denk Cor. Rode lap op een stier, je moet wel bedenken dat een rode lap niet iets is wat een stier normaliter tegenkomt. Dat is aangeleerd. Je kunt je deertegen wapenen. Het knopje kan alleen een knopje in de verpakking zijn het hoeft niet te zijn aangesloten.
Ik ben dan ook een als zodanig gediagnosticeerde PTSS'er, dat vanwege een vermoeden van een 'second hand KZ-syndrome', en Marin haar joodse familie tijdens haar leven als Ludwig Wittgensteinn is bijna tijdens de Holocaust vrijwel compleet uitgemoord, en de laatste psychiater ziet daar een direct verband tussen, raar maar waar. Ik ben zelfs aangemeld  geweest bij de Stichting 1940-'45 van Prof. Jan Bastiaans, doch doordat ik overging naar een mindere bekwame psychiater raakte de uiteindelijke behandeling in het slop, en ben ik nooit behandeld geworden, en dat terwijl sommige mede-PTSS'ers alsnog op de noodzaak daartoe hebben gewezen. Ik zag dus ook onmiddellijk dat de Militaire Willemsorde-drager Marco Kroon na zijn gewelddadige gijzeling in de buurt van Kaboel, ernstig getraumatiseerd is geraakt, iets wat ik onmiddellijk waarnam, doch door NOS-journalist, Lex Runderkamp,  ontkent werd, en dat mij zelfs op een schoffering door hem kwam te staan, doch later toch officieel bevestigd werd, want men herkend elkaar als lotgenoten zeer snel. Mijn vader was eveneens een PTSS'er vanwege zijn oorlogstrauma's uit WO II, en ondanks dat hij eveneens hoog gevoelig is, hebben we nooit een warme n harmonische onderlinge band kunnen opbouwen, daar was mijn vader te getraumatiseerd voor, al was hi als geen ander met zijn kinderen begaan, en dat tegenstelling tot mijn moeder, die is namelijk een narcist: Het ongeluk komt nooit alleen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

#521
Hallo Cor, ik vindt dat je iets tever doorslaat , wat heeft dit te maken met de SET van Renes 59 ?
Laten we weer gaan praten over onze hobby, dat is toch veel leuker  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

renes59

#522
Niets, maar ik heb zelf de opening gegeven. Ik vind het niet erg, mijn set is al jaren onveranderd. :-D Ik lees het en draai er muziek bij zo is het toch audio wat verbind.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op februari 10, 2019, 19:26:38
Hallo Cor, ik vindt dat je iets tever doorslaat , wat heeft dit te maken met de SET van Renes 59 !!
Ik ben hiertoe door René uitgenodigd, en dit heeft alles met audio en muziek te maken, want ondank dat officieel uitbehandeld ben verklaard moet de ergste crisis nog komen, want van muziekluisteren komt al niet mer, daar ik vol zit met mijn emoties en gevoelens, waardoor ik zelfs het gevoel heb dat zo'n beetje mijn allerlaatste levenslust aan het verliezen ben, vandaar dat de allerlaatste psychiater toch nog bij mij de vinger aan de pols wil houden, daar hij het voorgevoel heeft dat ik deze strijd tegen mijn eigen demonen niet ga winnen, ik denk dan ook sedert begin vorig jaar alsmaar intensiever aan de dood en heb het gevoel er helemaal niets meer van te snappen betreffende hoe en waarom van het leven, en ik heb al aangegeven dat ik zo'n beetje aan het einde van mijn Latijn aan het komen ben en dat de welbekende bierkaai de strijd uiteindelijk toch gaat winnen. Mijn geest is nog nooit zo vitaal en actief gewest, doch mijn lichaam begint het op te geven, mijn nieren kennen reeds acuut nierfalen, en dat zonder aanwijsbare oorzaak, nu nog 30% maar dat onvermijdelijk naar 15%, want nierfalen is progressief, en dat betekend dan dialyse of transplantatie. Mijn maatje John heeft al zijn donorschap aangeboden,  de bloedgroepen matchen, doch ik vraag mijzelf nu reeds of ik hem dat wel mag aandoen, omdat mijn beperkte kwaliteit van leven misschien zijn nier niet meer waard is. Net zoals Marin, mijn maatje, John, onze goede vriendin, Fieke en ik zelf zijn wij allen onvervalste altruïsten, dus de ander gaat altijd voor. Vandaar, William, wij weten zelfs niet beter dan dat gegeven., wij zijn het niet, wij leven het, daarom leven hog gevoeligen vaak korten dan andere mensen, ze worden gewoonweg niet zo oud, en echte ouderen zijn onder ons dus relatief zeldzaam, doch John zijn moeder is al wel 91 geworden, doch mijn vader werd ook maar 71, en mijn tijd is nu misschien ook reeds komende, want eerste voortekenen laten zich al  zien en ik heb ze herkend, evenals John, dat tot groot verdriet van de laatste, doch ik ben er gelaten onder, want ik al sinds enige tijd niet meer, want genoeg is genoeg, en dat zonder suïcidaal te zijn, want ik hou van een goede dood, zonder gebruik te maken van de mogelijkheid tot euthanasie, waar mijn eigen huisarts toe bereid is, doch dat ligt mij niet, want net zoals Socrates drink ik de gifbeker leeg tot de allerlaatste druppel: Ad fundum. Liefs, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 10, 2019, 19:57:06
Ik ben hiertoe door René uitgenodigd, en dit heeft alles met audio en muziek te maken, want ondank dat officieel uitbehandeld ben verklaard moet de ergste crisis nog komen, want van muziekluisteren komt al niet mer, daar ik vol zit met mijn emoties en gevoelens, waardoor ik zelfs het gevoel heb dat zo'n beetje mijn allerlaatste levenslust aan het verliezen ben, vandaar dat de allerlaatste psychiater toch nog bij mij de vinger aan de pols wil houden, daar hij het voorgevoel heeft dat ik deze strijd tegen mijn eigen demonen niet ga winnen, ik denk dan ook sedert begin vorig jaar alsmaar intensiever aan de dood en heb het gevoel er helemaal niets meer van te snappen betreffende hoe en waarom van het leven, en ik heb al aangegeven dat ik zo'n beetje aan het einde van mijn Latijn aan het komen ben en dat de welbekende bierkaai de strijd uiteindelijk toch gaat winnen. Mijn geest is nog nooit zo vitaal en actief gewest, doch mijn lichaam begint het op te geven, mijn nieren kennen reeds acuut nierfalen, en dat zonder aanwijsbare oorzaak, nu nog 30% maar dat onvermijdelijk naar 15%, want nierfalen is progressief, en dat betekend dan dialyse of transplantatie. Mijn maatje John heeft al zijn donorschap aangeboden,  de bloedgroepen matchen, doch ik vraag mijzelf nu reeds of ik hem dat wel mag aandoen, omdat mijn beperkte kwaliteit van leven misschien zijn nier niet meer waard is. Net zoals Marin, mijn maatje, John, onze goede vriendin, Fieke en ik zelf zijn wij allen onvervalste altruïsten, dus de ander gaat altijd voor. Vandaar, William, wij weten zelfs niet beter dan dat gegeven., wij zijn het niet, wij leven het, daarom leven hog gevoeligen vaak korten dan andere mensen, ze worden gewoonweg niet zo oud, en echte ouderen zijn onder ons dus relatief zeldzaam, doch John zijn moeder is al wel 91 geworden, doch mijn vader werd ook maar 71, en mijn tijd is nu misschien ook reeds komende, want eerste voortekenen laten zich al  zien en ik heb ze herkend, evenals John, dat tot groot verdriet van de laatste, doch ik ben er gelaten onder, want ik al sinds enige tijd niet meer, want genoeg is genoeg, en dat zonder suïcidaal te zijn, want ik hou van een goede dood, zonder gebruik te maken van de mogelijkheid tot euthanasie, waar mijn eigen huisarts toe bereid is, doch dat ligt mij niet, want net zoals Socrates drink ik de gifbeker leeg tot op de allerlaatste druppel: Ad fundum. Liefs, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *