De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

snappen doe ik het ook niet. en geloven doe ik het ook niet, laat staan een ander te proberen te overtuigen van wat ik hoor en meet.

ik kan je wel vertellen dat mijn graaf buizenamp een andere frequentie respons geeft in de kamer met alleen een andere ic en powerkabel. staat hier ook ergens gepost.

en ik hoor tussen sommige kabels verschillen, maar lang niet tussen allen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

R.o.f.l.. Deze reactie komt me bekend voor Rene.  HB

Als je eens een leuke snoerske kunt lenen en uitproberen. pompom

Kwaad kan het nooit en de fun die je ermee behaald.  hello

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#242
Als iemand met exclusieve kabels wil langskomen, graag, altijd welkom maken we er een gezellige muziekdag van met een kabelvergelijk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op november 24, 2013, 12:16:32
Als iemand met exclusieve kabels wil langskomen, graag, altijd welkom maken we er een gezellige muziekdag van met een kabelvergelijk.

Kijk dat zijn nu de leuke dingen aan onze "hobby"

Lekker een dagje leuk bezig zijn en genieten van de muziek.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#244
Een tijdelijke wijziging in de set. De buizen ev krijgt waarschijnlijk een nieuwe buisvoet, 1 slaat door en dat is niet goed voor een weerstand die er voor de veiligheid op zit. Kan na 10 jaar gebeuren, het wordt heet en kan daardoor slijten. Eind 2012 heeft de versterker nog een grote beurt gehad toen was er nog niets aan de hand.
Ter vervanging heb ik mijn Rotel 980BX van stal gehaald. Heeft 10 jaar niet aangestaan, doet het nog steeds. Staat nu de hele dag aan, speelt goed.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: renes59 op april 28, 2014, 22:36:56
Een tijdelijke wijziging in de set. De buizen ev krijgt waarschijnlijk een nieuwe buisvoet, 1 slaat door en dat is niet goed voor een weerstand die er voor de veiligheid op zit. Kan na 10 jaar gebeuren, het wordt heet en kan daardoor slijten. Eind 2012 heeft de versterker nog een grote beurt gehad toen was er nog niets aan de hand.
Ter vervanging heb ik mijn Rotel 980BX van stal gehaald. Heeft 10 jaar niet aangestaan, deed het nog steeds. Staat nu de hele dag aan, speelt goed.

Degelijk spul zo'n Rotel, dat blijkt wel weer :yes:.
Is het een groot verschil met de buizen ev?

renes59

Er is verschil, ik dacht eerst van: hmmm, dat is niet alles, weet nu waarom ik ooit voor deze buizen ev koos. Na een poosje wen je er wel aan en is het best wel om naar te luisteren maar toch. Het hoog en midden zijn wat "harder" en het laag is wat meer aanwezig, het is "onrustiger". De B&W's hebben proppen voor in de baspoorten, achter zaten ze er al in nu voor ook. Bij het maken van de buizen ev is rekening gehouden met B&W's die eraan zouden komen, vooral in de keuze van de eind trafo's, die is "op maat" gemaakt. Misschien maakt dat het verschil.
Ik heb de buizen ev liever. Van de Rotel wordt ik luistermoe van de buizen ev niet, dat luistert veel rustiger. Met de buizen zit Muddy Waters bij mij op zolder te spelen, met de Rotel zit hij daar ( nog) niet. Misschien komt dat nog na enige gewenning.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

audiof. zonder budget

Als je van buizen overstap naar traditionele ev dan vraagt dat altijd gewenning.... ben benieuwd of je nog luistermoe blijft als je er een tijdje naar geluisterd hebt.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Zoldar

Citaat van: renes59 op april 29, 2014, 09:04:09
Er is verschil, ik dacht eerst van: hmmm, dat is niet alles, weet nu waarom ik ooit voor deze buizen ev koos. Na een poosje wen je er wel aan en is het best wel om naar te luisteren maar toch. Het hoog en midden zijn wat "harder" en het laag is wat meer aanwezig, het is "onrustiger". De B&W's hebben proppen voor in de baspoorten, achter zaten ze er al in nu voor ook. Bij het maken van de buizen ev is rekening gehouden met B&W's die eraan zouden komen, vooral in de keuze van de eind trafo's, die is "op maat" gemaakt. Misschien maakt dat het verschil.
Ik heb de buizen ev liever. Van de Rotel wordt ik luistermoe van de buizen ev niet, dat luistert veel rustiger. Met de buizen zit Muddy Waters bij mij op zolder te spelen, met de Rotel zit hij daar ( nog) niet. Misschien komt dat nog na enige gewenning.

dat moment komt waarschijnlijk niet. ofwel ik heb het vaak geprobeerd te vinden in andere transistor verstrekers. maar vekeerd klinkt het zeker niet. maar minder ik ben erbij geweest gevoel]op de een of andere manier.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Heb het idee dat het inderdaad niet komt. Het klinkt al vlug te hard, dat heb ik bij de buizen ev niet. Ook bij lage volumes klinkt het hard. Het klinkt wel goed maar ik heb liever buizen. Misschien moet ik wel wennen aan het grotere vermogen, buizen is 2x45, Rotel is 2x120.
Zal eens de Missions 51 eraan doen misschien klinkt dat naar tevredenheid, JMR's eraan was al iets beter.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: renes59 op april 29, 2014, 21:37:54
Heb het idee dat het inderdaad niet komt. Het klinkt al vlug te hard, dat heb ik bij de buizen ev niet. Ook bij lage volumes klinkt het hard. Het klinkt wel goed maar ik heb liever buizen. Misschien moet ik wel wennen aan het grotere vermogen, buizen is 2x45, Rotel is 2x120.
Zal eens de Missions 51 eraan doen misschien klinkt dat naar tevredenheid, JMR's eraan was al iets beter.
... slechts vier sets op buizen heb ik gehoord, maar het buizengebeuren triggert mij wel. Buizen geven de muziek iets vloeiends, geven iets natuurlijks aan de muziek mee, daar waar transistors wat meer mechanisch klinken, wat meer naar techniek, vaak ook wat strakker, maar daardoor ook wat afstandelijker.

renes59

Men zegt dat buizen een bepaalde vervorming geven. Vervorming kan niet in de hifi wereld maar ik vind die vervorming wel heel mooi klinken. Zo goed dat ik liever buizen met vervorming heb dan transistors zonder.
Het is maar net wat je mooi vindt en in mijn geval waar ik niet luistermoe van wordt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


renes59

Heb de Missions aan de Rotel gehad. Tot nu toe de enigste luidsprekers die ik heb die baat hebben bij de Rotel versterker.
Als de buizen weer klaar is maak ik nog een set speelklaar met de Rotel en de Missions. Heb ik vergelijkingsmateriaal naast elkaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

ik heb in grijs verleden ook missions gehad aan een rotel amp. dat was toen goed te doen, vooral vanwege die zijdezachte weergave van het hoog van de missions.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden