De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: retriever op april 13, 2013, 23:06:51
Welke B&W's heb je eigenlijk horen spelen ?  Laten ze zich gemakkelijk aansturen door een buizenversterker ?  Ik vraag dit omdat ik zelf ook twee paar B&W's heb (683 en 602 S3)
Erg leuk dat je dit hebt kunnen doen !!   HB
B&W cdm7nt, door mijn buizenversterker gemakkelijk aan te sturen, 2x45 Watt. De uitgangstrafo's zijn bij de luidsprekers gezocht. De JMR's zijn ook gemakkelijk aan te sturen met een gevoeligheid van 83dB, de B&W 90dB.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

retriever

Citaat van: renes59 op april 14, 2013, 11:57:25
B&W cdm7nt, door mijn buizenversterker gemakkelijk aan te sturen, 2x45 Watt. De uitgangstrafo's zijn bij de luidsprekers gezocht. De JMR's zijn ook gemakkelijk aan te sturen met een gevoeligheid van 83dB, de B&W 90dB.
Da's goed om te weten.  Leuk verslag !!   :-)
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

renes59

Ben de laatste weken aan het sukkelen met mijn gezondheid. Van kruin tot borstbeen is alles ontstoken geweest. Heb ook oorontsteking gehad, heel vervelend. Kom je er wel achter wat had belangrijkste onderdeel is van je set, de oren. Ik was doof aan mijn linker oor, dan kun je nog zo'n goede set hebben het klinkt niet. Je gaat ook twijfelen over het spul, ligt het nu aan mij of toch aan de set.
De rust is weergekeerd, beide oren doen het weer naar behoren, met de beperkingen van iemand die boven de 50 is.
Het klinkt weer goed op zolder.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

AndreC

Citaat van: renes59 op mei 28, 2013, 19:17:37
Ben de laatste weken aan het sukkelen met mijn gezondheid. Van kruin tot borstbeen is alles ontstoken geweest. Heb ook oorontsteking gehad, heel vervelend. Kom je er wel achter wat had belangrijkste onderdeel is van je set, de oren. Ik was doof aan mijn linker oor, dan kun je nog zo'n goede set hebben het klinkt niet. Je gaat ook twijfelen over het spul, ligt het nu aan mij of toch aan de set.
De rust is weergekeerd, beide oren doen het weer naar behoren, met de beperkingen van iemand die boven de 50 is.
Het klinkt weer goed op zolder.

Goed om te horen dat je weer herstelt bent.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

xander32

Citaat van: renes59 op mei 28, 2013, 19:17:37
Ben de laatste weken aan het sukkelen met mijn gezondheid. Van kruin tot borstbeen is alles ontstoken geweest. Heb ook oorontsteking gehad, heel vervelend. Kom je er wel achter wat had belangrijkste onderdeel is van je set, de oren. Ik was doof aan mijn linker oor, dan kun je nog zo'n goede set hebben het klinkt niet. Je gaat ook twijfelen over het spul, ligt het nu aan mij of toch aan de set.
De rust is weergekeerd, beide oren doen het weer naar behoren, met de beperkingen van iemand die boven de 50 is.
Het klinkt weer goed op zolder.
Goed om te lezen dat je weer aan het genieten bent van de muziek. Ook ik heb momenteel een oorontsteking: erg irri, vooral die constante piep ...

WilliamB

Citaat van: renes59 op mei 28, 2013, 19:17:37
Ben de laatste weken aan het sukkelen met mijn gezondheid. Van kruin tot borstbeen is alles ontstoken geweest. Heb ook oorontsteking gehad, heel vervelend. Kom je er wel achter wat had belangrijkste onderdeel is van je set, de oren. Ik was doof aan mijn linker oor, dan kun je nog zo'n goede set hebben het klinkt niet. Je gaat ook twijfelen over het spul, ligt het nu aan mij of toch aan de set.
De rust is weergekeerd, beide oren doen het weer naar behoren, met de beperkingen van iemand die boven de 50 is.
Het klinkt weer goed op zolder.
Gelukkig gaat het weer een stuk beter.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

renes59

Citaat van: xander32 op mei 28, 2013, 20:11:18
Goed om te lezen dat je weer aan het genieten bent van de muziek. Ook ik heb momenteel een oorontsteking: erg irri, vooral die constante piep ...
Dat had ik gelukkig niet, was gewoon doof aan het linker oor. Net wat je zegt heel irritant.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: wbrands op mei 28, 2013, 21:27:43
Gelukkig gaat het weer een stuk beter.
Luister nu weer met plezier, als dat niet het geval is mis ik wel wat. Ben zuinig op mijn oren. Het belangrijkste onderdeel van mijn set.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 19:24:02
Goed om te horen dat je weer herstelt bent.
Zit nu weer met plezier op zolder te luisteren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Niber

Citaat van: renes59 op mei 28, 2013, 21:41:17
Luister nu weer met plezier, als dat niet het geval is mis ik wel wat. Ben zuinig op mijn oren. Het belangrijkste onderdeel van mijn set.

Erg zuinig op je oren zijn dus.
Fijn dat ze weer normaal functioneren!

Geniet er van.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

had vandaag al zon besteld voor je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

retriever

Bestel er wat voor hier ook, er is groot gebrek aan  :-(
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Whisper.nl

Yep is niet leuk als je oren verstopt zitten.

Kan er over meepraten. Dit vervelende weer helpt ook niet echt mee.

Fijn om te lezen dat het nu weer beter gaat.

Veel luister plezier op je private room.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#208
Vandaag is het niet zo warm meer op zolder, de vrouw is met keramiek bezig, heb ik bedacht dat ik mijn vv eens ga vergelijken. Er zijn er 3, een Rotel RC980 en twee kameraadbouw met buizen.
De luistersessie is natuurlijk niet blind en zal ook niet objectief zijn want er is maar 1 luisteraar. Ik hoor wel verschil. De Rotel is in mijn oren wat hard/schel van geluid en een beetje rommelig, om lang naar te luisteren niet aangenaam. Zo op het eerste gehoor zit tussen de beide buizen vv niet veel verschil maar het is er wel, wat het is weet ik niet maar die met de 76 buizen is voor mij de beste. De groene vv is 12 jaar oud misschien telt dat mee. Ik heb naar beide ongeveer 20' zitten luisteren, 't is allemaal net iets anders. Wel zoveel anders dat ik blij ben dat ik de vv 76 een half jaar geleden heb gekocht. Ik heb geluisterd naar Fay Lovsky, Jennifer Warnes, Muddy Waters en Oscar Peterson. Met de nieuwe vv een waar genoegen.
Er is voor mij verschil maar als ik op zolder kom en er speelt muziek kan ik niet duiden welke vv er speelt, het blijft op deze manier wel een mooie hobby.

De groene:

De Rotel:

Voor mij de beste, de onderste:

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Leuk verslag en ik snap je verwarring, bij schakelen tussen de versterkers onderling kan je verschil horen door te letten op minieme verschillen. Echter als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, dan 'ervaar' je zeker geen verschil.

Ik heb diverse testen mee mogen maken en als er geswitched werd vooraf met "A" en "B", dan kon ik ook verschil horen in het hoog bij de bekkens, echter na zomaar binnen vallen  :no: :no:

In ieder geval veel luisterplezier en dan gewoon niet te technisch luisteren  :-D