De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op februari 17, 2013, 00:15:57
Ik hoop dat het aangenaam verrast. :-D

Gaat vast wel lukken. Zet het bier maar vast koud.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: renes59 op februari 16, 2013, 17:05:12
Mijn oude vv, zelfde maker.

Gaaf hoor Rene, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen :yes:.

Citaat van: Whisper.nl op februari 17, 2013, 11:00:15
Gaat vast wel lukken. Zet het bier maar vast koud.

Groet Whisper  byebye
Hey ouwe zuipschuit :-P, ga je nu enkel voor het biertje helemaal naar 't hoge noorden karren?


:-D

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op februari 17, 2013, 11:26:29

Hey ouwe zuipschuit :-P, ga je nu enkel voor het biertje helemaal naar 't hoge noorden karren?


:-D
Zolang het maar blond is en het schuimt... :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#184
CiteerHey ouwe zuipschuit , ga je nu enkel voor het biertje helemaal naar 't hoge noorden karren?

:schater: :schater:

Citaat van: renes59 op februari 17, 2013, 11:38:56


Zie hier Xander hij wijze antwoord.   :mrgreen:

Zulk lekkers komt ik hier bij ons niet tegen.  :evil:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op februari 17, 2013, 19:41:44
:schater: :schater:

Zie hier Xander hij wijze antwoord.   :mrgreen:

Zulk lekkers komt ik hier bij ons niet tegen.  :evil:

Groet Whisper  byebye
Geniet er dan maar van  :yes:.

renes59

Beetje aan het rommelen geweest op zolder. De houten Combirek stelling was een beetje wankel, als ik de cd speler aanzette ging het hele rek heen en weer van links naar rechts. Nu alles op een tafel gezet, veel steviger. Geen gevaar meer dat de handel in elkaar stort.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Mooie set  :yes:  zijn dat acoustische schilderijen  :-D

xander32

Citaat van: renes59 op maart 17, 2013, 11:24:57
Beetje aan het rommelen geweest op zolder. De houten Combirek stelling was een beetje wankel, als ik de cd speler aanzette ging het hele rek heen en weer van links naar rechts. Nu alles op een tafel gezet, veel steviger. Geen gevaar meer dat de handel in elkaar stort.

Oogt iig. stabiel en opgeruimd :yes:.

renes59

Citaat van: Marantz 81 op maart 17, 2013, 11:37:51
Mooie set  :yes:  zijn dat acoustische schilderijen  :-D
Het zijn meer kabelverberg schilderijen. Mijn jongste dochter schildert wel eens wat. Links de Waddenzee, rechts voorbeelden voor door te mij maken gebakjes. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

retriever

Knappe set !  Zo een buizenversterker blijft toch knap.  Ik persoonlijk heb nog nooit geen buizen horen spelen maar t zal er vroeg of laat wel van komen... Eerst wat sparen, moest er plots een onweerstaanbare drang ontstaan als ik ze hoor... :-D
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

renes59

Bedankt voor het compliment.
De voorversterker is ook een buizen maar niet als zodanig te herkennen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: retriever op maart 18, 2013, 21:41:19
Knappe set !  Zo een buizenversterker blijft toch knap.  Ik persoonlijk heb nog nooit geen buizen horen spelen maar t zal er vroeg of laat wel van komen... Eerst wat sparen, moest er plots een onweerstaanbare drang ontstaan als ik ze hoor... :-D

Vandaag een rit naar Groningen.
Deze buizen VV en EV klinken prima heb ik zo kunnen ervaren.
Heel hele trits aan cd's zijn in de speler gegaan.
De bekende (wereld) Whisper muziek. Het is meestal niet standaard.
O.A.
LadySmith Black Mambazo
Ray Cooder
Stukje Chinees.
Montezuma 's Revenge

Hier en daar een stukje Blues.

Daarna een LP op de platendraaier. Grace Land. En nog veel meer. Dat klinkt.

Een drie paar LS gehoord. JM Speakers / B & W en een setje  monitors (ships ben de naam kwijt)
Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de JM speaker.
Ondanks z'n leeftijd kan die zich meten met de huidige nieuwkomers.
Een flink potje laag en een mooie details laat deze speaker horen Zeker niet verkeerd.

Voor dat je het weet is de dag weer voorbij en moest ik weer naar huis.

Een leuke luister-dag gehad op de muziek-zolder waar het prima vertoeven is.

Rene nog bedankt voor je gastvrijheid en tot de volgende keer.

Groet Hans aka Whisper


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

retriever

Citaat van: renes59 op maart 18, 2013, 22:00:18
Bedankt voor het compliment.
De voorversterker is ook een buizen maar niet als zodanig te herkennen.
Citaat van: Whisper.nl op april 13, 2013, 21:24:26
Vandaag een rit naar Groningen.
Deze buizen VV en EV klinken prima heb ik zo kunnen ervaren.
Heel hele trits aan cd's zijn in de speler gegaan.
De bekende (wereld) Whisper muziek. Het is meestal niet standaard.
O.A.
LadySmith Black Mambazo
Ray Cooder
Stukje Chinees.
Montezuma 's Revenge

Hier en daar een stukje Blues.

Daarna een LP op de platendraaier. Grace Land. En nog veel meer. Dat klinkt.

Een drie paar LS gehoord. JM Speakers / B & W en een setje  monitors (ships ben de naam kwijt)
Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de JM speaker.
Ondanks z'n leeftijd kan die zich meten met de huidige nieuwkomers.
Een flink potje laag en een mooie details laat deze speaker horen Zeker niet verkeerd.

Voor dat je het weet is de dag weer voorbij en moest ik weer naar huis.

Een leuke luister-dag gehad op de muziek-zolder waar het prima vertoeven is.

Rene nog bedankt voor je gastvrijheid en tot de volgende keer.

Groet Hans aka Whisper



Welke B&W's heb je eigenlijk horen spelen ?  Laten ze zich gemakkelijk aansturen door een buizenversterker ?  Ik vraag dit omdat ik zelf ook twee paar B&W's heb (683 en 602 S3)
Erg leuk dat je dit hebt kunnen doen !!   HB
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

renes59

#194
Hans ( Wishper) is zaterdag langs geweest. Zoals gewoonlijk had hij een redelijk aantal cd's bij hem. De muzikale voorkeur van Hans is oosters, Keltisch, Corsicaans, Afrikaans, kortom wereldmuziek en niet alledaags.

Ik hou het bij blues, jazz en popmuziek die meestal niet in de top 40 komt en kwam.

En deze ook nog.

Ik heb nu de ruimte op zolder en zodoende kon er gewisseld worden van luidsprekers, B&W cdm7nt, Jean Marie Reynaud en Mission m51. Hans en ik hebben zowel muzikaal als het idee hoe iets moet klinken en overtuiging ( geloof/ongeloof in van alles en nog wat) niet veel gemeen. Maar dat kan de pret niet drukken, dit is de 4e keer dat we bij elkaar op bezoek zijn om te luisteren en zoals de vorige 3 keer is het gezellig en we praten over onze hobby.
Waar ik normaal naar luister zijn de B&W's, die vind ik het mooiste klinken. Helder in het hoog mooi midden en geen gebonk in het laag. Hans zijn voorkeur ging uit naar de JMR's. Deze zijn 30 jaar oud maar klinken nog heel goed. Het hoog is iets terughoudener met meer laag. Voor mij missen ze iets in het midden gebied. Voor ons beide zijn de Missions 3e in de rij. Er zijn hier ook al mensen geweest wezen luisteren die de Missions het mooiste vonden klinken. Zo blijkt maar weer dat geluid iets heel persoonlijks is.
Ik had het idee dat Hans het geluid van de Thorens met Denon DL301 element wel verassend vond klinken, vooral de LP van Paul Simon: Graceland. Het geluid van de rest van de set kende hij al. Van de nieuwe buizen vv niet maar dat is ook niet zo verschillend van de vorige. Daar moet je ook langer naar luisteren en de oude vv beter kennen. De nieuwe is voor mij wat prettiger in het hoog vooral bij zang. Ander ontwerp, zie foto's verder terug in dit topic, zal de oorzaak hiervan zijn.
Waar ik nu wel achter ben is dat een luisterzolder ideaal is om mensen te ontvangen, niks geen gedoe met de rest van de familieleden ( vrouw, 2 dochters en aanhang). Staat nooit te hard, ben ik ook niet echt een liefhebber van heel hard, praten moet kunnen.
Het was een goed weerzien met Hans, nieuwe muziek geluisterd en gekeufeld over onze hobby. Hoe 2  verschillend denkende mensen een prettige muziekmiddag hebben gehad. Er zullen meer volgen.
Als laatste cd van de middag mij  favoriet: Muddy Waters-Folk Singer, opname uit 1962, ping pong stereo maar geweldige muziek, daar waar het om gaat de opname is dan voor mij min of meer bijzaak. Heb, tijdens ik dit tik, Merle Travis op staan, dat is mono met geruis uit 1946, de muziek is mooi. Komt bijna overeen met de buizen uit de vv die zijn uit 1943, type 76.
De JMR's en de MIssion staan weer op hun plek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.