De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

renes59

#150
Zo heel veel kan ik er niet over vertellen. Het is stereo met 5 ingangen en 2 uitgangen. Het is een gewichtige vv van ongeveer 10 kg. In deze vv zitten buizen van het type 76, new old stock buizen. Gemaakt en ontwikkeld door mijn kameraad. Die heeft als hobby het ontwikkelen en maken van buizenapparatuur, versterkers maar ook microfoons.
Het is in principe de vv die op de foto op de onderste plank staat, met zwarte knop. Die ik heb is iets verder ontwikkeld in een mooie strakke kast.

Type 76, ontwikkeld in 1933, volgens mij komen die in de versterker uit 1947.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Veel muzikale belevenissen  met de set en lees met belangstelling je ervaringen met de buizen pre.
Altijd leuk om te lezen en meer foto,s zijn welkom.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: thepioneer op december 28, 2012, 18:41:03
heb laatst nog bij Wim in zijn drumhok gestaan, nou die bekkens vond ik maar knap irritant  stupid
Dat is soms te scherp om er dicht bij te staan, net als bij een blaasinstrument. Kan door merg en been gaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op december 28, 2012, 15:17:57
Met grote waarschijnlijkheid wordt dit mijn nieuwe buizen voorversterker, er zitten buizen in van het type 76.

Chappy René, prima up-grade! En nog mooi om te zien ook. I.i.g. heel veel (luister)plezier gewenst. byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Ziet er idd. fraai uit al zegt dat weer weinig over de kwaliteit. Ben benieuwd wat je gaat doen :yes:.

renes59

#155
Het wordt een blijvertje. Dit klinkt in mijn oren mooier, helemaal omdat de oude  na 10 jaar intensief gebruik een nieuwe volumeregelaar en onderhoud nodig heeft. De oude wordt wel gemaakt dat is ook een goed klinkende vv.
Dat de nieuwe anders klinkt kan haast niet anders, een compleet ander ontwerp. Het zal wel de vervorming zijn die ik mooi vind, ik ben er blij mee. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

blij dat je er zo tevreden mee bent  :yes:

Tja buizen blijven  redface

En komt er een op termijn ook een andere eindbuizenbak ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

en veeeeeeeel gloeiplezier  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Zoldar

ziet er mooi strak uit. fijn dat ie muzikaal ook positief verrast. de magie van buizen, daar kom je niet snel vanaf  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Citaat van: bramdg op december 29, 2012, 15:21:57
blij dat je er zo tevreden mee bent  :yes:

Tja buizen blijven  redface

En komt er een op termijn ook een andere eindbuizenbak ?
Nee die blijft, voldoet goed. Het plaatwerk wordt in de toekomst misschien nog wel eens glimmend zwart gespoten. Heb een voorraad buizen voor de ev op voorraad liggen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#160
Citaat van: renes59 op december 28, 2012, 15:17:57
Met grote waarschijnlijkheid wordt dit mijn nieuwe buizen voorversterker, er zitten buizen in van het type 76.

Waarschijnlijk kan eraf, het is de nieuwe voorversterker. Ben erg tevreden, zo goed het nu klinkt heeft het nog niet geklonken hier. Dat kan aan van alles liggen, andere ruimte, frisse ev en een nieuwe vv. Het totaal beeld klopt en daar hoort de nieuwe vv bij.
Vanmiddag een luistersessie met de maker van de vv gehad, deze wordt het.
Net voor het eten even Rickie Lee Jones met The last chance Texaco gedraaid op zolder, kippenvel.

http://youtu.be/rPfEgQPpIRc
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thepioneer

Geen kachel op zolder :) heerlijk zo'n muziek liefhebber
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

Met de versterkers aan scheelt 2C :wink: Met dit weer goed vertoeven op de zolder, 't is hier 22C en dan toch nog kippenvel door de muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#163
Spul heeft z'n plek in het rek gevonden. Een bonte verzameling wat uiterlijk betreft, qua geluid past het precies bij elkaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Idd leuk dat buizenspul veel plezier met dit en verder nog upgrade wensen ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site