De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Mooi geworden René, daar heb je inmiddels al veel plezier van zo te lezen. Wel zorgen dat de "beneden buren" je af en toe zien hè, anders gaan ze je zometeen alleen maar uitnodigen om het vlees aan te snijden... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 :angel:  Papa's eigen wegdroomzolder... René toppie and have fun! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Wat mooi weer zeg, pfffttt, ik denk dat ik de kruipruimte eens ga verkennen (andere drie verdiepingen zijn al bezet...)

Veel luisterplezier in je zoldergrot.

jowa

Mooi geworden. Heel veel luister plezier gewenst.  :yes:

renes59

De eindversterker heeft een onderhoudsbeurt gehad, dwz uit elkaar geweest, alles gecontroleerd en nagemeten.
Volgende keer weer uit elkaar dan wordt het plaatwerk opnieuw gespoten. Vooral rond de buisvoeten heeft de laklaag te lijden van de hitte van de buizen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thepioneer

Moest er nog iets verbeterd of hersteld worden aan de versterker? Of alles prima in orde?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

#141
Er was een weerstand waarvan de waarde wat van afweek en een lamp die wat ouderdoms verschijnselen had, zijn beide kostenloos vervangen. Levenslange garantie, zolang de maker leeft. :yes:
Dit was preventief onderhoud, horen doe ik het niet. Wel een fijn gevoel dat alles oké is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#142
Hoi Rene,

Het is een mooie set waar je veel plezier aan kunt beleven.

De luisterplek is een prima keuze waar het prettig vertoeven is.

Ik zal in de loop van volgend jaar (wat klinkt dat he) mezelf eens moed inspreken en bij je langskomen.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Goed idee, je bent welkom.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#144
Met grote waarschijnlijkheid wordt dit mijn nieuwe buizen voorversterker, er zitten buizen in van het type 76.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thepioneer

Wel een strak apparaat hoor. Ik vind het mooier als dan dat de buizen in het zicht staan.

Klinkt het ook beter ?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

De nieuwe staat er sinds vanmorgen. Het is geheel ander ontwerp dan de oude, al is deze wel weer door mijn kameraad gemaakt.
Moet ze nog naast elkaar beluisteren maar deze klinkt wel heel goed. De nieuwe klinkt beter maar hoe beter weet ik niet. Bekkens klinken alsof je ernaast staat, zang is mooier. Dacht net dat Muddy Waters bij mij op zolder stond. :-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

Veel plezier ermee !!!!

ziet er ook eens mooi uit  :yes:  :yes: simpel en strak

groetjes aan Muddy  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

thepioneer

heb laatst nog bij Wim in zijn drumhok gestaan, nou die bekkens vond ik maar knap irritant  stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Janver

Heel erg strak machientje! Net een transistorversterker. Kun je er eens meer over vertellen?

Ik vind dat je buizen kunt zien altijd wel mooi! Zeker in het donker!
Hier kan uw reclame staan!