De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Heb ik ook nog staan, maar na de laatste update:weinig "hick-up's".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Dennis E36

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 06, 2021, 18:16:38
Heb ik ook nog staan, maar na de laatste update:weinig "hick-up's".

Als is het maar vanwege de herrie die de Horizon maakt met dat k*t ventilatortje  :-o
Een nadeel aan de Next, kan zijn, het ontbreken van een display(tje). Mocht je radio luisteren bijvoorbeeld.
Verder is het een prima kastje.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 06, 2021, 17:32:23
Nog een beetje kunnen luisteren bij Stassen of strikte "pick up"?
Nee, alles op afspraak.

Afhalen kan je gewoon doen maar dan kom je echt niet verder dan de hal.
Er kwamen wel mensen luisteren die een afspraak hadden.

En eigenlijk wilde ik ook meteen weer terug naar huis[emoji847][emoji847]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#753
Had met het aansluiten nog wel een heel erg stress moment. Nadat alles aangesloten was, de boel aangezet en k.t ik hoor een brom🤔.

Ik dacht meteen aan de spannings kant en heb meerdere 220V aansluitsnoeren geprobeerd, ook op de niet audio groep, maar helaas de brom bleef. Dit maar ging het met het opdraaien van het mee in sterkte.



Toen diverse aansluitkabels geprobeerd, tot zelfs XLR toe, maar ook hier geen verbetering.

Toen ben ik alle met alle kabels in de versterker, steeds één voor één deze er uit gaan halen met tussentijds de versterker steeds uit zetten.

Ook hier geen verbetering.



Bij toeval zat ik aan mijn Marantz Blu-ray/SACD wat om te pielen en haalde daar de HDMI kabel uit welke naar de TV loopt en wat denk je???? Weg was de brom. Ik snap hier geen potjandriedubbeltjes van, nooit eerder gehad dus denk ik dat het maar één ding kan zijn en dat is een defecte HDMI kabel.



Maar ik was wel blij dat het alleen dit was want ik heb verder (tot zelfs nu toe) heerlijk zitten luistern.

Heb wel mijn Chord Epic X luidsprekerkabel er tussenuit moeten halen want nu de versterker aan de rechterzijde in de kast staat is deze kabel te kort.
Deze gaat dus maar de verkoop in.

Heb nu de Supra Ply 3.4 er tussen zitten en deze doet heel goed zijn/haar werk.


Zelfs Frank Boeyen kan articuleren!
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Kameraad van mij had laatst ook een brom tijdens aansluiren van nieuwe draaitafel. Hierbij was ook de verbinding met de tv de schuldige.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Mooie upgrades hiero!

Geniet er van Marcel!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


JohnWx

Heb ook wel is als ik aan het veranderen ben is het vaak de HDMi van de TV of de voeding van de Chromecast los halen aansluiten en ????????? werkt weer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nostra

Netfilters mannen!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

Citaat van: Nostra op maart 06, 2021, 21:50:53
Netfilters mannen!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Zit al jaren op een aparte audio groep zonder enige problemen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Het brom/zoem probleem is opgelost.

De oplossing was een simpel klein mantelstroomfilter tussen de coaxkabel en de ingang achter op de Ziggobox. Probleem is weg! :headbanging:

Nu ik de Supra Ply 3.4 kabel ertussen heb en al een aantal uren heb geluisterd, ben ik steeds meer overtuigd van de kwaliteit van deze budget kabel.

Zelfs zo overtuigd, dat ik nu de Supra Ply 3.4S bij iEar heb besteld met iets meer lengte (2 meter) en deze er net tussen de MF en de KEF heb gehangen. Volgens de reviews dient deze kabel nog te moeten inspelen. Ik vraag mij af wat er dan nog moet of kan verbeteren.

We gaan het meemaken, eerst maar eens wat uren draaien en dan een objectief luister moment kiezen maar voorlopig doet het al lekker zijn werk.

Groeten,
Marcel

Tot zover even mijn update.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Nog even een heel mooi stukje over deze Supra kabel van Alpha Audio geplukt!
Ik ga het meemaken :headbanging:


Supra PLY 3.4 S

Supra zet met de PLY 3.4S een echt degelijke kabel in de markt. Zeker voor wie iets meer wil uitgeven. Aanrader!
Dit vinden we wel een mooie kabel om te zien – in ieder geval redacteur in kwestie. De kleur, een ijzig blauwe tint, is een lust voor het oog. De kabel oogt in eerste instantie niet erg fors, maar na het strippen van de buitenmantel de afscherming en de mantel voor uw rechter of linker kanaal, komt er toch een redelijk dikke kabel naar buiten. Hij past maar net in de speaker terminals. Maar is het nu een intelligente kabel (als dat al kan...)? We gaan het proberen uit te leggen...

De PLY werkt met een koperen mantel die de echte kabel afschermt. Het heeft wat weg van een coax kabel voor de tv.  In de afscherming zit een grond/aarde kabel. Deze loopt daar dwars doorheen. Alle elektrische storingen die een luidsprekerkabel zou kunnen opvangen, worden nu door de mantel opgevangen. De aarde/grond kabel voert deze vervolgens af naar de ?aarde? aansluiting op de versterker. Wat is het effect? Daar komen we maar op één manier achter.

Diepte...
We horen na de inspeelperiode, als we eindelijk even zitten, direct een erg diep stereobeeld. Wow... dat is indrukwekkend. Alle verschillende lagen in het audiobeeld zijn hoorbaar. En samen vormen ze weer het geheel. We horen echt elementen in de muziek die we bij de andere kabels niet hebben kunnen waarnemen. Het gitaargeweld van Smell?s like teen spirit, wordt zo goed in de kamer geplaatst, dat het lijkt alsof de gitaren naast ons – of voor ons – staan te spelen. En bij Ed Sheeran hebben we een privé-concert.

We gaan even advocaat van de duivel spelen... Hop: aarde eraf. En ja hoor: daar gaat de diepte in de beeld. Eigenlijk hadden we een beetje verwacht dat het onzin zou zijn. Maar nee dus: die aarde doet wel degelijk wat! Dus de ?aarde? kabel wordt weer aangesloten en we genieten weer met volle teugen. We leggen de harp in de streamer en zijn direct verkocht: ja. Dit is echt goed.

Score: 5 sterren

Dit is waar een audiofiel naar zoekt, een ongekend diepte beeld in de muziek. Daarbij het onderscheid in alle lagen, verbazingwekkend. Met deze kabel haal je echt het onderste uit de kan.
Modify message
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Wel stoer dat je Moeder Aarde als een component in je systeem gebruikt! Wel nog een beetje delen hè, ik heb ook nog een stukje nodig  :-P . 't Is dat ik geen luidsprekerkabel nodig heb met actieve speakers, maar anders  8-)
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

#762
Zo, tijdje stil geweest maar was ook een beetje druk met het bouwen van een nieuw audio/TV meubel. Omdat wij de inrichting van de woonkamer hebben gewijzigd is het "oude" meubel op een ander wand komen te staan welke minder breed is. Daardoor kwamen de luidsprekers een beetje in het gedrang te staan.

Dus ontwerp gemaakt, MDF besteld en gaan met die banaan. Het resultaat mag er zijn (vind ik zelf) en de speakers hebben nu meer lucht.
Als kers op de taart ook maar even bij Stassen een nieuwe draaitafel gekocht welke het heel goed doet qua geluid maar zeker ook qua looks.







Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Handige knutselaar ben jij.  :yes:
Ziet er erg netjes uit en fijn dat de luidsprekers wat vrijer kunnen ataan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.