De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op december 21, 2020, 16:10:14
Ik kon me herinneren dat je akoestische panelen achter je speakers had? Heb ik ongelijk of zijn die nu verdwenen?
Er staat een paneel achter de TV en aan de andere kant van de kamer heb ik een wandkast gebouwd waar een dik vloerkleed in hangt met ook daarachter zo'n zelfde Merford paneel.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: KI-Pearl op december 21, 2020, 11:48:41




Hallo forummers,

Nog even over de foto, de Tannoy's komen hier wel heel klein over, maar zijn dit niet hoor, deze hebben een gewone stand luidspreker afmeting maar die KEF's zijn gewoon een "beetje" groter. :yes:

Ik heb nu al een aantal dagen mogen/kunnen luisteren en ben helemaal overtuigd van het geluid wat deze KEF's neerzetten.
Een geweldig podium wat op elke plek in de kamer waar te nemen is. Ik zit wel eens aan de zijkant van deze set en dan hoor ik ongeveer 2 meter voor de verste luidspreker een stem, instrument of wat voor een geluid dan ook. Slechte opnames vallen dus ook meteen door de mand!

Het laag is op elk volume niveau werkelijk subliem, niet boemerig maar wel mooi diep en de fundering in geluid welke ik zoek.

De match met deze Rotel set is werkelijk subliem. Toen ik deze Rotel set bij de verkoper op de B&W 702 S2 heb gehoord klonk dit wel goed maar niet in mijn oren, er was toch een bepaald gemis. Ik had daar al het gevoel dat deze Rotel met een betere/andere speaker veel beter tot zijn recht zou komen.
In eerste instantie dacht ik dat dit met de Tannoy opgelost kon worden maar ook dat was niet mijn geluid en nu met de KEF R900 valt alles op zijn/haar plaats, het diende dus wel een speaker met meer body te zijn om tot een perfecte match te komen.

Nu nog één week lekker vrij, dus lekker veel luisteruren in het vooruitzicht.

De Tannoy staan nu lekker op zolder (tot hun verkoop) hun prestatie te leveren op een vintage Akai AA-1050 receiver en daar klinkt het niet verkeerd.

Tot zover mijn update.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Een brute set zo 👊🏻

sjoek

Zo dat ziet er goed uit HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Mooie set zo met de dikke KEFs.
Er lekker veel van genieten. :yes:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

NB

Veel luisterplezier met deze dikke set gewenst. Mooi begin van het nieuwe jaar.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

Vandaag de beste tweak sinds tijden doorgevoerd.

Ik dacht alles wel lekker te horen zoals het weergegeven wordt maar niets is minder waar.

Vandaag naar de huisarts geweest om eens mijn oren uit te spuiten. Ik dacht dat ik dit zelf wel aardig in onderhoud had maar het tegendeel werd werkelijkheid toen de spuit mijn oren in ging en aan beide kanten proppen uit de oren werden gespoten.

Thuisgekomen de set maar weer aangezet, laten warmspelen en zit nu met verbazing te luisteren. Wat een verschil t.o.v. gisteren en daarvoor.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

JohnWx

Citaat van: Nb op januari 03, 2021, 13:05:39
Veel luisterplezier met deze dikke set gewenst. Mooi begin van het nieuwe jaar.

Nieuw audio woorde Obese set  8-) :-o :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiophylia Nervosa

How vetter, the better.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Klinkt je vrouw ook scheller?  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op januari 05, 2021, 21:30:36
Klinkt je vrouw ook scheller?  :evil:
Nee, nog meer liever. Ik hoor nu meer detail [emoji12]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Ik wil hier even een theorie loslaten welke denk ik wel voor een hoop audio liefhebbers van toepassing is.

Wij besteden met z'n allen kapitalen aan dure audio/HiFi apparatuur omdat vaak alleen het beste goed genoeg is, en daarna beginnen wij een zoektocht naar de beste tweaks om die toch wel dure apparatuur nog beter te laten klinken.

Denk hierbij aan kabels, spikes/kegels, stands, technische aanpassingen, voodoo items en wat nog meer. Ook ik maak mij daar "schuldig" aan, niet aan alles maar toch wel wat verschillende zaken.



Dit alles wat ik hierboven genoemd heb is natuurlijk in eerste instantie hobby en we investeren heel veel tijd en vooral geld om tot het best/mooiste resultaat te komen.

Nu kom ik tot de essentie van dit verhaal, want waar men totaal niet bij stilstaat is het feit dat dit allemaal door die twee kleine gaatjes aan de zijkant van je hoofd ontvangen en verwerkt moet worden.



De oren zijn in de meeste gevallen het meest verwaarloosde item in verbetering naar het ultieme geluid.



Ik heb dit van de week zelf aan den lijve ondervonden door toch maar eens een afspraak te maken bij de huisarts m.b.t. het uitspuiten van mijn oren. Ik was er zelf behoorlijk van overtuigd dat ik het onderhoud aan mijn oren wel serieus deed, niet met een wattenstaafje of iets dergelijks mijn oren in gaan, en alleen met een waterstraal in mijn oor het "vuil" er uit proberen te krijgen.
Ondanks dat, kreeg ik toch steeds meer last van een dof geluid wat er zo geleidelijk insluipt dat je het zelf haast niet merkt.

Bij het bezoek aan de huisarts werd geconstateerd dat er in beide oren een prop aan/voor het trommelvlies zat wat mijn geluid beïnvloede. Na het uitspuiten kwamen er aan beide kanten proppen uit ter grootte van een vingernagel en meteen daarna was het geluid weer helder en zuiver.

Waar het in principe op neerkomt is dat het vuil zich aan het trommelvlies kan hechten en dat daardoor de trillingen niet goed doorkomen. Ik denk dat je het ongeveer moet zien als dat je een lekker dot purschuim op jouw luidspreker units spuit en dan lekker gaat luisteren. Dit belemmerd het trillen behoorlijk.

Bij voodoo items is dit minder aan de orde want dat zit meer tussen de oren dan in de oren



Mijn advies is; wil je gaan tweaken??? Begin eerst bij jouw eigen oren, een bezoekje aan de huisarts is zo geregeld en ik zeg maar zo, baat het niet, schaad het ook niet.

Want zeg nou eerlijk, welke organen dienen al dat mooie audio geluid nu daadwerkelijk te verwerken?



Groeten,

Marcel 
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Ik ga (moet) 1 keer per jaar heen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

#733
 TTIWWP


... ff serieus; de ene persoon maakt gewoon meer oorsmeer aan dan de ander. Dat is zoals het is, kan je verder niet beïnvloeden. Wanneer men (te) veel aanmaakt kan dat tot een prop leiden en daar kan de h.a. je vanaf helpen. Zelf ging ik jaarlijks, maar nu met het corona ff niet. Voor een aantal mensen kan het dus zinvol zijn, maar voor anderen is de gang naar de h.a. voor het uitspuiten van de oren nutteloos.

Wat nog veel meer voornaam is; al van jongs af aan zuinig zijn op het gehoor.
Op momenten wanneer je jou in een omgeving begeeft met hard geluid, zorg voor gehoorbescherming.

Toen ik opgroeide was daar geen aandacht voor en/of was je een loser wanneer je er iets aan deed. Al die tijd heb ik op (geweldige Achterhoekse) feesten en kermissen onbeschermd rondgelopen. En bij concerten en festivals idem. Dat heeft mijn gehoor zeker geen goed gedaan. Andere tijden.


Citaat van: KI-Pearl op januari 08, 2021, 07:27:17
Hallo forummers,

Ik wil hier even een theorie loslaten welke denk ik wel voor een hoop audio liefhebbers van toepassing is.

Wij besteden met z'n allen kapitalen aan dure audio/HiFi apparatuur omdat vaak alleen het beste goed genoeg is, en daarna beginnen wij een zoektocht naar de beste tweaks om die toch wel dure apparatuur nog beter te laten klinken.

Denk hierbij aan kabels, spikes/kegels, stands, technische aanpassingen, voodoo items en wat nog meer. Ook ik maak mij daar "schuldig" aan, niet aan alles maar toch wel wat verschillende zaken.



Dit alles wat ik hierboven genoemd heb is natuurlijk in eerste instantie hobby en we investeren heel veel tijd en vooral geld om tot het best/mooiste resultaat te komen.

Nu kom ik tot de essentie van dit verhaal, want waar men totaal niet bij stilstaat is het feit dat dit allemaal door die twee kleine gaatjes aan de zijkant van je hoofd ontvangen en verwerkt moet worden.



De oren zijn in de meeste gevallen het meest verwaarloosde item in verbetering naar het ultieme geluid.



Ik heb dit van de week zelf aan den lijve ondervonden door toch maar eens een afspraak te maken bij de huisarts m.b.t. het uitspuiten van mijn oren. Ik was er zelf behoorlijk van overtuigd dat ik het onderhoud aan mijn oren wel serieus deed, niet met een wattenstaafje of iets dergelijks mijn oren in gaan, en alleen met een waterstraal in mijn oor het "vuil" er uit proberen te krijgen.
Ondanks dat, kreeg ik toch steeds meer last van een dof geluid wat er zo geleidelijk insluipt dat je het zelf haast niet merkt.

Bij het bezoek aan de huisarts werd geconstateerd dat er in beide oren een prop aan/voor het trommelvlies zat wat mijn geluid beïnvloede. Na het uitspuiten kwamen er aan beide kanten proppen uit ter grootte van een vingernagel en meteen daarna was het geluid weer helder en zuiver.

Waar het in principe op neerkomt is dat het vuil zich aan het trommelvlies kan hechten en dat daardoor de trillingen niet goed doorkomen. Ik denk dat je het ongeveer moet zien als dat je een lekker dot purschuim op jouw luidspreker units spuit en dan lekker gaat luisteren. Dit belemmerd het trillen behoorlijk.

Bij voodoo items is dit minder aan de orde want dat zit meer tussen de oren dan in de oren



Mijn advies is; wil je gaan tweaken??? Begin eerst bij jouw eigen oren, een bezoekje aan de huisarts is zo geregeld en ik zeg maar zo, baat het niet, schaad het ook niet.

Want zeg nou eerlijk, welke organen dienen al dat mooie audio geluid nu daadwerkelijk te verwerken?



Groeten,

Marcel

Audiophylia Nervosa

Citaat van: xander32 op januari 08, 2021, 08:58:10
TTIWWP


... ff serieus; de ene persoon maakt gewoon meer oorsmeer aan dan de ander. Dat is zoals het is, kan je verder niet beïnvloeden. Wanneer men (te) veel aanmaakt kan dat tot een prop leiden en daar kan de h.a. je vanaf helpen. Zelf ging ik jaarlijks, maar nu met het corona ff niet. Voor een aantal mensen kan het dus zinvol zijn, maar voor anderen is de gang naar de h.a. voor het uitspuiten van de oren nutteloos.



Tja, dan koop je toch weer gewoon een nieuw kabeltje om toch dat beetje meer hoog/mid te horen.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.