De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Dat zijn flinke jongens, met twee maal 8", toch?

WilliamB

Wouw mooi, en ? Erg benieuwd naar je verslag  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Frits Denon

Ben benieuwd of je nu qua laag gevonden hebt wat je zocht. Dat zou nu toch wel moeten lukken, lijkt me.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Nou, dat zijn knoeperts!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


jowa

Gaaf man!
Wel een heel andere sound dan de Tannoys.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

pameijer

Je bent wel lekker aan het wieberen qua sound  :lol: . Ben benieuwd wat je van KEF gaat vinden, mij heeft het nooit aangesproken. Maar ik vind het tof dat je lekker probeert, hobbyt en open staat voor van alles. Benieuwd waarmee deze zoektocht gaat eindigen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

#711
Citaat van: xander32 op december 19, 2020, 17:01:27
Dat zijn flinke jongens, met twee maal 8", toch?

Ja, 2 maal 8 inch en dat is te horen, eindelijk en degelijke fundering zonder overdreven geboem.

Moet nog even de juiste positie en afstelling vinden maar het is nu al genieten.

Daar waar ik dacht dat Tannoy met hun Dual Concentric systeem iets bijzonders hadden, daar stijgt KEF met hun UniQ ver overheen.
Wat een detail en plaatsing. Ik moet nog echt gaan luisteren, maar het is nu al veelbelovend.

De verkoper had deze aangeschaft na eerst met B&W 702 S2 gespeeld te hebben op zijn Marantz PM-14 S1 SE maar vond toch een betere match in deze KEF R900.

Nu gaat alles van hem (wegens omstandigheden) in de verkoop dus moest ik er als de kippen bij zijn om deze kanjers te scoren want kanjers zijn het.

Als het laag te dominant zou worden kan ik dat met schuimproppen dempen tot de gewenste klank is bereikt.

Voorlopig nog even luisteren en testen, straks 2 weken vakantie, dus dat komt wel goed.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

WilliamB

Veel luisterplezier Marcel  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Audiophylia Nervosa

Ik denk dat met deze jongens de fundering welke ik zoek in de muziek wel gevonden is, prettige bijkomstigheid is dat de opbouw hier ook geweldig in is.

Dit komt mede door het feit dat die UniQ toch wel een heel bijzondere ontwikkeling is. Het is ook niet voor niks al zo lang op markt met als verkooptopper de LS-50.

Ik ga nu eerst maar eens wat diverse CD's luisteren en kijken of ik met schuimpluggen moet gaan werken of niet, dus de fine tuning is begonnen.

Deze speakers doen waar de Tannoy in te kort kwam en dat is naar ik nu verneem niet alleen in het laag geweest.

Tot zover deze update.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#714
Citaat van: pameijer op december 19, 2020, 21:12:05
Je bent wel lekker aan het wieberen qua sound  :lol: . Ben benieuwd wat je van KEF gaat vinden, mij heeft het nooit aangesproken. Maar ik vind het tof dat je lekker probeert, hobbyt en open staat voor van alles. Benieuwd waarmee deze zoektocht gaat eindigen!

Ik weet het Paul, mijn Katharina is ook maar wat blij dat dit alleen bij audio is en niet in de relationele sfeer :evil:

En ondanks het feit dat ik totaal geen last heb van de WAF, heb ik toch een belofte moeten doen om dit voorlopig maar eens 6 maanden te laten staan.
Is ook wel een beetje te gek gegaan, de Rotel set, de Tannoy speakers en nu de KEF set. en dat in ca. 5 weken.

Dus toch maar even rust in de toko zien te krijgen maar ik denk dat dit met de combi Rotel/KEF wel degelijk gaat lukken.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Voor rust in het audionervosa virus zijn steevast met de ruimte èn luister voorkeuren matchende ls een vereiste. Maar zo te lezen lijkt je op de goede weg te zijn. Evengoed sterkte met 't virus, het is een bitch 😄

Audiophylia Nervosa

Nog even een plaatje waar ze samen op staan voordat de Tannoy het veld gaat ruimen naar boven.



Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Ik kon me herinneren dat je akoestische panelen achter je speakers had? Heb ik ongelijk of zijn die nu verdwenen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Hallo!

Wat een joekels!

Mooie set ook Marcel [emoji1303]

Geniet er nu maar van van het finetunen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk