De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op december 07, 2020, 20:59:30
Van het uiterlijk moet je houden.
Maar hier ga je wel gelukkig van worden denk ik.

https://link.marktplaats.nl/m1636771466?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ja, mooi. Maar juist wat ik ditmaal erg heb mee laten wegen is formaat t.o.v. de woonkamer. Als ik zulke Tannoy koelkasten moet plaatsen in onze woonkamer, mwha ik denk niet dat ik daarmee ga wegkomen qua geluid in de kleine ruimte en ik denk dat er dan aanspraak gemaakt gaat worden op de WAF. Ik heb daar (gelukkig) nooit hinder van maar dat kan veranderen natuurlijk.

Maar mooi blijft/is het.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Ik ben toch niet helemaal overtuigd van het geluid wat deze mooie Tannoy set in  mijn oren aanbied. De set gaat in de verkoop en dan wil ik mij toch wat meer gaan richten op transmissielijn luidsprekers. In Hoorn bij Hans Audio staat een mooie set PMC 24 speakers en dat is toch iets wat ik meerdere malen op beurzen heb mogen horen en waar toch mijn voorkeur naar toe gaat.

Mocht ik mijn huidige Tannoy set op tijd verkopen, dan zal ik toch eens richting Hoorn moeten gaan om te luisteren.


Tot zover deze update.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Deze heb ik gehad: https://link.marktplaats.nl/m1635020889

"Echt" transmissionline laag. Heb je geen sub meer nodig HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

The Good Son

Citaat van: KI-Pearl op december 11, 2020, 20:05:33
Hallo forummers,

Ik ben toch niet helemaal overtuigd van het geluid wat deze mooie Tannoy set in  mijn oren aanbied. De set gaat in de verkoop en dan wil ik mij toch wat meer gaan richten op transmissielijn luidsprekers. In Hoorn bij Hans Audio staat een mooie set PMC 24 speakers en dat is toch iets wat ik meerdere malen op beurzen heb mogen horen en waar toch mijn voorkeur naar toe gaat.

Mocht ik mijn huidige Tannoy set op tijd verkopen, dan zal ik toch eens richting Hoorn moeten gaan om te luisteren.


Tot zover deze update.

Groeten,

Marcel

Hallo Marcel, welke kleur hebben deze Tannoys?

Audiophylia Nervosa

Glossy black, oftewel hoogglans piano zwart, zie marktplaats.

Groeten, Marcel

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Misschien ook eens een of meerdere Elac's beluisteren? Je bent van harte welkom.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

The Good Son

Citaat van: KI-Pearl op december 11, 2020, 21:27:21
Glossy black, oftewel hoogglans piano zwart, zie marktplaats.

Groeten, Marcel

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Jammer, als ze wit waren geweest, had ik ze graag van je overgenomen.
Maar in zwart gaat mij vrouw tegenstribbelen  :-(

Audiophylia Nervosa

Ik heb nog een blikje hoogglans wit staan, krijg je er gratis bij en verandert niets aan het geluid.

Voordeel van zwart is dat het minder mode gevoelig is.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

The Good Son

Och, ik heb ervaring genoeg met schilderen, dat gaat nog wel streeploos lukken, maar mocht ik ze dan ooit doorverkopen dan keldert de prijs redelijk, ben ik bang.

Buiten het feit dat het, naar mijn mening, gewoon "not done" is, om speakers van dit kaliber zelf te gaan schilderen of overspuiten.

Maar toch jammer,Westervoort is niet zo ver hier vandaan en ik ben er bekent omdat ik zelf vroeger jaren lang in Duiven heb gewoond.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Frits op december 11, 2020, 21:32:28
Misschien ook eens een of meerdere Elac's beluisteren? Je bent van harte welkom.

Hallo Frits,

Bedankt voor jouw suggestie en natuurlijk de uitnodiging, maar ik maar al een selectie op basis van type en dat is dus niet met een BR of TL aan de achterzijde en volgens mij zijn de Elac speakers met een BR aan de achterzijde.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

JohnWx

Citaat van: The Good Son op december 11, 2020, 21:39:11
Jammer, als ze wit waren geweest, had ik ze graag van je overgenomen.
Maar in zwart gaat mij vrouw tegenstribbelen  :-(

Hoor net dat je een emmer latex erbij krijgt  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

The Good Son

Citaat van: John Wx op december 12, 2020, 13:02:34
Hoor net dat je een emmer latex erbij krijgt  :-)

Klinkt als een White Saturday aktie

Frits Denon

Citaat van: KI-Pearl op december 12, 2020, 09:59:39
Hallo Frits,

Bedankt voor jouw suggestie en natuurlijk de uitnodiging, maar ik maar al een selectie op basis van type en dat is dus niet met een BR of TL aan de achterzijde en volgens mij zijn de Elac speakers met een BR aan de achterzijde.

Groeten,
Marcel

Nou ja en nee. Het mooie is dat beide vloerstaanders een down firing poort hebben, daarom staan ze ook op een plaat die een vaste afstand heeft tot de onderzijde van de speakerkast. Deze is nauwkeurig berekend met Duitse precisie.

Als je de speakers dicht in de hoek wilt zetten zijn er pluggen beschikbaar die je in de BR aan de achterzijde kunt plaatsen, of niet als dat toch beter klinkt. Je hebt dus alle mogelijkheden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Wanneer je de bas van een transmission line systeem kan waarderen, kijk dan ook eens naar Usher ls.

https://link.marktplaats.nl/m1637412053


Daarnaast hebben verschillende ls van bv.  Neat en Fyne Audio ook de baspoort in de sokkel.
Neat Motive (sx) 2 zijn echt toppertjes 👌🏻

https://link.marktplaats.nl/m1636861313