De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Goedemorgen Frederik,

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg en analyse, ik stel dit echt wel op prijs waarvoor dank!

Ik ga eerst afwachten of het de Tannoy set gaat worden en zo ja, wat deze dan (in mijn oren) gaat presteren in onze woonkamer.

Mocht het nou (in onze woonkamer) toch nog niet brengen wat ik graag zou willen horen in het laag, ga ik aan jouw woorden denken en een aantal zaken overwegen. Met name de uitleg m.b.t. de gesloten behuizing is in mijn ogen al zeer zinvol.

Groeten,
Marcel   
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Over welk type Tannoy hebben we het?

Audiophylia Nervosa

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Heb het al gevonden.
Mooie luidsprekers, maar geen bass monsters.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op december 03, 2020, 06:46:27
Heb het al gevonden.
Mooie luidsprekers, maar geen bass monsters.

Nee, dat verwacht ik ook niet. Het moet ook geen "monster" zijn/worden, maar het moet wat meer body geven dan mijn huidige AE2 speakers kunnen bieden.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Leuk vooruitzicht, zien er in ieder geval gelikt uit.
Die AE2 heb ik nooit gehoord, dus geen ervaring in vergelijk te delen.
Ben benieuwd...!

Frits Denon

Kennelijk schrijf ik Chinees. Ik haak af. Succes ermee.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Audiophylia Nervosa

#652
Citaat van: Frits op december 03, 2020, 07:29:48
Kennelijk schrijf ik Chinees. Ik haak af. Succes ermee.

Nou ik werk voor Huawei dus kan heus wel wat Chinees :yes:

Het is niet mijn bedoeling om een subwoofer te kopen, ik begrijp dat als ik zeg dat ik wat laag in mijn systeem te kort kom, een ieder meteen met de oplossing in een subwoofer boven water komt maar ik weet uit ervaring dat ook gewoon uit de luidsprekers zelf dusdanig voldoende laag voort kan komen dat de gedachte aan een subwoofer niet eens bij je opkomt.

Als de Tannoy set doorgaat en in mijn oren (dat is het enige wat telt) het in het laag goed doen, zal de behoefte er niet zijn om verder te zoeken.

Maar Frits, toch bedankt voor jouw reactie en advies, maar ik zal een subwoofer in eerste instantie niet echt in overweging nemen. Maar zeg nooit, nooit!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Citaat van: KI-Pearl op december 03, 2020, 06:28:28
Goedemorgen Frederik,

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg en analyse, ik stel dit echt wel op prijs waarvoor dank!

Ik ga eerst afwachten of het de Tannoy set gaat worden en zo ja, wat deze dan (in mijn oren) gaat presteren in onze woonkamer.

Mocht het nou (in onze woonkamer) toch nog niet brengen wat ik graag zou willen horen in het laag, ga ik aan jouw woorden denken en een aantal zaken overwegen. Met name de uitleg m.b.t. de gesloten behuizing is in mijn ogen al zeer zinvol.

Groeten,
Marcel
In ben benieuwd Marcel en zeer graag gedaan!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Frits Denon

Ik gaf aan dat een sub zo ingesteld kan worden dat je hem niet meer hoeft te horen maar wel kunt voelen. En dat kost best even tijd om dat goed voor elkaar te krijgen. Maar dan heb je ook ECHT mooi laag.

Verder dat een goede monitor (en die heb jij, dacht ik) met een (in mijn geval gesloten Rel) sub (mits goed afgesteld) een heel mooi breed en diep stereobeeld neer kan zetten, ook mooier dan met vloerstaanders. Dat ervaar ik in de combi die ik in mijn eerdere reactie beschreven heb.

Maar je wilt gewoon wat anders en het liefst een vloerstaander. Dat moet je dan ook gewoon doen. Veel plezier vandaag bij het luisteren naar de Tannoy's. byebye

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Audiophylia Nervosa

#655
Hallo forummers,

Het staat in huis, ik kan nog niet een 100% objectief beeld schetsen omdat ik van de verkoper te horen kreeg dat deze speakers nu nog ca. 100 moeten inspelen.

Maar thuis gekomen en aangesloten op mijn eigen speaker kabel kan ik zeggen dat het heel aangenaam klinkt. Waar de AE2 speaker right in your face zijn (de eigenschap van een studio monitor) is deze Tannoy iets terughoudender maar wel met heel veel bühne. Of dat nu komt door die dual cone weet ik niet maar het klinkt wel goed.

Prettige bijkomstigheid is dat ik de Chord Epic X mee kreeg met de daarbij behorende Chord jumpers Signature Ohmic Silver. alleen de kabelboel is al een vermogen.
Ook wilde hij van zijn CD's af dus kreeg ik ook nog even 29 cd's mee naar huis.

De foto's volgen asap.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Dat leest alsof het een mooie aankoop betreft. Maar 100 uur inspelen? Zijn het ls nieuw uit doos?

Marvin

En dan nog komen er geen octaven bij.

jowa

Mooie aanwinsten Marcel.

Inspeeladvies: zet ze dicht tegen over elkaar, één van beide uit fase aansluiten en zet dan maar lekker de radio aan op witte ruis.
Zijn ze zo ingespeeld en je hoor van dat inspelen weinig.

Vergeet niet bij terugplaatsen de fase weer goed te zetten.

100 uur is best wel lang. Zoveel luisteruren heb ik niet in mijn nieuwe luidsprekers zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

JohnWx

https://community.musictribe.com/pages/kba?articleId=01c5966a-6c30-ea11-a812-000d3a081b66&brand=Tannoy


24 tot 48 uur volgens Tannoy vind 100 uur ook wat veel en tegenover elkaar truuk is het nog sneller
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.