De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ReneN

Nou, kan je meteen wat doen aan de interne bekabeling 🤔
Weliswaar geen Marantz in mijn set, maar tóch een liefhebber van muziek....

Audiophylia Nervosa

Citaat van: ReneN op november 12, 2017, 21:28:41
Nou, kan je meteen wat doen aan de interne bekabeling [emoji848]

Nee, nog niet, eerst Johan even afwachten met het filter ontwerp/advies en dan pakken we alles meteen in één keer aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

... voldoende vermogen om ... de uitkomst kennen we nu 😞

Citaat van: KI-Pearl op november 11, 2017, 13:49:03
Het lijkt inderdaad op een receiver maar niets is minder waar, dit is een pure testosteron versterker zonder tuner.

Staat inmiddels op de Sansui speaker.

Een goed klinkende beul met voldoende vermogen om twee paar van dit soort speakers aan te sturen. Boven op de zolder/luister kamer doet hij het ook heel goed in een wat subtielere setting op de Arcitec en Canton speakers.

Groeten,
Marcel

Audiophylia Nervosa

#243
Ik heb even gegoocheld om wat info in te winnen in de verschillen tussen de twee tweeters en ik denk (als leek) dat deze verschillen minimaal zijn.

Wat bij mij doorslaggevend was/is, is natuurlijk de maatvoering van de frontplate en de diameter van de magneet dus kom te toch snel weer bij een Audax uit en natuurlijk dat de gevoeligheid van de nieuwe tweeter niet veel hoger moet uitkomen dan de oude omdat het geluid nu toch wel aangenaam rustig is en niet opdringerig is en dus ook niet snel tot luister moeheid kan leiden, bij een hoger dB zal dat effect aanzienlijk anders zijn. Dat weet ik als leek dan weer wel en zul je middels het filter weer moeten corrigeren.

Besteld bij Rumoh en hoop dat deze een beetje snel geleverd gaan worden.

Dan is het nog wachten tot een collega van mij zijn kennis en middelen heeft gebruikt om tot een mooi advies/ontwerp te komen voor het scheidingsfilter. Op basis daarvan zal ik gaan overwegen welke onderdelen ik ga gebruiken om tot een kwalitatief beter filter te komen dan het standaard Visaton filter.

Het komt er op neer dat de MarKath rustig aan word door ontwikkeld.

Wordt vervolgd.

Oh ja, zo'n feestje wordt bij ons niet meer gegeven, daar hou je alleen maar werk aan over :no:

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

ReneN

Citaat van: KI-Pearl op november 13, 2017, 07:11:01
.....Oh ja, zo'n feestje wordt bij ons niet meer gegeven, daar hou je alleen maar werk aan over :no:

Groeten,
Marcel

Eeuuhhmm, wie zat er aan de knoppen?  :lol:  :lol:  :lol:
Weliswaar geen Marantz in mijn set, maar tóch een liefhebber van muziek....

Audiophylia Nervosa

Citaat van: ReneN op november 13, 2017, 14:44:13
Eeuuhhmm, wie zat er aan de knoppen?  :lol:  :lol:  :lol:

Rene, schaam je redface! Ik zit toch niet aan de knoppen als mijn dochter erbij is :no:
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Wie heeft er zo'n slinger aan de volumeknop gegeven dat de versterker over de zeik ging ?  :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Voor het zover is, heeft diégene hier thuis het bloed al uit de oren lopen. 🤪

DansaN

#248
Citaat van: xander32 op november 13, 2017, 06:36:24
... voldoende vermogen om ... de uitkomst kennen we nu [emoji20]
Draait het bij clippen niet juist om een gebrek aan vermogen van de versterker om het signaal goed uit te kunnen sturen?

Oftewel de versterker levert juist onvoldoende vermogen om de speaker goed aan te sturen?
(Op het waarschijnlijk vrij hoge volume gezien de feest setting...)

Audiophylia Nervosa

Aan die Yamaha DSP A2 zal het niet liggen, 100 watt bij 8 OHM.

Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het gebruik van 2 paar luidsprekers met verschillende Ohm waardes waar een versterker eerder moeite mee heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Joh kan gebeuren toch. Neem aan dat de kosten voor een tweeter best meevalt?

xander32

Ach, een natuurlijk moment om direct een upgrade door te voeren 👍🏻

Audiophylia Nervosa

Citaat van: xander32 op november 13, 2017, 20:00:21
Ach, een natuurlijk moment om direct een upgrade door te voeren 👍🏻

Upgrade? Ja, dat is het eigenlijk wel. Van Audax TW025A0 naar de Audax TW025 A1, of je dat ook gaat horen??? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.

Ik wil het natuurlijk in eerste instantie betaalbaar houden, dan moet ik ook vasthouden aan de maatvoering van doorsnee 100mm en daarnaast is de gevoeligheid ook een issue want teveel dB is in mijn oren te opdringerig en de A0 en A1 blijven beide op 90dB.

Tuurlijk kun je veeeeeeeeeel beter (en als gevolg daarvan ook duurder) kopen maar deze tweeter klinkt toch wel heel prettig, ik heb eventueel ook nog de Visaton DSM 25FFl liggen maar dat is een titanium dome en klinkt in mijn beleving meestal scherper.

We gaan het meemaken als de set gemonteerd is en een beetje ingespeeld.

Groeten,
Marcle

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Citeerdan moet ik ook vasthouden aan de maatvoering van doorsnee 100mm en daarnaast is de gevoeligheid ook een issue want teveel dB is in mijn oren te opdringerig en de A0 en A1 blijven beide op 90dB.

Dat maakt toch niet uit ,dan pas je het rendement toch aan met wat weerstandjes .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiophylia Nervosa

Citaat van: TurboMarco op november 14, 2017, 10:42:47
Dat maakt toch niet uit ,dan pas je het rendement toch aan met wat weerstandjes .

Hallo Marco, lees mijn onderschrift, iets met kennis :angel:

En ik ben meer van de simpelere oplossing, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Hoe minder onderdelen in een signaalweg zitten, hoe beter. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.