De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

#225
Hallo forummers,

Ik weet dat ik voor een hoop forummers mijn geloofwaardigheid op het spel ga zetten, maar ik wil dit toch even delen. Ik heb gister even lekker Patricia Barber door de SA-KI getrokken, voor sommige onder ons is dit een te dik aangezette muzieksoort, vooral in het laag, maar daarom juist heb ik deze opgezet. Ik was benieuwd naar hoe mijn 12 inch woofer dit weet te reproduceren en ik kan zeggen dat deze mat vlag en wimpel er door is gekomen, veel controle in het laag.

Nog even een sfeer impressie.





De opnames van Patricia blinken ook uit (naast het aangezette laag) in veel tonale nuances in de rest van het frequentie gebied en die zijn heel goed hoorbaar. Ook daar is de speaker in geslaagd dus.

Een nieuw filter zal dus echt wel meer moeten bieden wil dit overtroffen worden maar mijn gevoel neigt toch meer naar het in betere onderdelen herbouwen van het bestaande filter waardoor meestal ook de prestaties naar een iets hoger level wordt getild.

Maar begrijp mij goed, ik sta nog steeds open voor een aanbod om een goed filter te ontwikkelen welke het beter zou kunnen gaan doen dan de huidige.

Ik hoor graag.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

lo

Je zou eens contact kunnen nemen met @TurboMarco Hij is ook een "zelfbouwer".
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Audiophylia Nervosa

#227
Waar is dat feestje?? Daar is dat feestje!!

Dochterlief viert vanavond haar verjaardag en ik moet voor de muziek set up zorgen. Nou, dat is aardig gelukt.







Gebruik makend van de Yamaha omdat daar 2 paar speakers op kan en op de Marantz niet want die Sansui knallers moesten er ook bij. Staan overigens nu ook te koop op MP.


Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Auw, pijn aan m'n ogen; de receiver staat op die fraaie speakers 😱

Brutus

Moet bekennen dat ik je eigen gebouwde speakers een stuk mooier vind dan die er naast staan!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Brutus op november 11, 2017, 13:39:22
Moet bekennen dat ik je eigen gebouwde speakers een stuk mooier vind dan die er naast staan!

Ze zien er niet alleen mooier uit, maar klinken ook vele malen beter en ik moet toegeven dat ik zelf al gecharmeerd was van de Sansui speakers.

Is leuk om nu wel een A - B vergelijk te kunnen maken en die wordt door de MarKath op alle fronten gewonnen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#231
Citaat van: xander32 op november 11, 2017, 13:27:40
Auw, pijn aan m'n ogen; de receiver staat op die fraaie speakers [emoji33]

Het lijkt inderdaad op een receiver maar niets is minder waar, dit is een pure testosteron versterker zonder tuner.

Staat inmiddels op de Sansui speaker.

Een goed klinkende beul met voldoende vermogen om twee paar van dit soort speakers aan te sturen. Boven op de zolder/luister kamer doet hij het ook heel goed in een wat subtielere setting op de Arcitec en Canton speakers.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Het feest is voorbij en het leven van één van de MarKath tweeters heeft ook de geest gelaten.

Eerst vanmorgen even getest of het tweeter of filter was maar het bleek de tweeter zijn.

Inmiddels 2 nieuwe Audax TW025 A1 besteld niet de A0. Weet het verschil tussen die twee niet maar ga gewoon voor de A1, specs zijn volgens mij gelijk.

Als iemand van jullie mij het verschil kan aantonen en/of uitleggen, dan hoor ik dat graag.

Volgende week gaan we het meemaken.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Verschillen zo even vlug gezien zijn :

Resonantie frequentie .
Belastbaarheid.
De vorm van frontplate .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Je houd wel wat te doen, zo. Succes met de Markath mk2
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Dan heeft die versterker toch flink staan te clippen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiophylia Nervosa

Citaat van: TurboMarco op november 12, 2017, 17:10:53
Dan heeft die versterker toch flink staan te clippen  :evil:

Ik heb niks gehoor, werd wel hard gedraaid maar geen gekke geluiden gehoord.
Tweeters waren ook al zeker 10 jaar oud.

Komt goed, volgende week.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Die van mij al bijna 40.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op november 12, 2017, 21:10:48
Die van mij al bijna 40.

Ja, ok maar die tien jaar bedoel ik op de plank en niet actief.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Ah joh, ik zit je maar te plagen. [emoji56]