De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Als dat de schroeven zijn ben ik benieuwd hoe groot de speakers gaan worden  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Audiophylia Nervosa

Hallo mede audio liefhebbers, het project Markath is heden gereed gekomen met de finishing touch van een paar bij behorende stands. Ook hier weer 10 kg per stuk.



De dopjes op de bovenplaat zijn siliconen noppen welke ik nog over had van mijn Canton speakers en die kwamen nu mooi van pas. Zelfklevend en mooi over de schroeven heen geplakt.



De stands zelf staan op rubber tegeldragers met daaronder plakvilt wat het verplaatsen/schuiven vergemakkelijkt.



De speaker staat nu in zijn volle omtrek op de stand en heeft dus maximale stabiliteit.



Ik heb meteen de speakers een beetje ingedraaid naar de luister positie en dat klinkt toch ook weer beter.



Nu eerst maar eens lekker luisteren en genieten.

Groeten, Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Marcel, ik zeg net als toen de speakers opgeleverd werden: WOW!!! Wat gaaf, wat mooi. Dat heb met jouw gouden handen toch weer mooi voor elkaar gekregen. Proficiat! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Wat een prachtig geheel is dat geworden  :-o En wat heb je die standaards mooi gemaakt. Ziet er super gaaf uit! :yes:  :angel:

xander32

Prachtig geworden 👍🏻

RHK

Zeer fraai, en uniek in z'n soort ook natuurlijk.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

ReneN

Citaat van: KI-Pearl op november 06, 2017, 19:10:33



De speaker staat nu in zijn volle omtrek op de stand en heeft dus maximale stabiliteit.

Hoe bedoel je dat? Ze staan op 8x siliconen noppen van elk 0,5 cm2.....  :schater:

Nee hoor, geintje, is mooi ontkoppeld zo. Super gemaakt en het ziet er werkelijk práchtig uit!
Weliswaar geen Marantz in mijn set, maar tóch een liefhebber van muziek....

jowa

Erg mooi geworden zo met de stands.
Lekker van genieten: van het geluid van de set en van het hele plaatje zo [emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audiophylia Nervosa

Dank jullie wel voor al die lovende woorden.

Het was natuurlijk een gok om een Harbeth look a like te maken met totaal andere ingrediënten maar ik ben nu al heel tevreden met het resultaat.

De looks zijn er en het geluid is voor een standaard Visaton filter best heel goed.

Als ik dan toch af en toe signalen krijg dat het hier maar om een standaard filter gaat en dat zoiets beter kan, ben ik toch heel benieuwd wat dat beter zou kunnen zijn.

Ik zit nu te denken om of het standaard filter identiek na te maken met betere onderdelen of om een compleet nieuw filter te laten ontwikkelen, maar daar weet ik de weg nog niet zo goed in te vinden.

Die berekeningen zijn niet echt mijn ding dus zal ik voor die optie toch hulptroepen moeten inschakelen die hier wel de kennis en middelen tot hun beschikking hebben.

Maar het luistert nu al lekker, veel druk bij laag volume en een overall rustig geluidsbeeld. Droge en diepe bas zonder opdringerig karakter en stemmen welke los van de speaker komen.

Al met al nu al geslaagd.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Het filter upgraden: ... en vervolgens zijn de drivers weer de 'zwakste' schakel ...
Dat is de pest of juist de charme van deze hobby  :yes:.

sjoek

Wauw echt een mooi geheel en prachtige stands ook notworthy
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiophylia Nervosa

Ik weet dat er voldoende techneuten aanwezig zijn op dit forum, maar als er ook nog techneuten aanwezig zijn welke op basis van de luidspreker specs en de kast inhoud een berekening kunnen maken m.b.t. de opbouw van een filter, dan hou ik mij aanbevolen.

Ikzelf heb wel een poging ondernomen met het programma Boxsim van Visaton maar mis daar toch de kennis en daardoor ook de interesse in om hier mee verder te gaan.

Misschien eerst een keer een soort M&G luistersessie doen om te beoordelen hoe het standaard filter het doet in andermans oren en waar men misschien verbeteringen kan verwachten. Wie weet?????
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.