De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

#180
Citaat van: xander32 op oktober 23, 2017, 06:48:56
... de Markath 1, of anders, namelijk ... ?

Nee, geen 1.

Ik ga na deze set geen nieuwe luidsprekers meer bouwen. Dit was de laatste in een reeks van vele.

Dus de Markath blijft een einzelganger.

Maar anders........?? Wat?

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

Goed verhaal. Veel plezier van deze zeer mooie Markath speakers pompom
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Leuk om te lezen veel plezier met de luidsprekers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

RHK

Markath, gezien jouw onderzoek en historie daarbij, heb je nu een naam die er precies bij past. En zoals blijkt,  de maximum WAF factor ook bereikt. Geweldig dat het zo gelukt is  en een prachtig geluid. Veel plezier ermee.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

pdufrenne

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Zijn hele mooie speakers geworden.
Veel luisterplezier!
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

ReneN

Geniaal, die naam. Alleen is een typenummer erbij helemaal niet zo verkeerd, het eerdere voorstel van LS7A vond ik ook wel een hele goede. Maar hij is toch geïnspireerd op de Harbeth 40.1? Maak er dan Markath 40.1 van.... :-)

Ik heb toch maar even een account aanmaken, nadat Marcel die hele mooie naam aan de speakers had gegeven. Kan ik er toch even een reactie op geven.....

Mijn naam is hier ook al een keertje langs gekomen ("vriend"  :yes:  :-)), heb het topic meegelezen en vind het echt een prachtig project wat erg mooi is afgerond.

De reacties hier zijn lovend, en terecht, want het ziet er super uit. Maar ja, dan wil ik ze ook wel een keertje horen.... Marcel, ik kom "binnenkort" op de koffie!
Weliswaar geen Marantz in mijn set, maar tóch een liefhebber van muziek....

Audiophylia Nervosa

#187
Hallo forummers,

Daar is ie weer.

Ik houd van doorpakken dus het volgende project is alweer gestart. Ik heb wederom bij opmaatzagen.nl 4 platen 25mm MDF in de maatvoering 39 x 43 cm.

Een mooie reus van een Markath speaker verdient een goede basis en dus is het zaak om een mooie stand te bouwen. Zoals op voorgaande foto's te zien is, staan deze reuzen nu op de stands welke ik voor de Sansui heb gebouwd en die zijn daar veel te klein voor en dat terwijl de Sansui ook geen kleine jongen is.

Platen MDF besteld en gister bij de Praxis langs gegaan om een mooie Douglas houten paal van 9x9 laten zagen in 8 stukken van 25cm.

Als dit straks compleet binnen is, zal ik (zie foto als voorbeeld) gaan proberen om een stevige ondergrond te bieden aan de Markath. De kleur zal, zoals de meeste Harbeth stands, zwart worden.



Gister samen mijn mijn Kath nog de hele avond wat diverse muziek van Youtube (stream van Iphone naar Apple Airport Express welke middels tulp is aangesloten op de PM-KI, simpel maar zeer doeltreffend en geen gedoe met servers of wat dan ook) de revue laten passeren. Veel audiofiele opnames staan daar op en die klinken wel lekker.

Ook dit keer zal ik weer een paar foto's gaan plaatsen van het ontstaan van de Markath stand.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Houten stands? Ik ben benieuwd wat deze gaan brengen :yes:.

Reb

Mooi project en leuk dat je het deelt, ik heb er de afgelopen weken van genoten!

Vraagje, is de achterkant van de speakers open? Gewoon nieuwsgierig hoor.
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

sjoek

Dat worden mooie stevige stands met die douglas palen :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiophylia Nervosa

#191
Citaat van: Reb op oktober 25, 2017, 07:54:17
Vraagje, is de achterkant van de speakers open? Gewoon nieuwsgierig hoor.

De achterzijde is een gesloten plaat, bijna identiek aan de voorplaat alleen de achterplaat sluit nagenoeg naadloos aan in de binnenkant van de kast.

Hier een paar foto's van de achterplaat toen deze nog niet in de kast geschroefd was.





Hierin zitten alleen de aansluit bindingen en verder is deze vast geschroefd net als de voorplaat.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: xander32 op oktober 25, 2017, 06:34:54
Houten stands? Ik ben benieuwd wat deze gaan brengen :yes:.

Hallo Xander,

Ja hout. Probeer het zoveel mogelijk bij het origineel te houden (qua looks) en die zijn ook in 90% van de stands in hout uitgevoerd. Net zoals de foto deze laat zien.

Men zegt zelfs dat de stand "open" moet zijn zoals die op de foto. Zal wel :yes:

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Oke, helder; mijn aanname was het dat het origineel van metaal zou zijn :-). Houten stands worden ook met regelmaat ingezet voor de wat kleinere Tannoy ls uit hun Prestige serie. Veel klus plezier.

Janver

Wow...dat zijn mooie speakers!

Heel benieuwd hoe dat een beetje klinkt. Ik ken de originele speakers eigenlijk ook nog niet! Dus dat moet ik ook nog eens ervaren!
Hier kan uw reclame staan!