De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

#165
Hallo forummers, dit weekend even stappen gemaakt.



Het filter gesoldeerd en gemonteerd. Had nog wel wat LTD nodig maar is toch goed gekomen.

Na het filter ging het eigenlijk behoorlijk snel, de demping er in en aansluiten.



Daarna de test op zolder op mijn Yamaha en die ging glansrijk.

En toen kwam het zwaarste van de gehele klus, van zolder naar de woonkamer. 31,3 kilo schoon aan de haak 2 trappen af.
Mijn lieve Katharina even extra lief aangekeken en toen samen deze monsters naar beneden gesjouwd en zie het resultaat!









Hoe klinkt het?

Nou ik mag zeggen, verrassend goed, zelfs Katharina is blij met het resultaat. Hoezo WAF? Dat kennen wij hier niet.

T.o.v. de Canton speakers welke beneden stonden is en meer grip op het laag en klinkt op de ene of andere manier het mid/hoog minder nasaal, en dat valt nu pas op bij het beluisteren naar een andere set.

Dus al met al een succesvol resultaat.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Paul

Cum laude geslaagd, mooi hoor veel luister plezier.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin


Zep

Complimenten, mooi werk  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*


jowa

:gp: +1

Erg mooi geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

Na een middagje van diverse muziek stijlen te hebben genoten, kwam dochter lief thuis en wilde ook even testen.
Haar hardstyle voorkeur werd op GelreDome volume afgespeeld en deze test werd ook weer glansrijk doorstaan. Sorry buren[emoji12].

Nu ga ik mezelf richten op de juiste stands om die zelf te maken, conform Harbeth filosofie. Open en stevig.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

bramdg

Waw echt mooiiiii ....proficiat ! ...knappe opstelling ook
en zo wit meubel en zwarte componenten en dan de bruine speakers erbij ....pompom

Veel (her)-beluister-plezier !!!!


PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

RHK

Marbeth  One More Time, made by Marcel.    pompom
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Samro

De speakers zij heel mooi geworden, en dat hout zo prachtig!  :yes: Mooi dat de klank ook nog eens zo goed is 🎶 🎵 🎼

Audiophylia Nervosa

#177
Citaat van: RHK op oktober 17, 2017, 06:05:38
Marbeth in wording   8-)

Hallo forummers,

Ik wil toch nog even op bovenstaande idee van RHK terugkomen.

Voor diegene die hier nog interesse in hebben, doe ik nog even wat info m.b.t. de naamvoering.

Ik heb mij wat uitgebreider ingelezen in de historie van de Harbeth en ben daar m.b.t. de naamvoering toch leuke dingen in tegen gekomen.

Het ontstaan van Harbeth (en Spendor) is voort gekomen uit het feit dat de BBC luidsprekers wilde hebben welke hun "broadcasting" zoveel mogelijk benaderde zodat hun sound engineers konden ervaren hoe dat klinkt.

Omdat de BBC zelf geen fabrikant van luidsprekers is/was, is men de markt op gegaan en kwam men in contact met KEF en Spendor.
Alle luidsprekers welke werden ontworpen voor de BBC hadden de letters LS in hun naam.

Spendor was een kindje van BBC engineer Spencer Hughes (en nu komen we tot de essentie van mijn verhaal). De naam Spendor was een samenvoeging van de naam SPENcer en van zijn vrouw DORothy.

Spencer had een zakenpartner bij BBC R&D en dat was Dudley Harwood, toen deze Dudley zag hoe succesvol Spencer was met de luidsprekers is hij zelf ook begonnen in 1977 met het produceren van luidsprekers.

En nu komen we ter zake!

Harbeth is ontstaan uit de naam HARwood en de naam van zijn vrouw ElizaBETH.

En om nu in deze lijn verder te gaan, en daar heeft RHK mij mee opweg geholpen, is het eigenlijk niet meer dan normaal dat ik dit idee ook handhaaf en de naam ga aanpassen.
Als er een persoon is die het verdient om hier ook credits in te krijgen is het mijn eigen Katharina wel. Het enthousiasme wat zij heeft laten zien tijdens de bouw en het ontstaan van deze monster luidsprekers is toch iets waar veel mannen jaloers op zullen zijn.

Dus zat ik te denken aan de naam te wijzigen in de samenvoeging van ons beider namen.

Markath

Ik wil hierbij ook een ieder bedanken voor de geweldige reacties tijdens deze bouwfase notworthy

Groeten,
Marcel


Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Hier ben ik nog even, ik heb gisteravond laat nog even wat gespeeld om te horen wat deze monsters kunnen.

Het was dit keer Andrea Bocelli welke in de speler ging en deze werd op een zeer laag volume afgespeeld (lagen al dames op bed) en ik was verrast over de druk welke de muziek bij lage volumes wordt weergegeven. Deze CD is zeer orkestraal en met een heel mooi laag en dat werd ook zonder problemen bij fluister volume weergegeven.

Vooralsnog heb ik geen negatieve dingen kunnen waarnemen.

Het filter is dus qua samenstelling (door Visaton) heel goed geschikt voor deze configuratie.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

... de Markath 1, of anders, namelijk ... ?