De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Neem aan dat die bitumen een extra'tje zijn.

Janver

Supergaaf hoor!

Dat bedrijf opmaatzagen.nl ga ik eens bekijken voor de volgende projectjes!
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Het gaat nu opeens best snel  :yes:.

Audiophylia Nervosa

#108
Vandaag het bitumen gaan snijden en plakken en tacken on de kast.


Het snijden is best wel taai, maar als het klaar is heb je wel voldoening en voelt de kast meer degelijk aan.


Omdat het design van deze kast geen extra versteviging krijgt/heeft, komt het bitumen hier heel goed van pas. De kast klinkt bij de kloptest een stuk "doder".

Even een opmerking voor deze bouw, ik kopieer de kast zoveel mogelijk van het origineel. Ik heb zoveel mogelijk foto's van het interne verzameld en probeer dit zoveel mogelijk 1 op 1 na te bootsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

De kasten van Harbeth staan er juist om bekend dat deze juist niet 'dood' zijn gemaakt, waardoor er een natuurlijk geluid ontstaat. Ben je niet bang dat je dat in jouw ontwerp door de bitumen teniet doet?

Audiophylia Nervosa

#110
Citaat van: xander32 op oktober 08, 2017, 19:50:28
De kasten van Harbeth staan er juist om bekend dat deze juist niet 'dood' zijn gemaakt, waardoor er een natuurlijk geluid ontstaat. Ben je niet bang dat je dat in jouw ontwerp door de bitumen teniet doet?

Zoek via Google de foto's van de binnenkant van de 40.2 maar op en je zult zien dat de bitumen daar prominent aanwezig is.

Zie hier een foto van de binnen zijde van de 40.2. De foto spreekt voor zich.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cornelis1921

#111
N.B.: Het aanbrengen bitumen aan de binnenkant van het luidsprekerkabinet maakt datzelfde kabinet nog "doder" zal klinken, morsdood bijna. Het aanbrengen van akoestisch isolatiemateriaal doet dat laatste per se niet; het dempt wel, maar gaat niet alle (ongewenste) trillingen tegen. Sommige luidsprekerfabrikanten (Harbeth) laten bij sommige van hun producten het hele kabinet zelfs meeklinken: De Harbeth HP-3ES-2, die ik nu heb. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Okey, je weet duidelijk waar je mee bezig bent  :yes:.

Citaat van: KI-Pearl op oktober 08, 2017, 20:18:41
Zoek via Google de foto's van de binnenkant van de 40.2 maar op en je zult zien dat de bitumen daar prominent aanwezig is.

Zie hier een foto van de binnen zijde van de 40.2. De foto spreekt voor zich.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zep

Op de foto's afgaande constateer ik wel multiplex en MDF vs massief hout van de Harbeth?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Audiophylia Nervosa

#116
Citaat van: Zep op oktober 08, 2017, 22:35:35
Op de foto's afgaande constateer ik wel multiplex en MDF vs massief hout van de Harbeth?

Goede constatering, maar zoals mijn verhaal al begonnen is, doe ik de bouw met de voor mij voorhanden zijnde middelen (lees geld) en dat is niet een behuizing van puur hout waarvoor alleen al de hoofdprijs betaald moet gaan worden.

Daarvoor is het voor mij teveel hobby en niet koste wat het kost streven naar de perfectie. het resultaat is altijd verrassend dus we gaan het meemaken.

Als mijn budget het toe zou laten, dan was ik deze niet gaan bouwen maar dan had ik een goede tweedehands setje op de kop getikt (indien voorhanden), tweede hands want nieuw begint deze bij 14.280,00 per set.

Groeten,
Marcel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op oktober 07, 2017, 05:58:48
Neem aan dat die bitumen een extra'tje zijn.

Hallo Marvin,

Ik wil hier nog wel even op reageren.

Het principe van Harbeth is (zoals meerdere forummers al aangeven) dat de kast als geheel meewerkt in het geluid signaal/beeld.

Hiervoor hanteert men in principe alleen een houten kast met zo min mogelijk versteviging (dus je zult niet een skelet vinden wat alle wanden met elkaar koppelt).

Maar ondanks dit principe van Harbeth, gebruikt men toch bitumen in het origineel, dus NEE, dit is geen extra'tje maar gewoon volgens de originele 40.2.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Met het extra'tje doelde ik op dat er waarschijnlijk ook demping wordt aangebracht.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op oktober 09, 2017, 14:17:51
Met het extra'tje doelde ik op dat er waarschijnlijk ook demping wordt aangebracht.

Ja, een paar rollen schuimrubber voor in de kast.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.