De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: KI-Pearl op september 20, 2017, 19:43:31
Het is een Ortofon Red, deze wordt standaard geleverd op deze Project.

Klinkt heel erg goed voor dat geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb de red ook en dat naast een blue. Is voor de prijs een prima element.  :wink:

RicoRocks

PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

Audiophylia Nervosa

#77
Ben alweer bezig om het volgende project uit de koelkast te halen.

Er gaan weer hersenspinsels door mijn hoofd om een look-a-like te bouwen van de Harbeth 40.1 of 40.2.

Ik had eerst mijn Sansui PM-C100 willen verbouwen naar een Harbeth look-a-like maar dat gaat hem niet worden omdat de unit's van de Sansui vanaf de voorkant op de bafle gemonteerd moeten worden en niet vanaf de achterkant. Vindt mijn Katharina ook niet mooi, dus dan maar gaan voor alles "nieuw" of goed gebruikt.

Ik ben nu bezig om alle info te verzamelen over de Harbeth en al gedane DIY projecten omtrent deze speaker. Ik kan nu al zeggen, dat is nog niet veel!

Op basis van alle gevonden info, ga ik mij dan oriënteren op de te gebruiken unit's zoals de 12" woofer, de 5" midrange en de dome tweeter.

Ik ga het wel proberen als budget project want prijstechnisch in de buurt komen van de Harbeth ca. 15.000,00 per set is voor mij geen optie.

Mochten er nog forummers zijn welke informatie en/of tips hebben in die richting, ik ben een en al OOR!

Groeten,
Marcel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

Citaat van: KI-Pearl op september 25, 2017, 08:26:50
Ben alweer bezig om het volgende project uit de koelkast te halen.

Er gaan weer hersenspinsels door mijn hoofd om een clone te bouwen van de Harbeth 40.1 of 40.2.

Ik had eerst mijn Sansui PM-C100 willen verbouwen naar een Harbeth look a like maar dat gaat hem niet worden omdat de unit's van de Sansui vanaf de voorkant op de bafle gemonteerd moeten worden en niet vanaf de achterkant. Vindt mijn Katharina ook niet mooi, dus dan maar gaan voor alles "nieuw" of goed gebruikt.

Ik ben nu bezig om alle info te verzamelen over de Harbeth en al gedane DIY projecten omtrent deze speaker. Ik kan nu al zeggen, dat is nog niet veel!

Op basis van alle gevonden info, ga ik mij dan oriënteren op de te gebruiken unit's zoals de 12" woofer, de 5" midrange en de dome tweeter.

Ik ga het wel proberen als budget project want prijstechnisch in de buurt komen van de Harbeth ca. 15.000,00 per stuk is voor mij geen optie.

Mochten er nog forummers zijn welke informatie en/of tips hebben in die richting, ik ben een en al OOR!

Groeten,
Marcel

Succes ermee! Geen tips, maar ga het zeker volgen :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Succes met de Harbeth clones, Marcel. hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

Ik ga eerst maar eens op zoek naar een paar leuke betaalbare 12 inch woofers welke in de 100/125 liter behuizing moeten.

Indien er nog forummers zijn die nog leuke units in de aanbieding hebben, dan hoor ik dat graag, ondertussen zoek ik ook zelf nog verder en zie wel wat er op mijn pad komt.



Na het vergaren van de unit's, zal ik denk ik toch enige hulp kunnen gebruiken met het samenstellen van een scheidingsfilter dus tegen die tijd zal ik wederom hier een beroep doen op de kenners.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Stoer, zelf ls bouwen. Bij mij ontbreekt het zo ongeveer aan alles om aan zo'n project te beginnen; de skills, het gereedschap, het geduld, de kennis ... M'n zelfkennis is dan wel weer dik in orde  :-D.

Veel succes en plezier met het bouwen en s.v.p. de vorderingen hier posten  :yes:.


Audiophylia Nervosa

#82
Hallo forummers,

Vandaag de units opgehaald.

2 stuks woofer Visaton WS 33 NG

4 stuks midrange Visaton CBM 130 AW

2 stuks midrange Visaton DSM 50 FFL

2 stuks tweeter Visaton DSM 25 FFL

2 stuks scheidingsfilter Visaton HW3/200NG

Alles in één koop mee kunnen nemen.

Ik ga als midrange de CBM 130 AW gebruiken in combinatie met een Audax TW025A0 tweeter omdat deze goed zijn en qua looks het dichts bij de Harbeth in de buurt komt.


Hier zie je een sfeer impressie van hoe het er uit kan komen te zien.
Tjonge wat is die woofer een beest.

Hier zie je de woofers samen gebonden voor transport.


Deze opzet zal het niet gaan worden ook al zijn de DSM super units van Visaton.

Tot zover een update.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#83
Voor diegene die nog niet weten wat het moet gaan worden, hier een foto van het origineel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

Kijk eens aan al een mooie stap gezet.  HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: KI-Pearl op september 30, 2017, 20:05:42
Voor diegene die nog niet weten wat het moet gaan worden, hier een foto van het origineel



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Harberth: Ik wordt weer helemaal verliefd. notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#86
Hallo forummers, hier even een update.

Het houtpakket is binnen en kan weer zeggen super strak gezaagd en netjes geleverd. Het verstek ziet er super uit en ik heb even een "droge" opstelling gemaakt om te kijken of alles goed aansluit en dat doet het!







Nu voorzichtig het stappenplan volgen en niet in de verleiding komen om te snel te gaan :angel:

Oh ja, zou ik bijna vergeten dat ik van een vriend (Rene) ook nog heel wat bitumen heb mogen ontvangen, kijken hoever we daar mee komen.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Houtpakket ziet er super uit.

Waar heb je deze besteld?
Ik ben nl bezig om te kijken of ik nieuwe kasten kan maken voor m'n Xanadu's.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brutus

Gaaf project man, dit draadje volg ik graag. Even voor mijn beleving, wat zijn de afmetingen die de speaker straks moet krijgen?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.