De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roland65

Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

jrm


cheese

afgelopen woensdagavond bij Jowa langs geweest om eens te luisteren naar zijn mooie set en wat de verschillen zijn tussen een Densen B110 en een B200 B300 combi.

 
Ik werd door Joost vriendelijk ontvangen en zag gelijk zijn imposante set staan.....waar ik natuurlijk gelijk even naar gekeken heb. En die ziet er niet alleen imposant uit maar het geluid is echt ook wat naar mijn idee een mooi geluid is.......veel detail.....schoon en zonder kleuring.....strakke droge bas.......Ik heb ooit eens gelezen dat Xanadu speakers geen bas geven.....!!!!wat een onzin.

De sound was wel echt herkenbaar voor mij en mijn B 110 klinkt hetzelfde voor mijn gevoel, maar mijn Cantons kunnen niet op tegen deze Xanadu's.....de Dynaudio componeneten spelen echt heel mooi. We hebben onder het genot van een kop koffie heerlijk naar cd's van mij en van Joost geluisterd......en dat klonk allemaal even mooi......ik heb ook nog een artiest geluisterd waar ik erg onder de indruk van was...Eels.....en dus even cd's van ga beluisteren.

Kortom weer leuk om bij een ander naar zijn set te kijken en luisteren.......en Joost is ook zeker welkom om bij mij te komen luisteren.....en dat is makkelijk als je 5 minuten van elkaar af woont.


Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

jrm

Leuk om te lezen, dit is de ware bedoeling van onze hobby!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Citaat van: cheese op februari 21, 2010, 14:17:43
afgelopen woensdagavond bij Jowa langs geweest om eens te luisteren naar zijn mooie set en wat de verschillen zijn tussen een Densen B110 en een B200 B300 combi.

 
Ik werd door Joost vriendelijk ontvangen en zag gelijk zijn imposante set staan.....waar ik natuurlijk gelijk even naar gekeken heb. En die ziet er niet alleen imposant uit maar het geluid is echt ook wat naar mijn idee een mooi geluid is.......veel detail.....schoon en zonder kleuring.....strakke droge bas.......Ik heb ooit eens gelezen dat Xanadu speakers geen bas geven.....!!!!wat een onzin.

De sound was wel echt herkenbaar voor mij en mijn B 110 klinkt hetzelfde voor mijn gevoel, maar mijn Cantons kunnen niet op tegen deze Xanadu's.....de Dynaudio componeneten spelen echt heel mooi. We hebben onder het genot van een kop koffie heerlijk naar cd's van mij en van Joost geluisterd......en dat klonk allemaal even mooi......ik heb ook nog een artiest geluisterd waar ik erg onder de indruk van was...Eels.....en dus even cd's van ga beluisteren.

Kortom weer leuk om bij een ander naar zijn set te kijken en luisteren.......en Joost is ook zeker welkom om bij mij te komen luisteren.....en dat is makkelijk als je 5 minuten van elkaar af woont.


Groeten Kees

Was afgelopen woensdagavond erg gezellig, leuk ook weer een ander forumlid te ontmoeten.
Altijd ook weer een verrassing om te horen  welke muziek er wordt meegenomen.
De jazzie muziek van Kees was erg lekker om te beluisteren.

Ik ga zeker binnenkort bij Kees luisteren naar zijn set.
Kees nog veel succes met dealen op eBay :-)


jowa

Update van m'n set: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3046.msg30967.html#msg30967
Zou dit jaar niets meer aan mijn set veranderen  redface,
maar bloed krijpt nl waar het niet gaan kan  :-D en nieuwe interlink gekocht:
Nordost Tyr  hello

Andere updates volgen hopelijk binnenkort na slagen deals op de verschillende veilingsites  byebye

jowa

Andere actie ook geslaagd, er zit een Densen B-800 op de post vanuit de UK pompom
Binnenkort dus te koop een Marantz ST-17 Black  byebye

BernHardN

Citaat van: jowa op februari 23, 2010, 16:20:52
Andere actie ook geslaagd, er zit een Densen B-800 op de post vanuit de UK pompom
Binnenkort dus te koop een Marantz ST-17 Black  byebye


Da's mooi, ik weet wel een koper!

colinheijloo

Hallo JoWa,

Ik ben geïnteresseerd in de Marantz ST-17 Tuner , wat is de prijs die je er voor vraagt ?

Met vriendelijke groet,

Colin

JeroenGRT

Mooie set zeg! Hoe zou je het geluid van Densen omschrijven? Heb het nog nooit gehoord, maar ik had ergens al eens gelezen dat deze versterkers ook de mogelijkheid hebben om de voor-, en eindversterker apart te schakelen, zodat je ze makkelijk kunt integreren in een surround opstelling. Ziet er in ieder geval zeer strak uit!

jowa

Dank je, geluid is te omschrijven als schoon en zonder kleuring, lekker rytmisch met toch veel punch.
Zie ook verslag van Cheese hierboven.

De versterkers hebben allemaal een aparte ingang waarop je een processor kan aansluiten.
De volumemeter wordt dan gebypassed.

JeroenGRT

Citaat van: jowa op februari 25, 2010, 21:27:26
Dank je, geluid is te omschrijven als schoon en zonder kleuring, lekker rytmisch met toch veel punch.
Zie ook verslag van Cheese hierboven.

De versterkers hebben allemaal een aparte ingang waarop je een processor kan aansluiten.
De volumemeter wordt dan gebypassed.

Ik had de Densen eerst ook op mijn lijstje gezet om te beluisteren, want ik zocht zo'n dergelijke versterker met processor ingang. Helaas kon ik geen dealer vinden bij mij in de buurt, en had ik al zoveel versterkers beluisterd dat het op een gegeven moment wel iets teveel van het goede werd. Was elke week met mijn speakers aan het slepen... Cheese wil misschien mijn speakers nog eens beluisteren, hij is welkom om zijn densen versterker mee te brengen  :-D . Ben wel benieuwd hoe dit klinkt op mijn Scan Speak Vertigo's .

Ik denk dat je nog versteld zult staan van het aansluiten van een andere bron, verschil met mijn Marantz cd speler en Astin Trew AT3500 is behoorlijk.

jowa

#118
Nordost Tyr is binnen! hello
Aangesloten en staat nu te spelen in de set.

Nieuwe foto's geplaatst op begin pagina, behoorlijk veel veranderd dit jaar  :-D:

  • Teac Cassettedeck eindelijk verkocht
  • Densen tuner gekocht
  • Marantz tuner (bijna) verkocht)
  • Marantz dvd-speler in de verkoop
  • Interlink opruiming aan het houden, bijna vijf paar verkocht
  • Nordost Tyr interlink gekocht
  • Drie nette afgeschermde netkabels gekocht, onderweg in de post

Bovenstaande lezend heeft het Wimpue/jwx virus toch harder toegeslagen dan gedacht  :-D

Zie veranderingen in onderstaande foto's:

WimPeu

Zie ik dat mijn naam weer misbruikt wordt hier.... nonono

Mooie set Joost maar dat had ik al eens gezegd, vooral die flying F...eh  CD-16... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES