De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: jowa op april 29, 2013, 14:23:10
pompom

Vanochtend wezen beluisteren en bewonderen.
De speakers en stands zijn als nieuw. Dat punt kon ik vast afvinken.

Vervolgens luisteren op een Denon alles-eter (dacht dat het de 3900 of 3910 was) en een Vincent klasse A versterker. Dat geluid kon me niet bekoren. Hoorde wel veel van de sterke punten van Dynaudio, maar klonk zeker niet beter dan mijn Xanadu's. Het hoog had niet het magische wat ik al eerder bij Dynaudio had gehoord.

Vervolgens de versterker gewisseld voor een hele dikke Advance Acoustic.
Daarmee bloeide de luidspreker wel op naar het nivo waarbij ik overstag ben gegaan.

Nu de de trotse bezitter van een Dynaudio Confidence C1's in Rosewood  hello

Nog een foto van het internet, omdat ze zo mooi zijn  :-D



Ik heb echter zwarte stands die afgevuld zijn met atacam atabites. Maakt ze erg zwaar en dardoor ook geen resonaties meer.
Gefeli Joost, nu wordt het zekers een x tijd voor een M&G  :-).

drees62

Citaat van: xander32 op april 29, 2013, 17:20:38
Gefeli Joost, nu wordt het zekers een x tijd voor een M&G  :-).

stupid

Rob46

Joost, gefeliciteerd met deze aankoop! Erg gaaf!  :yes:

jrm

 pompom pompom pompom

Dat zijn mooie speakers,  :yes: :yes: :yes:

WilliamB

Gefeliciteerd met deze mooie luidsprekers. :kwijl:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AndreC

Zeer mooie speaker, veel plezier ermee  hello
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

bramdg

Heel knap !!!  :kwijl:

Veel plezier ermee
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

retriever

Knappe speakers !  Veel luistergenot !  :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

jowa

Allen bedankt voor de felicitaties.
Nu nog een goed tijdstip uitzoeken wanneer ik de speakers kan gaan opstellen. Dat wordt in elk geval deze week.



jowa

Speakers vandaag uitgepakt. Eerst maar eens de buizen van de stands rechtstreeks aan de speakers geschroeft. De buizen zijn gevuld met atacama korrels, erg zwaar.
Vervolgens de driedubbele bodemplaat aan de buizen vastgemaakt en de houders van de spikes zonder spikes er op geschroeft. Bij elkaar worden het dan opeens grote speakers, maar een cm of zes lager dan de Xanadu's.

Kort kunnen luisteren en geluid bevalt nu al.
Plaatjes volgen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

xander32

Citaat van: jowa op mei 03, 2013, 18:44:22
Speakers vandaag uitgepakt. Eerst maar eens de buizen van de stands rechtstreeks aan de speakers geschroeft. De buizen zijn gevuld met atacama korrels, erg zwaar.
Vervolgens de driedubbele bodemplaat aan de buizen vastgemaakt en de houders van de spikes zonder spikes er op geschroeft. Bij elkaar worden het dan opeens grote speakers, maar een cm of zes lager dan de Xanadu's.

Kort kunnen luisteren en geluid bevalt nu al.
Plaatjes volgen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

pompom


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: jowa op mei 03, 2013, 18:44:22
De buizen zijn gevuld met atacama korrels, erg zwaar.


Zilverzand beter/mooier hoog heb ik in mijn stands, je bent effe zoet en als het je niet bevalt atacama er weer in  :angel:


En heb je veel reflectie gewoon korrels voor de kattenbak met hoog absorberend vermogen




Wist niet een dat Atacama dat had effe Googlen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.