De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

 :schater:

Nee hoor, maar soms wil je je even compleet op de muziek concentreren.

jowa

Besloten om toch geen wand te plaatsen en vandaag de set geïnstalleerd pompom
Even foto geschoten van set in ruststand d.w.z. luidsprekers naar achteren.



Geluid is dan al behoorlijk goed, de bas is dan wel sterk aangezet.

Luidsprekers halve meter naar voren en bas is dan goed. Eerste korte indruk is dat verstaanbaarheid prima is en bas op orde.
Nog niet kippevel gehad, set heeft een dikke maand uit gestaan.  Alles moet weer even settelen.
Het verschil in geluid tussen dac in SBT en via cd-speler was al wel gelijk te merken.

Meer foto's volgen nog.

O ja, tv wordt nog opgehangen tegen de wand. Scheelt weer wat reflecties.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Niber

Citaat van: jowa op maart 20, 2015, 17:04:38
Besloten om toch geen wand te plaatsen en vandaag de set geïnstalleerd pompom
Even foto geschoten van set in ruststand d.w.z. luidsprekers naar achteren.



Geluid is dan al behoorlijk goed, de bas is dan wel sterk aangezet.

Luidsprekers halve meter naar voren en bas is dan goed. Eerste korte indruk is dat verstaanbaarheid prima is en bas op orde.
Nog niet kippevel gehad, set heeft een dikke maand uit gestaan.  Alles moet weer even settelen.
Het verschil in geluid tussen dac in SBT en via cd-speler was al wel gelijk te merken.

Meer foto's volgen nog.

O ja, tv wordt nog opgehangen tegen de wand. Scheelt weer wat reflecties.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb m'n oudste dochter op schoot terwijl ik dit lees op de iPad.

"He dat zijn Zack en Quek". Volgens mij vind ons kroost dezelfde tv-programma's leuk Joost...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

... vooralsnog heb ik weinig met Zack & Queck, maar het totaal plaatje spreekt mij dan wel weer aan.

Vinyl_Fuchs

Ziet er strak uit jowa.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Citaat van: Niber op maart 20, 2015, 18:45:33
Ik heb m'n oudste dochter op schoot terwijl ik dit lees op de iPad.

"He dat zijn Zack en Quek". Volgens mij vind ons kroost dezelfde tv-programma's leuk Joost...

:yes: Ukster zat naast me tv te kijken. Ze wilde Zack & Quek kijken en papa keek mee...  :-D

jowa

Gister nog wat kunnen luisteren en de luidsprekers zeker een halve meter naar voren gezet.
Wat muziek afgespeeld vanaf de SBT via de SA-Pearl als DAC en ik ben opgelucht dat de bass-boom niet meer aanwezig is zoals in de vorige woning. Het scheelt ook dat de bank nog eens een meter van de muur af staat.

Wel is het geluidsbeeld smaller dan in de vorige woning, dus minder buiten de speakers, meer er tussen.
Dit kan komen doordat er minder last is van reflecties, waardoor in de vorige situatie het beeld dus breder leek dan deze hoorde te zijn.

Ik ben dus al behoorlijk te vreden.
Nu nog de juiste locatie van de speakers zien te vinden door deze naar voren/achteren te schuiven en in te draaien.

Standje film blijft: luidsprekers naar achter tot naast het meubel en laat die bass-boost maar komen  HB  :mrgreen:



lo

Dat zijn goede berichten Joost!
Nu idd nog finetunen middels het verschuiven van je speakers, mogelijk krijg je dan toch weer een breder geluidsbeeld. Heb je de LS ingedraaid of staan ze recht vooruit?

Have fun!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Luidsprekers staan op dit moment gewoon recht vooruit. Indraaien ga ik doen als ik de juiste afstand heb gevonden tot de bank.

O ja, bekabeling is op dit moment compleet Nordost, behalve de powerkabels.
Nog eens kijken of de OCOS verschil gaat geven.
Ik kan ook nog eens VDH the Rock als IC er tussen hangen.
Of kijken wat het geluid doet met standaard Gamma bekabeling.
Altijd leuk om hiermee te experimenteren als onderdeel van de hobby  :-D

lo

Je blijft ermee van de straat hè...  :-D
Op je gemakje proberen.... d'r ligt nog een heel scala aan mogelijkheden op je te wachten als ik je opsomming zo eens bezie.....

Geniet ervan!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Goed om te lezen dat jouw set weer een mooie plek heeft gekregen en diens presteren naar wens is  :yes:.

jowa

Eerste post van m'n topic bijgewerkt.

De versterker blijft nu goed koel door de extra gaten in het meubel. Waar bij langer spelen de zijkanten warmer aan gingen voelen nu helemaal geen verschil waarneembaar.

Gister had ik een storing in één van de rittal powersloffen. De kabels zitten gepuntlast aan de rails in de slof. Die van de nul-kabel was losgekomen. Nu maar netjes gesoldeerd.

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar kleine wijzigingen te maken in wat er in welke powerslof zit en wat in de wcd zit.

In de audio powerslof zit nu versterker en de sacd-speler ieder via een klik aan/uit schakelaar. Scheelt weer wat stroom. Verder nog een Nordost Qv2. Geen idee of die wat doet, staat wel stoer en was niet al te duur.
Ook de adapter van de ir-repeater zit er nu bij, zat eerst bij de video powerslof, maar die gaat via een klik aan/uit schakelaar compleet uit en dan had ik geen ir-repeater meer die wat deed  redface.
Ook de lamp zit nu aangesloten op de audio powerslof.

De adapter van de SBT zit nu in de wcd. Mogelijk ga ik toch voor een betere adapter, want volgens mij geeft dat ding een hele hoge pieptoon af. Niet fijn.

De rest (bluray speler, mede8er, hd receiver, tv) zitten aangesloten op de video powerslof die wordt aan/uit geschakeld via een klik aan/uit schakelaar.

Nu alleen nog een ethernet kabel de hoek in krijgen.
Ik wil de huidige coax kabel toch vervangen door één die minder gevoelig is van 4G, gelijk dan maar een cat6 kabel er bij trekken door de buis.

jowa

Van het weekend eindelijk de tv opgenomen in het wireless netwerk. 
Was even wat werk, want ik werk normaal met een MAC acces list op m'n wireless router.
De tv werd wel netjes herkend, staat ook in de lijst, maar kreeg geen IP-adres van de router.
Router gereset, tv gereset, ook een harde reset (stroom er af), niets hielp.  HLP

MAC access list uitgezet en voilá de tv heeft een ip-adres  pompom

M'n vrouw heeft een proefabbo op Netflix genomen en dat bevalt erg goed. Wel niet de laatste films, maar wel veel series die we willen kijken.
Dat is via Netflix weer erg verslavend, want je kijkt zo een heel seizoen achter elkaar weg. Voor je het weet is het al weer één uur in de nacht. Was vroeger in het weekend geen ramp, maar met een kleine die om half zeven weer wakker is  :gaap:

audiof. zonder budget

Citaat van: jowa op april 13, 2015, 10:33:44

Dat is via Netflix weer erg verslavend, want je kijkt zo een heel seizoen achter elkaar weg. Voor je het weet is het al weer één uur in de nacht. Was vroeger in het weekend geen ramp, maar met een kleine die om half zeven weer wakker is  :gaap:

Tsja, we hebben allemaal recht op een beetje ontbering hoor  clown1 clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

jowa

Citaat van: audiof. zonder budget op april 13, 2015, 10:57:29
Tsja, we hebben allemaal recht op een beetje ontbering hoor  clown1 clown1

:-D