De set van Maurice

Gestart door Maurice, januari 27, 2009, 21:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op juni 15, 2011, 12:12:47
Nee dat is 7 bands EQ die je afstemt op het gehoor  :angel:
Getverdemme wat onwetenschappelijk subjectief.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Gelukkig is mijn methode van luisteren evidence-based.  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: Marco op juni 15, 2011, 12:15:59
Dat is zeer hoogstwaarschijnlijk  :yes: ,maar waarom hoor ik dat bij mij thuis niet ? (de CD75 is/was trouwens van mij)

dat, in combi/versterkt met wat afval i/h laag/hoog bij maurice => TE veel midden.. :-D
die kameelrug krijgen jullie wel weer vlak..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Citaat van: f.luisteraar op juni 15, 2011, 12:20:48
Getverdemme wat onwetenschappelijk subjectief.  :-P
Hoezo subjectief ? ,je weet immers in welk spectrum je iets veranderd + dat het meetbaar is  :-)
Het is trouwens ook nog een stuk effectiever dan de reguliere bass/treble toonregeling waarmee je een groot deel van het spectrum veranderd.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op juni 15, 2011, 12:24:18
Hoezo subjectief ? ,je weet immers in welk spectrum je iets veranderd + dat het meetbaar is  :-)
Het is trouwens ook nog een stuk effectiever dan de reguliere bass/treble toonregeling waarmee je een groot deel van het spectrum veranderd.
Waarmee meet je het dan? 
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: Marco op juni 15, 2011, 10:11:46
Gisteravond heb ik bij Maurice geluisterd en ik onderschrijf zijn bevindingen ,nu vind ik het verschil in de cd spelers niet zo erg groot maar het is er wel .
Op bepaalde momenten vind ik de CD6000ose mooier dan de CD75 ,maar wat mij steeds opvalt is dat in beide gevallen de nadruk in het middengebied gelegd word ,
ik weet ook bijna zeker dat de akoestiek daar de boosdoener van is ,ik heb hem dan ook aangeboden om eens met een EQ te gaan stoeien .
Het middengebied is inderdaad waar ik niet tevreden over ben.
De rotel is in het middengebied neutraler dan de PM95, die in deze woning ook echt niet paste. Mogelijk inderdaad akoestiek, maar heb helaas maar weinig mogelijkheden om daar iets in te veranderen.
We gaan het gewoon eens proberen met die EQ!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WilliamB

#52
Citaat van: f.luisteraar op juni 15, 2011, 12:26:16
Waarmee meet je het dan?

Heb vroeger ook een EQ gehad, deze stuurde rose ruis uit.
Via de mic kan je deze EQ afregelen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Mexicaanse Hond

Citaat van: wbrands op juni 15, 2011, 18:55:57
Heb vroeger ook een EQ gehad, deze stuurde rose ruis uit.
Via de mic kan je deze EQ afregelen.
Ja, dan meet je inderdaad wat je doet. Wat uiteindelijk telt is of je tevreden bent met het resultaat.
En dat gaat gelukkig nog steeds via je oren en hersens.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 15, 2011, 19:41:21
Ja, dan meet je inderdaad wat je doet. Wat uiteindelijk telt is of je tevreden bent met het resultaat.
En dat gaat gelukkig nog steeds via je oren en hersens.
En ik ben dus niet tevreden  :no:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 18:12:48
Het middengebied is inderdaad waar ik niet tevreden over ben.
De rotel is in het middengebied neutraler dan de PM95, die in deze woning ook echt niet paste. Mogelijk inderdaad akoestiek, maar heb helaas maar weinig mogelijkheden om daar iets in te veranderen.
We gaan het gewoon eens proberen met die EQ!
Inmiddels toch al weer een kleine verbetering in het middengebied.
Zit in een woning waarin geleefd wordt door een vrouw, een 3,5 jarige rouwdouwer en een baby. Vooral de eerste twee hebben de neiging de bank regelmatig te verplaatsen/op te schuiven.
Ik merkte dat als ik iets naar voren ging zitten het midden gebied opknapte. Heb de luidsprekers niet weer iets uitgedraaid.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Je moet alles spijkervast op stellen en de "bouwvakkers" geen kans geven. :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op juni 15, 2011, 21:51:02
Je moet alles spijkervast op stellen en de "bouwvakkers" geen kans geven. :schater:
De vloer is wel gespijkerd, maar de vrouw wil ook graag onder de bank schoonmaken  :angel:
Misschien eens rubber onder de pootjes doen ipv viltjes  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 21:47:07
Inmiddels toch al weer een kleine verbetering in het middengebied.
Zit in een woning waarin geleefd wordt door een vrouw, een 3,5 jarige rouwdouwer en een baby. Vooral de eerste twee hebben de neiging de bank regelmatig te verplaatsen/op te schuiven.
Ik merkte dat als ik iets naar voren ging zitten het midden gebied opknapte. Heb de luidsprekers niet weer iets uitgedraaid.

heb nieuws voor je de derde gaat die nieiging ook krijgen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op juni 15, 2011, 21:58:32
heb nieuws voor je de derde gaat die nieiging ook krijgen  :-P
:schater:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude