Onderdelen voor Marantz 1060 gezocht

Gestart door farmall, januari 05, 2010, 22:32:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

farmall

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een Marantz 1060 hello, gekocht voor € 65,00 via marktplaats.
Helaas ontbreken de voetjes van deze versterker :-(, ze zijn van het type die door het voetje het chassis in worden geschroefd.
Kan iemand mij helpen aan 4 van deze voetjes en de bijbehorende schroefjes? (uiteraard tegen een redelijke vergoeding).
Bovendien zijn de 3 grote en kleine draai knoppen beschadigd, niet ernstig, maar toch.
Als iemand een setje van deze knoppen over heeft hoor ik het graag.
Naar deze versterker was ik al een tijdje op zoek, was best moeilijk te vinden.
Verder heb ik nog de volgende apparatuur van Marantz.

Versterkers:
- PM200;
- PM250
- PM350;
- 1030;
- 1050.

Tuners:
- ST510;
- ST300;
- 104.

Tuner/versterker:
- 2218.

Cassette deck:
- SD1020.

De meeste apparaten heb ik zowel in- als uitwendig grondig gereinigd en spelen kraak- en storingsvrij.
Ik wil er nog een eindversterker bij hebben, de 140 o.i.d.

Verder zou ik het op prijs stellen als ik "commentaar" ontvang op de apparaten die ik nu bezit, zitten er slechte of goede typen bij?
Waar moet ik verder op letten (zwakke of sterke punten).
Persoonlijk vindt ik de 1030 in combinatie met de 104 en de computer nog het fijnst klinken, mooi gedetailleerd en warm geluid.

Graag reacties.

andrew26

hoi

als je al fan ben van de 1030 raad ik je aan om een 140 te regelen met de 1060 als voorversterker met een paar goede luidsprekers  ( b&w dm 4 of 2)  fantastisch!!!!!!!!!
verder goed kijken er zitten marantz phillips modellen bij (1050 1072 1090 dc modellen )
persoonlijk ben ik daar niet van
de voetjes kan je via ebay bestellen.

farmall

Hoi Andrew,

Ik heb de 1060 inmiddels van binnen en buiten compleet schoongemaakt, en getest, klinkt zeer goed.
Het is mijn bedoeling in de toekomst inderdaad de eindversterker type 140 aan te schaffen en dan te combineren met de 1060 als voorversterker. De 140 wordt echter maar weinig aangeboden en is behoorlijk duur, zal dus nog wat geduld moeten hebben. (of is er iemand die nog een 140 in de aanbieding heeft, dan hoor ik het graag :wink:).
Verder heb ik zelf de door jou genoemde 1050, deze klinkt inderdaad een stuk minder dan de 1030 en 1060.
Voorlopig spelen de versterkers op Mordaunt Short 902i speakers, deze speakers klinker rustig, warm en goed gedetailleerd. Mordaunt Short schijnt ook onder Marantz te worden verkocht.
Van de voetjes heb ik er inmiddels 3, ik had deze zelf nog liggen van een oude receiver, moet dus nog aan 1 voetje zien te komen, dus, heeft iemand er nog 1 over????

Verder bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee.

Groeten,
Marcel.

Maurice

Stuur eens een PM naar HAL9000. Hij zal ongetwijfeld meer weten.

Overigens heb ik nog een defecte 2220 staan die volgens mij uit een zeer rokerige ruimte komt.
Misschien wat voor onderdelen? Mag je gratis komen ophalen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

farmall

Hoi Maurice,

Bedankt voor het aanbod.
Als de pootjes er nog onder zitten en er nog minimaal een aantal knoppen op zitten heb ik zeker interesse, zeker voor deze prijs :-D.
Ik woon alleen een behoorlijk eind bij jou vandaan maar voor mijn werk moet ik soms naar Ede.
Als je geen haast heb om de 2220 kwijt te raken zou ik het graag een keer combineren als ik naar Ede moet.
Misschien een idee dat je jouw telefoonnummer rechtstreeks naar mij toe mailt, kan ik je van tevoren bellen.

Alvast bedankt, dit vind ik nu het leuke van een forum, hulp en reacties op een hobby van mede hobbyisten :-).