Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: JW op augustus 09, 2010, 23:26:23
BR van U2 - 360  at the Rose Bowl.

mooi is die Ja  :yes: heb hem inmiddels paar keer gezien bij men neef  :-)

en zelf bij het concert geweesr in de Arena  pompom

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op augustus 09, 2010, 17:07:25
Yello - Touch


Deze cd heb ik al een poosje en is mijn super favoriet .

Ongekend goed van geluids kwaliteit .
En ongelooflijk goede muziek .



Groeten  EDWIN  B

Klinkt idd erg goed maar besef wel dat 95% uit de computer komt dus in hoe ver kun je dan nog van een opname spreken?? Een band/orkest opnemen en goed laten klinken is een heel ander verhaal.

PS
Ik mag hem ook graag opzetten om de volle potentie (mooi woord  :-D) van mijn set te ervaren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op augustus 09, 2010, 23:44:05
Klinkt idd erg goed maar besef wel dat 95% uit de computer komt dus in hoe ver kun je dan nog van een opname spreken?? Een band/orkest opnemen en goed laten klinken is een heel ander verhaal.

PS
Ik mag hem ook graag opzetten om de volle potentie (mooi woord  :-D) van mijn set te ervaren.


Wim , juist om de reden dat het elektronische muziek betreft is het een zeldzaamheid dat het zo uitmuntend goed opgenomen is .

De overige YELLO cd's ken ik ook vrij goed , die zijn duidelijk minder van klank kwaliteit .
De enige Yello cd die aardig in de buurd komt van cd :Touch is de cd uit 1993 , genaamd : The Eye




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Ook wil ik de elektronische muziek onder de aandacht brengen van de DEENSE groep BLISS .

Hun cd's zijn een mix van electronische en akoestische (echte) muziek instrumenten .
De opname kwaliteit is bijzonder hoog .

Er wordt veel gebruik gemaakt van echte violen en piano's in samenwerking met drumkomputers en electronische semples e.d.

Het zijn muzikaal aantrekkelijke cd's , vrijwel iedereen die ze horen vallen er als een bok voor .


De Bliss cd's zijn .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLISS - AFTERLIFE  (2001)       op de link kun je muziek samples luisteren van 30 sec 

   
                  http://www.amazon.com/Afterlife-Bliss/dp/B0007ULBCE/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=music&qid=1281443832&sr=1-6                                                                                                                                             


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


BLISS - QUIET LETTERS   (2006)


http://www.amazon.com/Quiet-Letters-Us-Bliss/dp/B0009YA45I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1281444995&sr=1-1

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


BLISS - THEY MADE HISTORY  (2006)


http://www.amazon.com/They-Made-History-Bliss/dp/B000EHPYTQ/ref=sr_1_5?ie=UTF8&s=music&qid=1281444995&sr=1-5

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


BLISS - NO ONE BUILT THIS MOMENT   (2009)



http://www.amazon.com/No-One-Built-This-Moment/dp/B001S7NMWM/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=music&qid=1281444995&sr=1-3


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






De laatste cd : No one built this moment : is helaas niet leverbaar meer .

Ik heb hem gekocht nieuw bij een winkel in Zuid Korea via ebay .




Groeten  EDWIN  B


Maurice

In de bestelling staan de volgende cd's: (voorbeluisterd via internet ;) )

Day Six - The Grand Design . Mooie prog muziek van Nederlandse bodem. Ik luister er nu naar in lage mp3 kwaliteit, maar het beloofd wat!

Review (nl): http://www.progwereld.org/cms/recensies/album/day-six-the-grand-design/

Anathema - We're here because we're here . Enorm sprekende muziek, heb er al meerdere cd's van (a natural disaster en judgement day en hindsight).

Review (nl): http://www.progwereld.org/cms/recensies/album/anathema-were-here-because-were-here/

Zit momenteel helemaal in de prog fase, zowel rock als metal. Enorm mooie composities, meeslepende epossen en verhalen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JW

Citaat van: Marantz 81 op augustus 09, 2010, 23:28:36
mooi is die Ja  :yes: heb hem inmiddels paar keer gezien bij men neef  :-)

Hij is idd schitterend

Citeeren zelf bij het concert geweesr in de Arena  pompom
Jalours :kwijl:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ik weet niet of Downloads hier ook gelden maar ik heb gister het complete werk van The Police in EAC natuurlijk en in SHM-CD kwaliteit binnen gehaald. Of het aan de SHM ligt of gewoon de remaster maar ze klinken stukken beter dan de orinele uitgave.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: WimPeu op augustus 11, 2010, 09:01:41
Nou, ehhh VHS misschien.... :-P

Als ik dat aan de kids geef lopen ze meteen naar de vuilensbak
krijg ik meteen reactie papa dat is toch geen blu ray  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: WimPeu op augustus 11, 2010, 14:16:52
Alle downloads zijn legaal.
Stichting BREIN denkt daar anders over ;)
Maar volgens mij heb je wel gelijk en is alleen uploaden (het kopiƫren zelf) verboden (volgens de meeste licenties, de Creative Commons licentie staat het wel weer toe).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude