Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

drees62

Kweetnie of je hier ook gekeken hebt?

http://www.qsound.com/spotlight/users/recording-artists.htm

Ray of Light staat er trouwens niet bij :?

Citaat van: xander32 op april 21, 2010, 19:28:39
Maar ff uitgezocht wat dat betekent :yes:.

Quote:
Q-Sound is een merknaam die gebruikmaakt van binaurale stereotechnieken. Bij deze technieken houdt men rekening met de Head-Related-Transfer-Function (HRTF). Dit is een tabel die de overdracht van het omgevingsgeluid op het gehoorkanaal omschrijft. Men lokaliseert geluid door looptijd- en intensiteitverschillen. Deze verschillen ontstaan tussen de oren, veroorzaakt door het hoofd. Men lokaliseert tevens door verschillen in frequentierespons, veroorzaakt door de oorschelp. Dit alles in een tabel over geluidsbeeld van 360 graden, ook wel azimut genoemd. Deze gegevens zijn o.a. verzameld met behulp van een kunstkop en worden zodanig geïmplementeerd dat bij afluisteren over een koptelefoon een geluidsbron rondom de luisteraar kan worden geplaatst.

Met name in de videospellenindustrie wordt gebruikgemaakt van Q-sound. Maar ook muziekproducties zoals onder andere Madonna's eerste greatest hits album, The Immaculate Collection en Ray of Light maakte gebruik van deze technologie.


Ik laat mij verrassen. De postbode is wel langs geweest met een(het) pakketje maar er was niemand thuis :no:. Enne: zo heb je er geen en zo opeens twee. Als je er mij niet had op geattendeert was dat Q-sound vast geheel aan mij voorbij gegaan :-D.

Sander.

lo

Roger Waters en Pink Floyd passen deze techiek ook met grote regelmaat toe. Q-sound is niet te missen in mijn optiek :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Ik vind het wel een bijzondere ervaring: kwam net met `t googlen op de term q-sound ook bij een track op een album van Jamiroquai. Direkt betreffende album opgezocht en in de speler ermee. Er zit een aantal keren slagwerk in (claves en cowbell) welke in 360 graden om je heen draaien, en dat in een stereo-opstelling :yes:. Heel apart.

Ik vind het wel gaaf. Laat dat album van Madonna nou maar snel komen.


Sander.

lo

Heb je "amused to death" van Roger Waters nog niet?
Heel erg mooi. Er wordt menig keer gesproken over deze CD op dit forum
Bij muziek.nl voor nog geen tientje :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op april 21, 2010, 20:34:25
Heb je "amused to death" van Roger Waters nog niet?
Heel erg mooi. Er wordt menig keer gesproken over deze CD op dit forum
Bij muziek.nl voor nog geen tientje :wink:

groet,

lo
De volgende x als ik weer wat bestel bij B@l.c&m neem ik deze mee. Heb helemaal niets met die gast maar voor die paar euro`s ga ik wel ff luisteren.

Sander.

lo

Tis inderdaad effe wennen, maar de effecten zijn bijzonder mooi. notworthy notworthy
Niet te zacht spelen, er zit enorm veel zachte micro info in.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op april 21, 2010, 20:53:33
Tis inderdaad effe wennen, maar de effecten zijn bijzonder mooi. notworthy notworthy
Niet te zacht spelen, er zit enorm veel zachte micro info in.

groet,

lo
Zal wanneer ik het album in mijn bezit heb de A5 wel ff warm stoken :-D.


Sander.

drees62

#607
Citaat van: xander32 op april 21, 2010, 20:41:26
Heb helemaal niets met die gast maar voor die paar euro`s ga ik wel ff luisteren.

Sander.

Foei  :-D :-D
Ken je klassiekers!!  HB HB

Net een email gehad dat hij weer op tour gaat en "The Wall" integraal gaat spelen. Eerst Amerika en volgend voorjaar ws Europa. Met de heren van Venice als achtergrondzangers  pompom

lo

Citaat van: xander32 op april 21, 2010, 20:55:30
Zal wanneer ik het album in mijn bezit heb de A5 wel ff warm stoken :-D.


Sander.

Wel een trage zekering in je stoppenkast hè :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: drees62 op april 21, 2010, 21:44:09
Foei  :-D :-D
Ken je klassiekers!!  HB HB
Zal `t verschil in leeftijd wezen :wink:.
Maar ga deze wel uitproberen.


:-D Sander.

P.s. heb je de AM al kunnen testen op jouw sub? Theo is toch bij je geweest ¿

xander32

Citaat van: lo op april 21, 2010, 21:46:21
Wel een trage zekering in je stoppenkast hè :-D

groet,

lo
Uh, stoppenkast, wa`s dat?


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op april 21, 2010, 21:46:54

P.s. heb je de AM al kunnen testen op jouw sub? Theo is toch bij je geweest ¿


Not Yet. Theo heeft alleen even DVD afgegeven en kop koffie gedronken. Hij zou 'm door de bus gooien maar ik was al thuis. Had de AM (logisch  :-)) niet bij zich.
Doen we binnenkort wel een keer.

lo

Citaat van: xander32 op april 21, 2010, 21:48:08
Uh, stoppenkast, wa`s dat?


Sander.

Ai ik ben al wat ouder en heb nog een ouderwetse met van die witte van poselein. Bij mij zit er 16 ampère traag in. Tsja die accuphase met de dynaudio's (2x) lusten wel een slokkie :-D :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Totofan

Vandaag binnen gekomen een Bue Ray van Chickenfoot een live concert. HB HB HB

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

xander32

Citaat van: Totofan op april 23, 2010, 17:18:21
Vandaag binnen gekomen een Bue Ray van Chickenfoot een live concert. HB HB HB

Groet Marcel
Voor mij een onbekende band: wat voor een genre betreft `t ¿


Sander.