Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

mars

Citaat van: Totofan op juli 05, 2009, 18:02:16
Vandaag gekocht bij Plato Utrecht, Journey - Arrival.
Ze zijn verhuist naar de voorstraat in Utrecht,net buiten het centrum, een mooie grote winkel geworden, en veel keus. :yes:
[/quo


oi

over plato hier in den haag ; triest nieuws .

Namelijk zij zijn juist naar een kleiner pand gegaan en Harry moest 4 van zijn vaste personeels leden ontslaan.

Mars zegt;   ZOOOOOOOOOOOOOOOOONDE nopompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: drees62 op juli 21, 2009, 19:16:01

Die van Steely Dan niet audiofiel? Deze CD staat juist bekend om de perfecte wijze van produceren en opnemen. Bij mij klinkt ie in ieder geval geweldig, maar ik heb dan ook de gewone CD. Daarnaast vind ik hun muziek helemaal te gek en tijdloos.
Zat er juist over te denken om de SACD ook nog te scoren maar ga nu twijfelen.




Ik bedoel met niet audiofiel opgenomen dat er een behoorlijk verschil in opnamekwaliteit is waar te nemen in vergelijk met de diverse high end labels die ik in mijn bezit heb .

Neem bijv labels als : Groove Note Records , Linn Records , Mobile Fidelity , ECM Records , ACT Music , Telarc , STS-Digital enzovoort .

Dit zijn zomaar enkele willekeurige toplabels uit mijn collectie , maar met een duidelijk betere opname kwaliteit dan de Steely Dan opname .


Hiermee wil ik nog niet zeggen dat de Steely Dan sacd slecht zou zijn qua opname , integendeel zelfs , alleen is men hier met de opname niet tot het uiterste gegaan , wat bovengenoemde labels veelal wel doen incl de vele andere high end labels die ik niet heb genoemd .

Dit neemt niet weg dat ook ik net als andere mensen gewoon van dergelijke cd's net zo hard geniet .



Groeten  EDWIN  B

Dennis E36

Gister besteld bij Bol.com:

-Roger Waters - Amused to Death
-Commodores - The best of
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

WimPeu

#378
Kings Of Leon - Only By The Night & Rod Stewart - Out Of Order (jeugd sentiment  redface)



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Vandaag weer een nieuwe sacd gekocht via Hobo hifi Rotterdam .

Anthony Wilson Trio  --  Jack of Hearts      ( SACD )         label = Groove Note Records  ( GRV1046-3 )


Deze sacd is uitgekomen op 26-7-2009 en is eigenlijk daarom nog nauwelijks verkrijgbaar in Nederland .
Gelukkig had de Nederlandse importeur ( dat is Nutters Audio ) van het label Groove Note Records 1 exemplaar van deze sacd op voorraad .
Die heb ik laten opsturen naar Hobo Hifi Rotterdam .

Anthony Wilson is tevens de vaste gitarist van de band van Diana Krall .
Met zijn eigen jazz trio vormd hij een aparte band buiten Diana Krall om .



Groeten  EDWIN  B

bramdg

Citaat van: WimPeu op juli 25, 2009, 09:27:10
Kings Of Leon - Only By The Night


Heeeel mooie keuze Wim !!!!  HB
de cd voor deze zijnde "Because Of The Times" (2007) is ook een aanrader
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Paul

Citaat van: HiFi gek op juli 30, 2009, 15:08:07
Vandaag weer een nieuwe sacd gekocht via Hobo hifi Rotterdam .

Anthony Wilson Trio  --  Jack of Hearts      ( SACD )         label = Groove Note Records  ( GRV1046-3 )


Deze sacd is uitgekomen op 26-7-2009 en is eigenlijk daarom nog nauwelijks verkrijgbaar in Nederland .
Gelukkig had de Nederlandse importeur ( dat is Nutters Audio ) van het label Groove Note Records 1 exemplaar van deze sacd op voorraad .
Die heb ik laten opsturen naar Hobo Hifi Rotterdam .

Anthony Wilson is tevens de vaste gitarist van de band van Diana Krall .
Met zijn eigen jazz trio vormd hij een aparte band buiten Diana Krall om .



Groeten  EDWIN  B

Hee Edwin,
Ben ik zeer benieuwd naar, laat ons niet in het ongewisse en post je verhaal maar wel kritisch zoals we van je gewend zijn.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: bramdg op juli 30, 2009, 16:11:51
Heeeel mooie keuze Wim !!!!  HB
de cd voor deze zijnde "Because Of The Times" (2007) is ook een aanrader

Ja coole muziek. Ik hoorde er de laatste tijd veel over en de CD is voor een zeer schappelijke prijs in de markt gezet (zo hoort dat nou mensen). Hij zit nu al weer een tijdje vooraan in m'n squeezebox. :-D Ga ik zeker nog even meer van proberen, dank voor je tip Bram. :lol:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Vandaag (omdat morgen de Monolith binnen komt) Gaat ie meteen even flink aan de bak. :-D

Blu-Ray: Hellboy II

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

#384
Citaat van: WimPeu op juli 30, 2009, 20:30:19
Ja coole muziek. Ik hoorde er de laatste tijd veel over en de CD is voor een zeer schappelijke prijs in de markt gezet (zo hoort dat nou mensen). Hij zit nu al weer een tijdje vooraan in m'n squeezebox. :-D Ga ik zeker nog even meer van proberen, dank voor je tip Bram. :lol:

je kent zeker wel de singles "on call" en "fans" die staan op die cd ...zo heb ik ze toen leren kennen
.... al was dat ook zelf niet hun eerste cd

de squeezebox maakt de laatste tijd ook overuren hier  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

drees62

#385
Naar aanleiding van de luistersessie bij Fritz de With, waar Fritz het titelnummer draaide, heb ik de CD "Slow Train" van Hans Theessink aangeschaft. Deze CD heeft een geweldige ambiance volgens Frits, wat ik alleen maar kan bevestigen. Naast de prachtige muziek is het ook nog eens subliem opgenomen in een oude Oostenrijkse boerderij.
Overigens is zijn één van zijn andere CD's "Bridges" opgenomen in een Toscaanse kerk, deze staat nog op mijn wishlist.

Hans THEESSINK, Slow Train Hans Theessink, de slide gitarist uit Enschede, vergroeid met Wenen, maar vooral met de blues, is een kwaliteitslabel. Hij heeft ons gewend gemaakt aan optredens waarin zijn uitstekende gitaarspel, verfijnd in de States bij menig tandenloze bluesjongen, getoetst wordt aan een repertoire dat hij opgebouwd heeft over intussen meer dan tien cd's. Smaken verschillen maar, of hij nu solo optreedt (zoals verleden jaar op de Gentse Feesten) of met zijn formatie, voorheen Blue Groove (we hebben wel vaker heimwee naar John Sas, Ali Thelfa en Doretta Carter!), nu drie prima Oostenrijkse muzikanten en een trio Zimbabwaanse vocalisten, het draait altijd op een feestje uit. De DVD Live In Concert illustreerde dit ten voeten uit en bood al een goede introductie op leven en werk van Theessink. De nieuwste Slow Train ligt volledig in de lijn van dat verleden, opgenomen in een relaxte omgeving en zonder effecten. Slow Train is dus een logisch vervolg op het geslaagde Bridges, zonder dit te kopiëren. Ze is het resultaat van het jarenlange schaven, gaat nooit onder niveau en bevat een paar van de sterkste tunes die Hans ooit schreef. Deels een plaat voor dromers want er hangt niet zelden een behaaglijke weemoed over zijn songs: Old Man Trouble (wat een ode aan de blues!), het pakkende Leaving At Daybreak en het titelnummer dat Slow Train zo zalig opent. Je blijft ook niet onbewogen bij afsluiter When Luther Plays The Blues, epitaaf voor bluesgitarist en oude vriend Luther Allison. HT en band gaat misschien nergens uit de bol, maar er zit veel afwisseling in de songs, en er is voldoende woede in de teksten om de plaat de nodige spankracht te geven: Katrina (à la Derroll Adams), God Created The World en de bijzonder geslaagde sneer naar Mugabe, Thula Mama – Oh Mother Don't You Weep (,,Now beautiful Zimbabwe is a nation on it's knees''), maken van Slow Train een blijver op onze cd speler. De fan weet voldoende.

www.theessink.com

Overigens is Hans met zijn band 19 november live in Enschede te bewonderen. Ik ga daar bij zijn  hello

Totofan

Vandaag binnen gekomen via de post Reo Speedwagon - Good Trouble.

En een vraag :? zijn er ook forum leden die wel eens iets bestelt hebben bij Amazone.com, uit Amerika.
Mijn vrouw wil een cd bestellen die alleen leverbaar is in america, graag jullie ervaringen.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Citaat van: Paul op juli 30, 2009, 16:15:46
Hee Edwin,
Ben ik zeer benieuwd naar, laat ons niet in het ongewisse en post je verhaal maar wel kritisch zoals we van je gewend zijn.  :wink:


PAUL

Als jij ook deze cd zo interesant vind of Anthony Wilson in het algemeen kun je dan niet beter de sacd bij mij thuis komen luisteren , je weet dat je altijd langs kunt komen .
Het is een rasechte audiofiele opname + dat de muziek erg goed is met o.a. hammond B3 orgel erin .

Inmiddels heb ik ook de cd van Roger Waters - Amused to Death , die ga ik vandaag ophalen bij Correct Rotterdam .

Laat het maar weten Paul ?




Groeten  EDWIN  B





Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Totofan op juli 31, 2009, 12:16:42
Vandaag binnen gekomen via de post Reo Speedwagon - Good Trouble.

En een vraag :? zijn er ook forum leden die wel eens iets bestelt hebben bij Amazone.com, uit Amerika.
Mijn vrouw wil een cd bestellen die alleen leverbaar is in america, graag jullie ervaringen.


Probeer het dan ook eens via HIGH FIDELITY DISCS , deze firma heet nu tegenwordig MUZIEK.NL
Dus toets dan wel , muziek.nl , in    als de cd niet in hun lijst voorkomt moet je ze even bellen , dan kijken ze of ze hem kunnen bestellen voor jou .

Hun specialiteit is namelijk dat zij ook rechtstreeks uit America importeren .




Groeten  EDWIN  B

Totofan

Citaat van: HiFi gek op juli 31, 2009, 12:30:27

Probeer het dan ook eens via HIGH FIDELITY DISCS , deze firma heet nu tegenwordig MUZIEK.NL
Dus toets dan wel , muziek.nl , in    als de cd niet in hun lijst voorkomt moet je ze even bellen , dan kijken ze of ze hem kunnen bestellen voor jou .

Hun specialiteit is namelijk dat zij ook rechtstreeks uit America importeren .




Groeten  EDWIN  B


Bedankt voor de info, ik ga contact op nemen met de muziek winkel.

De cd stond niet in hun lijst

Ps de cd kost maar 17,00 dollar inclusief verzenden dus dat valt mee
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next