Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

#3616
Voor John de laatste (dubbel-)CD bij Plato besteld: Vaughan Williams - Orchestral Works met o.a. 'The Lark Ascending', Serenade to Music en Fantasia on a Theme by Thomas Tallis. Uitvoerenden zijn o.m. Sarah Chang op viool, het London Symphony Orchestra en het London Philharmonic Orchestra o.l.v. o.m. Sir Adrian Boult en Bernard Haitink. Het label is EMI ((P)2011).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3617
Citaat van: Cornelis1921 op november 14, 2014, 05:03:13
Voor John de laatste (dubbel-)CD bij Plato besteld: Vaughan Williams - Orchestral Works met o.a. 'The Lark Ascending', Serenade to Music en Fantasia on a Theme by Thomas Tallis. Uitvoerenden zijn o.m. Sarah Chang op viool, het London Symphony Orchestra en het London Philharmonic Orchestra o.l.v. o.m. Sir Adrian Boult en Bernard Haitink. Het label is EMI ((P)2011).
Zojuist besteld voor John (Bol.com - Gebruikt - Als Nieuw): Mahler: Complete Symphonies - London Philharmonic Orchestrra o.l.v. Klaus Tennstedt op EMI (12CD).

Het is een vorm van woordbreuk naar mijzelf, maar dit boxje kon ik gewoonweg niet laten schieten, want hier kleeft voor mij geschiedenis aan. Het was n.l. mijn eerste box-set die aanschafte (bij Van Luijken Klassiek voor 34,95 euro in oktober 2003. Het was tevens mijn eerste serieuze kennismaking met de complete symfonieën van Gustav Mahler. Ik heb mijn exemplaar in januari j.l. voor 10,00 euro verkocht aan Plato/Leiden, totaal niet in besef dat ik mijn John er een grooot plezier mee zou kunnen doen. Ik had het aanvankelijk aangeboden aan iemand die Mahler maar moeilijke muziek vindt, terwijl hij er prat op gaat dat hij van klassieke muziek houdt... Gelukkig zuiveren dat soort snobs zich altijd snel uit: Exit dus! John daarentegen houdt zijn snuit, doch geeft bij tijd en wijlen gepast zijn mening en waardeerd klassieke muziek meer en meer. Naar klassieke muziek moet men, zeker als men er niet opgeroeid is, naar leren luisteren. Het heeft bijvoorbeeld negen jaar geduurd voordat ik Bruckner tot mijn helden ging rekenen, en dat terwijl ik al vele jaren daarvoor kennismaakte met zijn muziek.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3618
Bij Caminada Classics online een aantal CD's uit de veel geroemde BBC Legends-reeks voor weinig (5,95 euro per stuk): Rozhdestvensky (Shostakovich), Rostropovich (2x) (div. componisten), Monteux (Brahms en Schumann), en Tennstedt (Beethoven 9). pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Om m'n Pink Floyd collectie (bijna) compleet te maken: The Endless River, op CD en Bluray.



Audiotic


Citaat van: jowa op november 16, 2014, 22:55:49
Om m'n Pink Floyd collectie (bijna) compleet te maken: The Endless River, op CD en Bluray.


En, wat vind je er van?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

jowa

Ik heb de CD nu twee keer beluisterd, de sound van PF is zeker aanwezig, maar het beklijft niet.
Ik vond de vorige albums beter.
Mogelijk dat het bij vaker beluisteren wel wat gaat worden, maar ik heb m'n twijfels.

De geluidskwaliteit is echt perfect, echt demo materiaal.

Niber

Vorige week de nieuwe Foo Fighters op vinyl gehaald!  HB

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2


Audiotic

Op aanraden van Cor. Heel apart. 27-strings gitaar. Prachtig opgenomen. Via Keith zelf terecht gekomen op CDBaby (leuke site!) en 'm daar voor omgerekend 8 euro23 opgehaald als FLAC.
Dank je Cor! hello hello
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Binnenkort moet de portemonnee eraan geloven. Veel moois op komst bij HDTracks:

Upcoming releases on HDtracks...

George Harrison - The Apple Years 1968-75
Simon & Garfunkel
Bridge Over Troubled Water
Bookends
Sounds Of Silence
Parsley, Sage, Rosemary And Thyme
The Concert in Central Park (Live) &
Wed Morning, 3am
BRYAN ADAMS official Reckless (Deluxe 2014 Remaster)
Keith Jarrett, Charlie Haden, Paul Motian - Hamburg 72
The Association - Insight Out (Mono)
Paramore - Paramore: Self-Titled Deluxe
Crosby, Stills & Nash - Demos
William "Bootsy" Collins - Ultra Wave
Chaka Khan - Echoes Of An Era
Jimmy Greene - Beautiful Life
Flake Music - When You Land Here, It's Time to Return (2014 Remix/Remaster)
Annie (Original Broadway Cast Recording)

and more!


Die Simon & Garfunkels.... Wauw, mooi sint cadeau?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Ga je die hele lijst aanschaffen? Flink cadeau :yes:.

Audiotic

Haha. Nee, alleen S&G, misschien Jarrett en George.
Oei, is nog steeds veel. Nu ja, de vrouw heeft wèl een 13e maand ...... :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op november 20, 2014, 19:21:02













Da's toevallig ik heb net van vriend een de lp van Benjamin Booker cadeau gekregen en meteen maar even opgelegd. Niet verkeerd.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek