Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.


Cornelis1921

@Robert, van een beperkte smaak kun jij inderdaad niet beticht worden. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... ik denk dat ik idd. een vrij brede muziek smaak heb. Abba is pure jeugdsentiment en het betreffende album klinkt ook nog eens goed. Met Joe B. heb/had ik weinig maar dit album bleef mij trekken op Spotify. Het nieuwe werk (1 v.d. 2) van Prince verraste mij ook positief. Er staan ook een tweetal echt mindere nummers op, maar de overige compenseren dat ruimschoots :yes:. Heb het betreffende album meerdere keren geheel afgeluisterd via (wederom) Spotify. Die albums die dat voor elkaar weten te boksen, wil ik altijd ook fysiek in huis hebben.



Citaat van: Cornelis1921 op oktober 17, 2014, 19:13:20
@Robert, van een beperkte smaak kun jij inderdaad niet beticht worden. notworthy byebye

xander32

Five leaves left van Nick Drake is zo ontzettend sfeervol. Een pareltje :yes:.


Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 23, 2014, 21:45:06
Zo je laat er geen gras over groeien. Ik dacht al geen reactie, misschien niet jouw soort muziek. Maar wat schetst mijn verbazing> Nick Drake  2x.

Angus and Julia Stone hoor ik ook graag.

Veel luisterplezier.

Groetjes Roy

Cornelis1921

#3589
Eergisteren (samen met Marcel) alvast voor John's verjaardag als cadeau besteld bij een Bol.com-geaffilieerde (tweedehands - goed (alleen kartonnen omslag is beschadigd, de rest is "als nieuw") - 11 jewel cases - E13,89 incl.):
Shostakovich: Complete Symphonies (1-15) - WDR-Sinfonie-orchester o.l.v Rudolf Barshai (Brilliant Classics).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Vandaag 67 LP's opgehaald bij een vriend die ze weer van zijn buurvrouw gekocht heeft:
1 euro per stuk.

David Bowie, Rolling Stones, Steely Dan, Outlaws, Bad Company, Eagles, Neil Young enz. Allemaal beauty's uit de jaren 70.

Ben ze nu aan invoeren op discogs (databank)

Kreeg er ook nog boek over platencovers bij:

http://www.antiqbook.nl/boox/clio/1474.shtml
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bramdg

#3591
Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 18, 2014, 18:11:16
Vandaag 67 LP's opgehaald bij een vriend die ze weer van zijn buurvrouw gekocht heeft:
1 euro per stuk.

David Bowie, Rolling Stones, Steely Dan, Outlaws, Bad Company, Eagles, Neil Young enz. Allemaal beauty's uit de jaren 70.

Ben ze nu aan invoeren op discogs (databank)

Kreeg er ook nog boek over platencovers bij:

http://www.antiqbook.nl/boox/clio/1474.shtml

Zeker erg mooie aankoop   :-D  :-D
Die dingen klinken als  :angel: 's op de draaitafel  :yes:  :yes:

leuk hé zo een databank via Discogs (moet er ook eens verder werk van maken)

geniet ervan !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Vinyl_Fuchs

#3592
Citaat van: bramdg op oktober 18, 2014, 19:10:28
Zeker erg mooie aankoop   :-D  :-D
Die dingen klinken als  :angel: 's op de draaitafel  :yes:  :yes:

leuk hé zo een databank via Discogs (moet er ook eens verder werk van maken)

geniet ervan !
Dank je, ik ben net klaar met invoeren en tevens aan het luisteren.

http://www.discogs.com/user/Vinyl_Fuchs/collection?page=1&folder=1&limit=250

Discogs is uitstekend geschikt om een snel overzicht van je collectie te hebben en om te zien welke versie het betreft.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bramdg

Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 18, 2014, 19:56:57
Dank je, ik ben net klaar met invoeren en tevens aan het luisteren.

http://www.discogs.com/user/Vinyl_Fuchs/collection?page=1&folder=1&limit=250

Discogs is uitstekend geschikt om een snel overzicht van je collectie te hebben en om te zien welke versies het betreft.

:-o wat een lijst  :kwijl:

pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

Citaat van: bramdg op oktober 18, 2014, 19:10:28
Zeker erg mooie aankoop   :-D  :-D
Die dingen klinken als  :angel: 's op de draaitafel  :yes:  :yes:

...

geniet ervan !



stupid

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Mooie aankopen, mooie albums, welke op een dt. soms nog beter tot hun recht komen dan vanaf een schijfje :wink:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 18, 2014, 21:28:29
Verklaar je nader: ten gunste of ten nadele van vinyl?????

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op oktober 18, 2014, 21:33:49
Mooie aankopen, mooie albums, welke op een dt. soms nog beter tot hun recht komen dan vanaf een schijfje :wink:.
Thanks, ik moet zeggen dat veel (sa)cd's ook niet verkeerd klinken.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

RoGEK

Afgelopen weekend op de zwarte markt in Kinrooi...

Vinyl:

Supertramp - Breakfast in America



Supertramp - Live in Paris




Phill Collins - But Seriously




Phill Collins - Face Value




Queen - Queen II




Queen - A kind of Magic




Queen - A Night at the Opera





Had echt niet verwacht de albums daar te vinden.
Zag een hele kraam met bakken vinyl en kon me niet inhouden....  :schater: :schater:

Toch maar eens gaan kijken voor een echte Hi-Fi naald, eigenlijk schandalig want er zit nu een Stanton al-500v3 DJ naald in..  Was het beste wat ik toen heel snel kon vinden..
Klinkt opzich goed maar wist wat helderheid in het hoog denk ik.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *