Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 46 gasten bekijken dit topic.

lo

Hey, die heb ik nu ook. Lore van Clannad bedoel ik.... heeft Bert van de week voor me gebrandt :yes:
Klinkt erg goed.

Ik vertelde in mijn verhaaltje bij de set van Bert dat hij 3000 nummers op zijn opslagmedium had staan. Euhhhhh....... had me een beetje vergist........ hij heeft er 3200 CD's op staan  notworthy notworthy
U vraagt en Bert heeft het volgens mij, geweldig  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zweef

Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Marantz 81

Citaat van: lo op januari 17, 2012, 20:33:41
Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2012, 20:23:20
Citaat van: lo op januari 16, 2012, 00:28:09
Zijn er trouwens twee hè  :yes: en even later het zelfde stukkie maar dan nog verder weg.

Ja de tweede staat lager op de heuvel  :yes:

En met hakken ( ander nummer ) ben ik er nou nog steeds niet uit of het hout of ijs is wat die staat te hakken ,ik denk hout  byebye

Ik denk nog steeds ijs. Als hij gehakt heeft hoor je de schilfers "zingen" als ze neer komen.  :-D
Het is in mijn ogen een winters tafereel waarin hij zich op het ijs bevindt om een gat te hakken om te kunnen vissen dit speelt zich af tegen een achtergrond van bossen want je hoort de "timberwolves" huilen. Vervolgens hoor je de slee met paard en bellen van links naar rechts voorbij rijden.
Als je goed naar het hakken luistert zul je merken dat de positie van het hakken op een gegeven moment in plaats positie naar links schuift, 1 klap maar en dan weer naar rechts.
Ik weet ik ga nu wel heel erg gedetailleerd d'r op in maar is duidelijk waarneembaar, voor mij.

Dus jij hebt vanavond weer wat te doen.... :-D

Van de week nog geluisterd het is een Houthakker  HB

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Ja Whisper, Landmarks heb reeds enige tijd in mijn bezit en reeds heel vaak beluisterd: pracht plaat!!! Lore heb ik nog niet beluisterd, doch jij brengt mij nu op het idee dat zometeen te doen.
Hans, de groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

M,n Jarre verzameling groeit gestaag



Met The City Of Prague Philharmonic Orchestra en het Crouch End Festival Chorus o.l.v. David Templ.
Solo sopraan: Charlotte Kinder en dirigent Nic Raine.

Tracks:
1-1 Chronologie 1 6:33
1-2 Chronologie 2 5:26
1-3 Chronologie 3 3:33
1-4 Gloria, Lonely Boy 5:28
1-5 Equinoxe IV 6:41
1-6 Jonques de pêcheurs au crépuscule 6:02
1-7 Souvenir De Chine 4:07
1-8 Chants Magnétiques 5 - La dernière Rumba 4:35
1-9 Révolution Industrielle - Overture 4:38
1-10 Révolution Industrielle - Part 1 2:50
1-11 Revolution Industrielle - Part 2 3:40
2-1 Eldorado 3:42
2-2 Oxygene 13 3:38
2-3 Chants Magnétiques 1 4:23
2-4 l'Emigrant 3:26
2-5 Oxygène 4 4:24
2-6 Rendez-Vous 2 8:45
2-7 Rendez-Vous 4 4:02
2-8 Acropolis (Premiere Studio Recording) 6:07
2-9 Computer Week-end 4:38

Op dvd



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

#1717
Citaat van: Paul op januari 21, 2012, 16:34:42
M,n Jarre verzameling groeit gestaag



Hoi Paul,

Nice, leuke verzameling wordt het al.

Zijn dit de Cd's of LP uitvoering ??

Ik heb hier nog de dubbel LP van Jean-Michel Jarre - The Concerts in China staan.

Staat een sterretje Zlatna ?

Disques Dreyfus France 1982

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zweef

#1718
Pre-order bij Amazon UK, 35th ann. Edition van Wish you were here voor een best forse maar relatief nette 27 pond.

Krijg eerst bericht dat levering is vertraagd, en vanmiddag dat hij 'niet meer leverbaar' is, en de order dus gecancelled door Amazon. Kan hem nog wel via andere resellers bij Amazon kopen voor prijzen van 43 tot maar liefst 70 pond...

Altijd fijn dat de voorraad door handelaren wordt leeggetrokken, en dan mag je bij hen de hoofdprijs aftikken. Leve de vrije markt en zo.

Nou, ze stikken er maar in, de aasgieren.
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Paul

Wat recent is aangeschaft is op dvd en cd, The Concerts in China heb ik ook op lp en tevens de dvd.
Niet alles wat ik van Jarre heb aangeschaft is in dit topic gemeld, mocht iemand de cd Rendevouz ongebruikt in de la hebben liggen dan hoor ik dat graag.
Verder veel op mp kijken is veel voor weinig te koop, probeer alles wat ik aan cd heb ook op vinyl te krijgen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Citaat van: Zweef op januari 21, 2012, 17:23:48
Pre-order bij Amazon UK, 35th ann. Edition van Wish you were here voor een best forse maar relatief nette 27 pond.

Krijg eerst bericht dat levering is vertraagd, en vanmiddag dat hij 'niet meer leverbaar' is, en de order dus gecancelled door Amazon. Kan hem nog wel via andere resellers bij Amazon kopen voor prijzen van 43 tot maar liefst 70 pond...

Altijd fijn dat de voorraad door handelaren wordt leeggetrokken, en dan mag je bij hen de hoofdprijs aftikken. Leve de vrije markt en zo.

Nou, ze stikken er maar in, de aasgieren.

Mooi kloten.

De master file is in 24 bit/96 khz van de analoge tapes afgehaald. Met een beetje geluk kun je aan die file komen. Hij staat op de blu-ray die in de immersion box zit. Die worden hier en daar appart aangeboden.
Of je koopt de LP die dezelfde 24/96 als bron heeft (rond de 23 euro). Ik heb hier thuis de 24/96 file van DSOTM en de vinyl versie staan. Doen weinig voor elkaar onder en allebei veel beter dan de CD.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Net besteld, en over een aantal dagen binnen.

Winter Poem, Earthsongs,  en Dauwn of a new Century van "Secret Garden".  :kwijl:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Clannad - Legend (per ongeluk maar als die toch niet goed is dan neemt Whisper deze wel over)
Clannad - Landmark
Drums United - World of Rhythm
Kari Bremnes - Gate Ved Gate
Patricia Barber - Modern Cool

Weer genoeg te beluisteren de komende tijd (alsof ik zonder zat...)

Cornelis1921

Citaat van: lo op januari 20, 2012, 22:17:52
Hey, die heb ik nu ook. Lore van Clannad bedoel ik.... heeft Bert van de week voor me gebrandt :yes:
Klinkt erg goed.

Ik vertelde in mijn verhaaltje bij de set van Bert dat hij 3000 nummers op zijn opslagmedium had staan. Euhhhhh....... had me een beetje vergist........ hij heeft er 3200 CD's op staan  notworthy notworthy
U vraagt en Bert heeft het volgens mij, geweldig  :yes:
Lo, 3200 CDs: dat heb ik nog niet in mijn rekken staan, dat zijn er heel er veel. Alhoewel, in de HVT van enige tijd geleden las ik dat een psychiaterin Vlaanderen er tussen 5000-6000 had staan (60% klassiek/ 40% jazz) en ten gehore brengend met >30K installatie (o.a. naar ik mij herinner, een ud8009? - ±€5K). Da's pas andere koek: steken de meesten van ons maar bescheiden bij af. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op januari 25, 2012, 01:03:30
Citaat van: lo op januari 20, 2012, 22:17:52
Hey, die heb ik nu ook. Lore van Clannad bedoel ik.... heeft Bert van de week voor me gebrandt :yes:
Klinkt erg goed.

Ik vertelde in mijn verhaaltje bij de set van Bert dat hij 3000 nummers op zijn opslagmedium had staan. Euhhhhh....... had me een beetje vergist........ hij heeft er 3200 CD's op staan  notworthy notworthy
U vraagt en Bert heeft het volgens mij, geweldig  :yes:
Lo, 3200 CDs: dat heb ik nog niet in mijn rekken staan, dat zijn er heel er veel. Alhoewel, in de HVT van enige tijd geleden las ik dat een psychiaterin Vlaanderen er tussen 5000-6000 had staan (60% klassiek/ 40% jazz) en ten gehore brengend met >30K installatie (o.a. naar ik mij herinner, een ud8009? - ±€5K). Da's pas andere koek: steken de meesten van ons maar bescheiden bij af. Groet, Cor.

Eh, Cor dat hoeft niet hoor, dat een duurdere set ook automatisch veel beter is dan een modale set!

Als het beter is dan zal dat eerder marginaal zijn en dan met of super moeilijk aan te sturen speakers of met andere geluidnivo's. Het is m.i. eerder de 'audio'- sport om met zo min mogelijk middelen (lees euries) een zo goed mogelijk geluidsbeeld te krijgen. Grootste winst is er hoofdzakelijk te bereiken in akkoestiek, maar dat is mijn mening.

Echter wat is duur of extreem?
Dat is ook weer (gelukkig) individu afhankelijk.

pfffttt, een discussie die ik dus niet wil aangaan   :wink: