Marantz 1122DC

Gestart door Fred101, juli 28, 2023, 14:29:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred101

Hallo
Ik ben Fred (101) uit De Lier Z-H
Ik ben opzoek naar iemand die mijn kan helpen.
Mijn 1122DC waar ik heel blij mee ben laat het wat vaak afweten helaas.
Als laatste is de eindtrap vervangen oorzaak was onbekend.
Echter ben ik nu 3 mnd verder hij staat altijd aan als ik thuis ben of een 1090 , maar afgelopen zaterdag kwam er een krakengeluid uit zo hard dat de speakers het hebben overleeft ( LS10A ) .
Maar er nu gezegd dat de speakers de oorzaak zijn van het probleem en dat de eindtrap er weer uitlegt.
Nu weet ik er wel iets van maar dit gaat wat te ver.
Het zou fijn zijn als er een paar andere ogen naar zou kunnen kijken / repareren en als het kan een oorzaak vinden.
Heb sinds 2 weken een 170DC maar durf deze nog niet aan te sluiten.
Wil ik graag op een paar HD700.
Hoop dat iemand wat kan betekenen voor mijn.

Mvg Fred.

Vinyl_Fuchs

Even wachten. Misschien heeft SB_MARANTZ tijd?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#2
Citaat van: Fred101 op juli 28, 2023, 14:29:22Hallo
Ik ben Fred (101) uit De Lier Z-H
Ik ben opzoek naar iemand die mijn kan helpen.
Mijn 1122DC waar ik heel blij mee ben laat het wat vaak afweten helaas.
Als laatste is de eindtrap vervangen oorzaak was onbekend.
Echter ben ik nu 3 mnd verder hij staat altijd aan als ik thuis ben of een 1090 , maar afgelopen zaterdag kwam er een krakengeluid uit zo hard dat de speakers het hebben overleeft ( LS10A ) .
Maar er nu gezegd dat de speakers de oorzaak zijn van het probleem en dat de eindtrap er weer uitlegt.
Nu weet ik er wel iets van maar dit gaat wat te ver.
Het zou fijn zijn als er een paar andere ogen naar zou kunnen kijken / repareren en als het kan een oorzaak vinden.
Heb sinds 2 weken een 170DC maar durf deze nog niet aan te sluiten.
Wil ik graag op een paar HD700.
Hoop dat iemand wat kan betekenen voor mijn.

Mvg Fred.

Wat een onzin, dat de speakers de oorzaak zijn.
Zijn uitstekende Marantz speakers, en prachtig klassiek met die lamellen, lekker gevoelig met 94 dB, dus die belasten de versterker juist niet.
Ik persoonlijk zou niet bang zijn dez speakers aan te sluiten, op welke versterker dan ook met deze gevoeligheid.

Als je er vanaf wil gooi je ze mijn kant maar op en dan ga jij verder met de HD700..... ;-)

CBdicX

#3
Even "off topic".

Zijn grote broer, de LS17A is helemaal over de top met al die mid en hoog drivers gepropt in die kast.
Vraag mij toch af wat het idee hier achter was, vermoed marketing.......
Vind de 10A er wat rustiger en evenwichtiger uitzien.

SB_Marantz

Citaat van: Fred101 op juli 28, 2023, 14:29:22Hallo
Ik ben Fred (101) uit De Lier Z-H
Ik ben opzoek naar iemand die mijn kan helpen.
Mijn 1122DC waar ik heel blij mee ben laat het wat vaak afweten helaas.
Als laatste is de eindtrap vervangen oorzaak was onbekend.
Echter ben ik nu 3 mnd verder hij staat altijd aan als ik thuis ben of een 1090 , maar afgelopen zaterdag kwam er een krakengeluid uit zo hard dat de speakers het hebben overleeft ( LS10A ) .
Maar er nu gezegd dat de speakers de oorzaak zijn van het probleem en dat de eindtrap er weer uitlegt.
Nu weet ik er wel iets van maar dit gaat wat te ver.
Het zou fijn zijn als er een paar andere ogen naar zou kunnen kijken / repareren en als het kan een oorzaak vinden.
Heb sinds 2 weken een 170DC maar durf deze nog niet aan te sluiten.
Wil ik graag op een paar HD700.
Hoop dat iemand wat kan betekenen voor mijn.

Mvg Fred.

Dag Fred,

Een behoorlijk kolder verhaal lees ik.
Ik zal je een persoonlijk bericht sturen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Update: De 1122dc staat inmiddels alweer ruim een week perfect te spelen.

Defecten: eindversterker/voorversterker/in/output bord/ selector schakelaar en voeding.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Weer een blije Marantz bezitter.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

SB_Marantz

Nou RHK, Ik kan je vertellen dat dit best een groot project was mede omdat de toen gebruikte powertransistoren al lang niet meer gemaakt worden....de zogenaamde batwings.
Dus moesten er aanpassingen gemaakt worden.
Verder ging het ding na een vorige reparatie: lees 6 elco's vervangen erg snel stuk.
Ook zou de eindversterker gerepareerd zijn waar ik niets van terug kon vinden.
Wat ik in bovenstaand bericht al vertelde is gerepareerd en dat is uitzonderlijk veel. :-o
Ik ga geen foto's meer plaatsen daar tapatalk niet meer werkt.
Wel jammer want een plaatje bij het praatje vond ik altijd erg leuk.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Foto's altijd interessant om te zien hoe het voor de revisie en erna uitziet. Maar die foto's hebben we al vaak van je gezien. Dus ook de 1122DC zal er weer als nieuw uitzien. Zeker nadat hij door de Wilfred "wasstraat" is gegaan.  HB 
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Fred101

Goedemorgen.

Het inmiddels even geleden dat ik dit bericht heb geplaatst.
Er is ook wel wat aan vooraf gegaan.
Ik na mijn eerste melding een bericht van S_B Marantz gekregen voor overleg.
Dit resulteerde na een verhaal voor zo veer mogelijk tot voor geschiedenis en huidige situatie van de versterker.
Na dat gesprek werd al gauw duidelijk dat een bepaalde reparateur uit Wijchen naar alle waarschijnlijkheid de boel eerder achteruit dan vooruit heeft geholpen.
Een eerste onderzoek door S_B heeft dit bevestigd.  :|
De zaken die waren uitgevoerd volgens hun zeggen waren niet gedaan en wat wel was uitgevoerd was simpel gezegd niet goed ( slecht.
De reparatie die ze gedaan hadden de eindtrap vervangen was niet waar de originelen zat er nog in, maar wat erger was is dat ze iets hadden gedaan waardoor de eind trap dus wel sneuvelde.
Het resultaat is dat S_B nu na overleg het hele apparaat onderhanden heeft genomen en waar het kan zaken hebben uitgesloten wat nog een probleem kan zijn.
Hij staat nu inmiddels 2 weken te spelen bij mijn wat hij tevens al al gedaan S_B en hij klinkt goed , beter dan eerst .
En dat hoor je.
Het verhaal lijkt wat kort maar hij heeft er best wel wat werk aangehad.
Ik ben hem dankbaar voor wat hij heeft gedaan  :lol:
Dus gelijk het besluit genomen om de 170DC ook maat te laten nazien om wellicht wat problemen voor te zijn.
Dus S_B Marantz  :-)