Kwaliteit MARANTZ DV-12S2

Gestart door jowa, november 15, 2011, 16:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

#15
Citaat van: xander32 op november 16, 2011, 21:25:19
Citaat van: WimPeu op november 16, 2011, 21:09:36
Maar het oog wil ook wat Xander :wink:. Voor het geld (€798,-) een no-brainer natuurlijk. Het is dat ik zo blij met mijn Oppo ben en omdat die ook nog meer audiofiele formaten (SACD/DVD-A) ondersteund anders was deze Denon zeker een optie hier. Blijft een pracht ding.. notworthy
Voor de looks €598,- meer neertellen :roll: ...


Sander.

Nou ik denk dat er wel een paar meer verschillen zitten tussen deze Denon en een instappertje van Panasonic. Als je daar al geen vertrouwen in hebt kun je je ook wel af gaan vragen of je andere luidsprekerkabels of netsnoeren zou moeten kopen omdat dat beter klinkt. Nog even afgezien van de prijs van zo'n kabel tov de standaard voeding en Gamma luidspreker kabels.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#16
Citeer... Ik zou hem wel eens tegenover een recente Pioneer of Panasonic BD-speler van net €200,- willen zetten betreft beeldkwaliteit 8-).

Sander.

:wink:


Wim, het ging mij puur om de prestaties betreft beeld, lees alles maar terug. Wanneer het om een versterker of bijvoorbeeld een cdp gaat, koop ik ook bij voorkeur een wat minder recent maar degelijke, bewezen kwaliteit i.p.v. een nieuwe made-in-taiwan.

Het vergelijk met netsnoeren e.d. en opmerking betreft "vetrouwen in hebben " kan ik dan ook niet goed plaatsen :|.


Sander.

WimPeu

OK, sorry had ik even niet zo snel gelezen.  redface

Maar ik durf blind deze Denon op zowel beeld als audio boven elke instapper te plaatsen. Denk dat Theo het daar na eigen bevinding ook wel mee eens kan zijn. Zijn BD8002 was de Marantz variant van deze Denon.

Als je een mooie HT set hebt wil je toch ook een mooie speler en niet zo'n dun plastik wegwerp ding.. :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Maar hoe is nu de kwaliteit van de DV-12S2 op CD en SACD gebied?
Zal dit beter zijn dan van een UD-5005?
Op welk nivo zit deze speler kwa geluid vergeleken met andere spelers?

Alle marketing gadgets di er tegenwoordig zijn, interesseren me in dit geval niet (bijv 3D), gaat mij om de hoe de kwaliteit is van audio.

Ook dat er tegenwoordig zoo veel betere DA converters zijn, maakt mij niet veel uit. Heb ondertussen wel geleerd dat de DA converter één van de vele onderdelen is die te samen de kwaliteit vormen van een speler.

JohnWx

Citaat van: jowa op november 17, 2011, 13:09:23
Maar hoe is nu de kwaliteit van de DV-12S2 op CD en SACD gebied?
Zal dit beter zijn dan van een UD-5005?
Op welk nivo zit deze speler kwa geluid vergeleken met andere spelers?

Alle marketing gadgets di er tegenwoordig zijn, interesseren me in dit geval niet (bijv 3D), gaat mij om de hoe de kwaliteit is van audio.

Ook dat er tegenwoordig zoo veel betere DA converters zijn, maakt mij niet veel uit. Heb ondertussen wel geleerd dat de DA converter één van de vele onderdelen is die te samen de kwaliteit vormen van een speler.

Denk wel dat hij anders is hoewel zo een ud5005 natuurlijk ook prima zijn werk doet
Maar alleen puur op de afwerking zou ik voor de 12 gaan maar van beide kan je heerlijk genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op november 17, 2011, 15:48:07
Citaat van: jowa op november 17, 2011, 13:09:23
Maar hoe is nu de kwaliteit van de DV-12S2 op CD en SACD gebied?
Zal dit beter zijn dan van een UD-5005?
Op welk nivo zit deze speler kwa geluid vergeleken met andere spelers?

Alle marketing gadgets di er tegenwoordig zijn, interesseren me in dit geval niet (bijv 3D), gaat mij om de hoe de kwaliteit is van audio.

Ook dat er tegenwoordig zoo veel betere DA converters zijn, maakt mij niet veel uit. Heb ondertussen wel geleerd dat de DA converter één van de vele onderdelen is die te samen de kwaliteit vormen van een speler.

Denk wel dat hij anders is hoewel zo een ud5005 natuurlijk ook prima zijn werk doet
Maar alleen puur op de afwerking zou ik voor de 12 gaan maar van beide kan je heerlijk genieten
Ik was bij Rob behoorlijk onder de indruk van de UD 5005, zelfs in stereo. Heb geen idee hoe die zich zal verhouden t.o.v. de DV-12S2 ¿


Sander.

Covi

#21
Citaat van: jowa op november 17, 2011, 13:09:23
Maar hoe is nu de kwaliteit van de DV-12S2 op CD en SACD gebied?
Zal dit beter zijn dan van een UD-5005?
Op welk nivo zit deze speler kwa geluid vergeleken met andere spelers?

Alle marketing gadgets di er tegenwoordig zijn, interesseren me in dit geval niet (bijv 3D), gaat mij om de hoe de kwaliteit is van audio.

Ook dat er tegenwoordig zoo veel betere DA converters zijn, maakt mij niet veel uit. Heb ondertussen wel geleerd dat de DA converter één van de vele onderdelen is die te samen de kwaliteit vormen van een speler.


Ik heb de DV12 in het verleden verkocht. Deze speler zat in het premium segment. Zowel bij cd als sacd veel rust, ruimtelijk, etc.. De ud5005 benadert dit niveau jammer genoeg niet. Daarnaast is voedingsdeel en de ophanging van de lade veel beter. Het is jammer dat Marantz geen premium dvd/cd spelers meer uitbrengt. Er is wel degelijk verschil met de ud5.... en ud7.....
Het is een verantwoorde koop, van belang blijft natuurlijk het verleden van de speler. Hoeveel uur ingezet, etc..
Succes.

Covi
Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.

still life

Citaat van: Covi op november 18, 2011, 17:13:18Zowel bij cd als sacd veel rust, ruimtelijk, etc.. De ud5005 benadert dit niveau jammer genoeg niet.Covi

je schrijft akoestische eigenschappen toe aan een speler  clown1

mijn UD'tje speelt 'eel goe' analoog & digitaal  :wink:

in je verdere beschrijving v/d DV kan ik me best vinden: premium segment met dito build quality..  8-)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Covi

Citaat van: still life op november 19, 2011, 14:23:36
Citaat van: Covi op november 18, 2011, 17:13:18Zowel bij cd als sacd veel rust, ruimtelijk, etc.. De ud5005 benadert dit niveau jammer genoeg niet.Covi

je schrijft akoestische eigenschappen toe aan een speler  clown1

mijn UD'tje speelt 'eel goe' analoog & digitaal.



Dat doe ik inderdaad  :-D. Dit vanuit de achtergrond van resonanties door het cd transport, voeding, etc.. Deze resonanties zijn meer of minder terug te horen in de muziek (denk bijv aan de masterbase, etc oplossingen onder de steunen van het app. om deze resonanties ged op te vangen). Hoe beter deze resonanties in/door het app. worden afgevangen hoe minder dit het signaal beïnvloedt. Natuurlijk is het van belang eea dmv een goede (SR) receiver/versterker weer te laten geven, anders is dit je 2e bottleneck.
Ik ben er ook van overtuigd dat je UD goed speelt, maar een prijs verschil van > € 1.500,00 hoor je in dit geval terug  :wink:
Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.

still life

Citaat van: Covi op november 19, 2011, 16:34:55vanuit de achtergrond van resonanties door het cd transport, voeding, etc.. Deze resonanties zijn meer of minder terug te horen in de muziek

hmm, in zo'n app zit een deftig loopwerk (mag je wel hopen) al vrij ongevoelig/storingsvrij zeg maar..

voeding, tja: heb je een amp voeding (ringkern) nodig voor een cd?
werkt mss weer ontstorend, maar elke deftige voeding doet dat

Citeer(denk bijv aan de masterbase, etc oplossingen onder de steunen van het app. om deze resonanties ged op te vangen). Hoe beter deze resonanties in/door het app. worden afgevangen hoe minder dit het signaal beïnvloedt.

elk toestel heeft mooie voetjes,
wel goed dat je demping aanhaalt & geen koppeling middels spikes..  :angel:

CiteerNatuurlijk is het van belang eea dmv een goede (SR) receiver/versterker weer te laten geven, anders is dit je 2e bottleneck.

3de probleem gebied is een onzichtbare vijand, of je beste vriend in gans dit verhaal:
je akoestiek & hoe je speakers zich daarbij gedragen/presteren  :wink:

CiteerIk ben er ook van overtuigd dat je UD goed speelt, maar een prijs verschil van > € 1.500,00 hoor je in dit geval terug  :wink:

hij speelt goed, omdat vrij goed voldaan is aan bovenstaande argumenten

deze dv hier zou dat evengoed kunnen doen overigens,
of niet zo goed bij al wie denkt klaar te zijn met enkel een flink bedrag af te rekenen..

die kudde adio-fanatics loopt steeds minder dik, vanwege allerlei redenen
maar ze zijn er nog wel   clown1 die het allemaal lusten als zoete koek..  :-D

dit gezegd zijnde, nog steeds (onverminderd) een prima toestel: zo'n MARANTZ DV-12S2  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Covi

Citaat van: still life op november 20, 2011, 14:49:02
Citaat van: Covi op november 19, 2011, 16:34:55vanuit de achtergrond van resonanties door het cd transport, voeding, etc.. Deze resonanties zijn meer of minder terug te horen in de muziek

hmm, in zo'n app zit een deftig loopwerk (mag je wel hopen) al vrij ongevoelig/storingsvrij zeg maar..

voeding, tja: heb je een amp voeding (ringkern) nodig voor een cd?
werkt mss weer ontstorend, maar elke deftige voeding doet dat

Citeer(denk bijv aan de masterbase, etc oplossingen onder de steunen van het app. om deze resonanties ged op te vangen). Hoe beter deze resonanties in/door het app. worden afgevangen hoe minder dit het signaal beïnvloedt.

elk toestel heeft mooie voetjes,
wel goed dat je demping aanhaalt & geen koppeling middels spikes..  :angel:

CiteerNatuurlijk is het van belang eea dmv een goede (SR) receiver/versterker weer te laten geven, anders is dit je 2e bottleneck.

3de probleem gebied is een onzichtbare vijand, of je beste vriend in gans dit verhaal:
je akoestiek & hoe je speakers zich daarbij gedragen/presteren  :wink:

CiteerIk ben er ook van overtuigd dat je UD goed speelt, maar een prijs verschil van > € 1.500,00 hoor je in dit geval terug  :wink:

hij speelt goed, omdat vrij goed voldaan is aan bovenstaande argumenten

deze dv hier zou dat evengoed kunnen doen overigens,
of niet zo goed bij al wie denkt klaar te zijn met enkel een flink bedrag af te rekenen..

die kudde adio-fanatics loopt steeds minder dik, vanwege allerlei redenen
maar ze zijn er nog wel   clown1 die het allemaal lusten als zoete koek..  :-D

dit gezegd zijnde, nog steeds (onverminderd) een prima toestel: zo'n MARANTZ DV-12S2  :yes:



Ik ben blij dat je het met mij eens bent   :-) :yes: :angel:
Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.

Whisper.nl

Citaat van: berlin op juli 29, 2012, 21:13:04
Ik heb een dv12s2 te koop. Excellente speler, geen idee hoe ik op de verkoop pagina een bericht neerzet, daarom maar hier.

Berlin

Hoi Berlin,

Welkom.

Lees dit eerst eens a.u.b.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,957.0.html

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

En dan in het bijzonder regel 4.
Aanbieding wordt verwijdert.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Even een heel oud topic van me boven water gehaald.
Ik ben aan het kijken of ik toch een keer zo'n speler in m'n set kan krijgen.

Ik vind het qua design nog steeds één van de mooiere van Marantz.
Ja, hij is aan alle kanten ingehaald, maar als deze qua sound in de buurt komt van de CD-16LE die ik heb gehad mag hij blijven.
Voordeel is dat deze naast CD's ook SACD's en DVD-Audio afspeelt.



Wordt vervolgt  :-D

TurboMarco

Een mooi ding om te zien is het zeker  :yes: ,verder kan ik er niks zinnigs over zeggen want nooit gezien en gehoord .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)