Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

lo

Gisteren de "gettoblaster" van mijn dochter in onze tijdelijke keuken gezet. Vandaag van de CD van Fritz, dynamic experience, een paar nummers gedraaid. Klinkt voor geen meter op dat pokke ding  :no: :no: puke. Ik zie af.... frusty
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op mei 11, 2011, 18:33:13
Gisteren de "gettoblaster" van mijn dochter in onze tijdelijke keuken gezet. Vandaag van de CD van Fritz, dynamic experience, een paar nummers gedraaid. Klinkt voor geen meter op dat pokke ding  :no: :no: puke. Ik zie af.... frusty

oh jee oh jee


plaatsing is belangrijk

heb je de cd wel met een groen rand gestift

staat de gettoblaster wel op spikes of pucks

wel meubel gebruik je

zit er geen EQ room op ?

staat apparatuur wel de gehele dag aan ivm klank

heb je een kleed liggen

gebruik je wel de juiste klank schalen

type netsnoer


etc.etc.etc. vind gek dat het niet klinkt


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Mahler 7/ 'Chicago'/ Georg Solti/ Decca-Originals, 2007. Volgens dirigent Klaus Tennstedt is dit Mahler's mooiste. Ach, ze zijn alle 'elf' zeer de moeite van het beluisteren waard. De zevende is i.i.g. symfonisch gezien de meest uitgesprokene. Hier worden letterlijk alle mogelijke registers van het (symfonie)orkest opengetrokken. Solti leverde ook met deze opname een topuitvoering af. Meeslepend van begin tot eind: *****.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1625
 :-) :-) :-) :-) Mahler 10 (Wheeler version, 1966)/PNRSO/Robert Olson/ NAXOS,  ©2002. De zesde, 'Tragic', heeft de ondertitel, maar de tiende is de ware tragische symfonie, zeker in het soms zeer schrijnende adagio, welke vaak zelfstandig werd uitgevoerd, zowel in de concertzaal als op conserve. Tegenwoordig wordt de volledige, gereconstrueerde, versie steeds vaker en vaker uitgevoerd. Van de verschillende reconstructies is die door musicoloog Deryck Cooke de  populairste onder dirigenten en programmeurs. Het '81 arrangement, van het adagio, voor strijkorkest van de van Hans Stadlmaier  is de minst uitgevoerde, zeker op CD. Alleen Gidon Kremer, met zijn Kremerata Baltica, heeft deze versie op plaat uitgebracht (ECM (New Series) nr. 2024 ©2007 ). Van de hand van de Amsterdam Sinfonietta verschijnt begin volgend jaar, als tweede, een SACD-opname op Channel Classics. De Kremerata opname is nogal blurry, hoewel zeker de moeite van het aanschaffen waard. Is gekoppeld aan een, zeer mooie, versie voor kamerorkest van de veertiende van Shostakovitsj. Al met al een zeer interessant schijfje. Ik zeg doen!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1626
Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 05:24:08
:-) :-) :-) :-) Het '81 arrangement, van het adagio, voor strijkorkest van de van Hans Stadlmaier  is de minst uitgevoerde, zeker op CD. Alleen Gidon Kremer, met zijn Kremerata Baltica, heeft deze versie op plaat uitgebracht (ECM (New Series) nr. 2024 ©2007 ). Van de hand van de Amsterdam Sinfonietta verschijnt begin volgend jaar, als tweede, een SACD-opname op Channel Classics. De Kremerata opname is nogal blurry, hoewel zeker de moeite van het aanschaffen waard. Is gekoppeld aan een, zeer mooie, versie voor kamerorkest van de veertiende van Shostakovitsj. Al met al een zeer interessant schijfje. Ik zeg doen!
Dat zeg ik! Doen. Heb het nu gedaan ook...uhh, opgezet. Idd, opname laat wat weinig detail horen en is ook wat onhelder. Ook qua ruimtelijkheid klinkt het niet optimaal: wat benauwd allemaal. Echter qua interpretatieve uitvoering mag 'ie er wezen. Maar hier geldt ook: "Bad sound kills good music."


* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: lo op mei 11, 2011, 18:33:13
Gisteren de "gettoblaster" van mijn dochter in onze tijdelijke keuken gezet. Vandaag van de CD van Fritz, dynamic experience, een paar nummers gedraaid. Klinkt voor geen meter op dat pokke ding  :no: :no: puke. Ik zie af.... frusty

Afzien zo'n G blaster begrijp ik .

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Beetje ouder maar. :yes: Wel heel goede muziek, moet er nog wel wat LP's van staan hebben.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Ok uut Grunn.
Als je de Boegies live hebt gezien vergeet je dat nooit meer, geweldig.

http://youtu.be/wnd1NzV51Zk
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 22:27:10
Was mijn allereerste LP in 1976.
Goede keus, ik was een jaar eerder, in 1975 Face the Music van ELO.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 12, 2011, 22:29:23
Goede keus, ik was een jaar eerder, in 1975 Face the Music van ELO.
Jij bent dan ook een tikkie ouder dan ik.  :-)

http://www.solutionmusic.nl/disc-cordonbleu.html
Goed stel oren, goed stel luidsprekers