Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :-) Heb vannacht geluisterd  eerst naar Anton Bruckner's symfonie nr. 2 (Tintner op Naxos) en daarna naar Debussy - Orchestral Works vol. 4 (Jun Märkl, eveneens, op Naxos). Na even het forum via de laptop bezocht te hebben, nu voor tweede maal de Debussy vol. 4 te luisteren terwijl via de Wii dit geneuzel aan forum toevertrouw. Bruckner 2 en Debussy vol. 4 overigens gisteren bij de Fa. Van Luijken aan de Breestraat in Leiden, op bestelling, afgehaald. Bruckner 8 en 9 moeten nog geleverd worden. Als dat gebeurd is heb ik Bruckner/Tintner/Naxos compleet; een gelauwerde serie. Ook Märkl's Debussy-serie staat  al in een hoog aanzien of zal dat ongetwijfeld verwerven. Naxos is allang meer dan een budgetlabel. Genoeg maar weer; straks een plaatje van Genesis.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Mooie Dylan...doet me vaak aan de betere Ry Cooder CD's denken.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

gisterenavond was er een vriend op bezoek onder het genot van een biertje   :-D muziek dvd gekeken van Marco Borsato - Wit Licht  echt een goeie dvd ben ook naar dat concert geweest toen  pompom

daarna cd gedraaid van blof  :yes: was een lekker hollands avondje  byebye

jowa

Eels met Tomorrow Morning.
Lekkere CD in de gebruikelijke relaxte licht melancholische sfeer.



Willi@m

Gisteraaf de avond afgesloten met Dire Straits - Sultans Of Swing.
Vooral Brothers In Arms  notworthy
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Niber

Na een stel cd's en platen aangekomen bij de laatste van vandaag (moet straks werken).

Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood



Wat een briljant album!!

Tevens de laatste dag erg relaxed muziek luisteren zonden bemoeienis van vrouwtje.
Die gaat vanaf morgen met zwangerschapsverlof, dus dan moet ik mijn platenkeuze en volume aan passen... shutup
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Dex


http://www.youtube.com/watch?v=GBl2-QBD5O8
Toen ik dit voor het eerst hoorde werd ik er gelijk 'ingezogen' dit is zo mooi en meeslepend.  :yes:

Marantz 81

Citaat van: Willi@m op maart 21, 2011, 11:43:24
Gisteraaf de avond afgesloten met Dire Straits - Sultans Of Swing.
Vooral Brothers In Arms  notworthy

Ja blijft gewoon goed hoe vaak je het ook gehoord geluisterd hebt  pompom

20 jaar geleden toen ik nog klein was  :schater: luisterde ik het al met mijn vader en oom neef gingen we toen vaak bij op bezoek onderling  :yes:

Marantz 81

Leaan rimes - How do I Live

echt een mooi nummer  notworthy :-)

verder nooit meer wat van gehoord

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

 :eerie: Soms duren de nachten wel heel lang, maar dan is er altijd het Forum... Dat maakt blij en inspireerd!Ga nog even voor de tweede maal 'Ten' van Pearl Jam draaien. Goeie rock, daar knap je van op. Voor klassiek was ik vannacht niet zo in de stemming, jeweetwel een bipolaire stoornis kan je in de hemel op aarde brengen, doch ook alles verpesten wat mooi én hemels  is. Bij mij althans. Ondanks de pillen. Velen van ons moeten werken; dat is ook een leven. Ik beklaag mezelf niet. Ook ik geniet vaa (genoeg) van de muziek. Heb vannacht nog wel even in mijn collectie gegrasduind, en kwam daar Liszt's pianoconcerten tegen: verstilde muziek; waarom draai dat niet vaker? Alleen bij Dvorak's Miss in D haakte ik af. Mooie muziek maar niet op dat moment. 'The Lamb Lies Down On Broadway' van Genesis is gisteren, vanuit Duitsland, verzonden . Komt vrijda of zterdag aan. TOP! Bruckner"s Requiem kan ook deze week binnenkomen. Dan is mijn platen-budget zo goed als op. Niet getreurd...we hebben al zoveel, volgens sommigen. Ach, muziek is een levensbehoefte en geen hobby, zoals sommigen dat stellen. Muziek maken is immers het één na oudste beroep ter wereld. Hoewel ik aan de vrouwen ook de eer gun... Ironsch is dan ook, dat op de conservatoria vrouwen veruit in de meerderheid zijn. Hoezo 'glazen plafond'? En nu tijn voor TEN! All Hail! - Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

'Ten': een schitterende plaat waarvan sommige songs, inderdaad, geïnspireerd door en en een ode zijn aan de vrouw. Het 'object du desir' van de meeste mannen. 'Ten' is bij uitstek een genreplaat. Het beschrijft en vertolkt datgene wat zich aan de keerzijde van het bestaan afspeelt, en dat in ruige en toch melodische klanken: pure poëzie à la Charles Bukowski. Grunge is aan zichzelf gestorven. Doch de bron droogt nooit op. Ik heb vorige maand, bij Plato in Leiden, een tweede handsje van Uriah Heep gekocht: 'Sweet Freedom'. Seventies Rock uit '73. (Eerste verdoeking 1990 - klinkt heel behoorlijk.) Niet het beste van Heep, doch voldoende om in een zeer melancholische post flower-power stemming te komen, en alrap. Prima vervolg trouwens na Pearl Jam, alleen minder donker. Muziek reflecteerd wel degelijk het tijdsgewricht waarin zij 'ontstaan' is. All hail, again! - Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Citaat van: Dex op maart 21, 2011, 20:30:56

http://www.youtube.com/watch?v=GBl2-QBD5O8
Toen ik dit voor het eerst hoorde werd ik er gelijk 'ingezogen' dit is zo mooi en meeslepend.  :yes:
Met hoge verwachtingen klikte ik het aan en ging luisteren...
nopompom Persoonlijk vind ik het helemaal niets, man/vrouw zingt op een zeer irritante manier.  HLP
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2