Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32


Cornelis1921

Citaat van: xander32 op augustus 09, 2016, 20:09:16
Wat spreekt jou zo aan in hun muziek Cor?
Nu Robert, de muziek van Dream Theater is zowel melodieus, ritmisch super strak, en conceptueel zijn zij in het genre erg vernieuwend, maar bovenal vind ik hun muziek keimooi.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Cornelis1921

Nog één favoriete musici:
Steve Hackett: 'Wolflight' (zijn laatste studio-album uit 2015) Klasse! :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#14122
Spirits of Nature (CD). In de relaxstand zeg maar.......
Volgende week dinsdag is de vakantie weer, na 7 weken voorbij........dus nu nog even genieten....

Rob46

Even uw aandacht voor het volgende; The Shores Of The Swilly. Phil Coulter, Sinead O'Connor. Van de cd Celtic Circle. Pffff de stem van Shinead geeft je bij het luisteren van dit nummer kippenvel. Volgens mij is dat ook de bedoeling toch?   notworthy

Rob46

Nu ik toch op dreef ben; Sarah Mclachlan. Van de cd Celtic Circle. De stem van Sarah pal voor mij, met een fraaie begeleiding van een piano. Mooie tekst, pakkend in combinatie met de stem van Sarah. Hmmmmm, prachtig beste forumvrienden.....

Rob46

Tja, een mooie verzamel cd met celtische hoogstandjes. Zo ook The Rose Of Tralee van Nightnoise. Hier hoor je duidelijk de trilling in haar stem. Fraai....

Rob46

En.....Cuchulann's Last Battle van Brian Dunning & Jeff Johnson. Het nummer begint met enkele ferme drumslagen waarbij je duidelijk de klap hoort 'uitsterven'. Hierna komen er verschillende instrumenten in beeld. Een luchtig, fruitig nummer welke aangenaam is om te luisteren na een paar 'zware' nummers gehoord te hebben....

Rob46

En dan rustig beginnen met een nummer van Within Temptation, Our Farewell. Maar vergis je niet, de rust zal snel verdwijnen als de band gas gaat geven. De opbouw is prachtig en de stem van Sharon den Adel klinkt fijn, smoothy met een beetje agessie. Haar stem is net zo mooi als ........ Als de band volledig inzet, klinkt het symphonische metaalgeluid meeslepend beste muziek vrienden......

Rob46

Ook leuk, begint met een banjo zo links achterin, en Karen Matheson zingt in het nummer Evangeline de bekende sterren van de hemel. De inzet van een mondharmonica maakt de sfeer compleet.......De stem van Karen klinkt warm. Na ongeveer een minuut komt de band in. Fraai zoals een kort nummer zoals dit, zo pakkend kan zijn.

Rob46

Even wennen, of is het meer schakelen. Anuna, Irish Choral Assemble' al vanaf 1987 actief. Vaak opgenomen in een kathedraal. En dat is te horen. Haar stem 'galmt' mooi soms even door. Een juweeltje van een stem, voor mij loepzuiver.....