Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op april 23, 2012, 21:23:21


The police - reggatta de blanc op vinyl
lekker fris plaatje dit. de heren spelen met veel energie in een luchtige soundstage.    hello hello

gekocht voor 5 euri bij de plaatboef. mint.
Zoldar, gefeliteerd! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid :-) :-) :-) :-) :-)
@cz: vannacht tweemaal achter elkaar Tchaikovsky's 'Nutcracker' gehoord in de uitvoering van Valery Gergiev met het Kirov (Toen op Philips, nu op Decca[budgetprijs]). Een grandioze vertolking vol vaart en vuurwerk: een klasse op zichzelf die combinatie Kirov/Gergiev en andersom. Gooit nu ook weer hoge ogen na enige tijd afwezig te zijn geweest vanwege geldproblemen en de bouw van een nieuw muziektheater/hal in St. Petersburg. Maar nu helemaal terug met en op hun eigen label , Mariinsky Live, gehost door LSO Live.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
De gehele nacht en vroege ochtend staat in het teken van de Russische muziek. Na eerst Tchaikovsky,s 'Nutcracker' (2×), nu Shostakovich's Jazz- & Balletsuites e.d. gecombineerd met filmmuziek, dat alles in een Brilliant Classics 3CD-box. De musici zijn het National Symphony Orchestra of Ukraine met en o.l.v. chef-dirigent Theodore Kuchar. Verwacht hier geen super briljante, top-of-the-bill uitvoeringen maar wel met zeer veel liefde en vakmanschap degelijk uitgevoerde vertolkingen, die niet alleen speelvreugde laten horen, maar die ook regelmatig delen met de luisteraar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4429
 :-) :-) :-) :-) :-)
Vanaf HDD[flac] via de laptop: Enigma(MCMXCa.D.[TLE]), Kraftwerk(o.a. The Mix)... Een voorproefje wat er komen gaatals de Squeezebox net een NAS verbonden is, John's en mijn (pop, rock, metal & jazz) bestanden bij elkaar op 1 schijf. Mijn collectie klassiek rippen en converteren naar flac is une travaille trop plus enorme.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin


joep

Citaat van: Cornelis1921 op april 25, 2012, 15:15:40
:-) :-) :-) :-) :-)
Vanaf HDD[flac] via de laptop: Enigma(MCMXCa.D.[TLE]), Kraftwerk(o.a. The Mix)... Een voorproefje wat er komen gaatals de Squeezebox net een NAS verbonden is, John's en mijn (pop, rock, metal & jazz) bestanden bij elkaar op 1 schijf. Mijn collectie klassiek rippen en converteren naar flac is une travaille trop plus enorme.

Is dit nog wel dezelfde Cor? Ik ken hem niet meer. En 1 april is het ook niet.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

#4434
 
Citaat van: Zoldar op april 25, 2012, 15:55:59
Mooi! Hoe heb je het aangesloten op de amp?
stupid clown1
Sssst! Niet! Via audio-uitgang met de PC-speakerset. Maar de Touch is er binnen vier weken, dan wordt de HDD daarmee verbonden, die op zijn beurt verbonden wordt met de versterker. Capitos...? :mrgreen:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4435
 :-) :-) :-) :-) :-)
Neil Young with Crazy Horse: Zuma. Na jaren van afwezigheid wederom terug in mijn fonotheek. Maar direct in de CD-speler geschoven en draaien maar... Prachtig!!! Grunge a priori en avant la lettre wordt er wel beweerd. Nee, typisch Neil Young, een genre op zichzelf* voor de ware fan. Zo wil en mag ik mijzelf niet noemen, maar een liefhebber ben ik op zijn minst moet ik bekennen. Ik heb diverse LPs van de heer Young in mijn collectie gehad en allemaal min of meer gedraaid toen dat nog kon.
* Luister maar eens naar "Cortez the Killer" op het bovenstaande album, idiosyncratisch totenmet.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4436
 :-) :-) :-) :-) :-)

"Seizoensarbeid."
Voor cz79

Neil Young: After the Goldrush.
Wat een verademing tussen al dat lawaai waar we vaak aan blootstaan. En bedoel ik ook de als muzak bedoelde koopstimulerende herrie in de supermarkten. Een slechtere context voor muziekbeleving is nauwelijk denkbaar: une nausee sans curitee. Maargoed we er zijn gelukkig momenten genoeg waarop muziek alshetware nektar en ambrozijn tegelijk is voor de door de herrie getergde zielen. Ergens "stilletjes" op een onbewaakt orenricht gebeurt het: de zalvende klanken bereiken de tabernakel, die opent als een lotusbloem in de dauwrijke ochtendschemering, de opkomende zon, de eerste geluiden van een nieuwe dag in het moeizame en zinloze bestaan der wereld. Ach, klonk alles maar zo schoon als jongenssopraan die een engelenpartij uit een troostende cantate van Bach zingt. Ik weet het die cantate moest Bach nog ontrukken aan zijn eigen innerlijke stilte alsof er niets anders bestond dan muziek en God, dat het leven zijn breekbare zin danwel onzin geeft of op zijn minst weerspiegeld. Bach, hogepriester van de laatbarok, die alles overhorend stierf op het moment dat de ceasuur tussen God en de wereld een feit was. De verlichting bracht Mozart, Haydn, Gluck u.s.w., zelfs Beethoven, maar toen waren de burgers burgers geworden en geen onderdanen meer. Die Untergang des Abendlandes was vanaf dat moment onvermijdelijk. De decadentie van de laatromatiek was slechts een bevestiging, die door Schubert, Mendelssohn en Schumann gevreesd doch zich nooit aan hen openlijk aan hen toonde. Nee neem dan Mahler met hem stierf in 1911, aan de vooravond van de eerste wereldbrand, de laatste resten van Europa in de belichaming van Goethe's Werther of Wagner Siegfried. Vanaf dat moment zouden de kanonnen van augustus, de pantservuist, dreadnought & tank de cultuur bepalen en het collectieve geheugen voorgoed voeden. Muziek is tot op heden ten dagen daarvan vervuld: herrie, niets dan herrie! Hoor Varèse, hoor Stockhausen, hoor Xenakis... allemaal goedbedoeld, maar geef mij maar zoiets kitcherigs als Vivaldi's Quattro Stagioni. Als een welriekend larfum verdrijft zij de kruitdampen der postmoderne muziek en doet zij mij binnentreden in een herwonnen paradijs.
Einde.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid :angel:
@cz79, het "essay" hierboven is aan jou opgedragen. Ik hoop dat het je amuseerd. Veel leesplezier.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Oswald Spengler verwoordde aan het begin van de twintigste eeuw met zijn Der Untergang des Abendlandes echter een diepgeworteld onbehagen ten opzichte van de moderne wereld. De westerse beschaving was niet op weg naar een glorieuze toekomst, maar had het beste al gehad. Van vooruitgang was volgens hem al lang geen sprake meer. Europa bevond zich in een diepe crisis en deze crisis was volgens Spengler haar natuurlijke, onafwendbare lot. Het zou allemaal alleen nog maar erger worden vooraleer de westerse beschaving uiteindelijk zou verdwijnen. Dus waarom al je cd's op een harde schijf zetten? Is het daar al niet te laat voor met al die nieuwetserij?

Marvin