Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Nu Daedalus - Motherland
Wederom via http://www.progwereld.org/cms/recensies/album/daedalus-motherland/


http://www.youtube.com/watch?v=QZLAF1rQXC4

CiteerJuist omdat de band toch behoorlijk wat kwaliteit aan de dag legde was ik behoorlijk nieuwsgierig naar dit nieuwe "Motherland". Eerlijk is eerlijk, ik ben zeer aangenaam verrast. Vanaf de eerste minuten, waar een dreigend, klassiek georiënteerde opener de toon zet is duidelijk dat deze band enorm gegroeid is en een eigen koers is gaan varen. Dit wordt trefzeker bevestigd door de eerste echte track Your Lies wat zeer dreigend, super laaggestemd gitaarwerk laat horen over loodzware drums. De futuristische soundscapes en slepende zang zetten luister bij en de toon voor dit album is definitief gezet; Niet langer in de hoogste versnelling noten braken maar een echt 'smerige' progmetalsound creëren. Dat is de ambitie en mijn aandacht heb je hiermee direct te pakken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#2581
 :no: :yes: :-) :-) Geen donkere progrock à lá 'Wolverine', maar toch een reeds een klassieker sinds jaren: 'Pet Sounds' van The Beach Boys. Iets geheel anders, desalniettemin uiters genietbaar. Maar wees niet bang, ik zal de aandacht voor de klassieke progrock niet verwaarlozen, hoewel twee eminente liefhebbers het forum helaas verlaten hebben. Hierbij dank voor jullie aanwezigheid op het forum. Dex en Harry, het gaat jullie goed en ik hoop jullie nog eens tegen te komen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Qua klassieke progrock kan ik niet echt meepraten, al kan ik Yes (het niet commerciële werk) ook waarderen, en natuurlijk Pink Floyd en los daarvan Roger Waters.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

JWX; goed nummer

Vandaag op de radio gehoord:
Every Teardrop Is A Waterfall contains elements of I Go To Rio written by Peter Allen and Adrienne Anderson."

En ik maar denken waarom het toch op een of andere manier bekend voorkwam.

Nu wachten op het album binnenkort!!!

Ik heb muziekavond en ben begonnen met een cd van R. Kelly(Love Letter) om mijn vriendin ook blij te maken(maar ik kon het niet aanhoren) dus gestopt. Vriendin is daarna toch het centrum in gegaan dus tijd voor mezelf.

Tracy Chapman moest er maar weer in.



Leren kennen door Radio 2, maar dus echt een goede cd. Vanavond lekker geluisterd.



Net de cd van Daniël Lohues maar even geluisterd om maar niet mijn afkomst te verloochenen(hoewel Meppel misschien Overijssel gaat worden??? nou ja nu nog steeds Drenthe)



Toch verrassend goede cd! Ik kan het nog steeds grotendeels verstaan(ja ja mensen er zit ook verschil tussen Drentse dialecten).

Nu voor het slapen gaan nog even:

Alela Diane - The Pirate's Gospel



Heerlijke rustige cd! Gaat misschien zo wel weer op de slaapkamer installatie gespeeld worden.
Dat was het weer voor vanavond.
Hier kan uw reclame staan!

Maurice

Online weer nieuwe prog aan het verkennen. Voorkeur gaat toch wel uit naar het wat stevigere werk, maar er zitten soms ook wel mooie rustige stukken tussen.
Nu in elk geval Borealis - Fall of Grace

http://www.youtube.com/watch?v=Er8y9XEeiS4
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Morgen even luisteren, nu ligt iedereen hier al te maffen. Wordt me niet in dank af genomen  :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:28:10
Morgen even luisteren, nu ligt iedereen hier al te maffen. Wordt me niet in dank af genomen  :no:

tis toch fort Knox qua sound  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:28:10
Morgen even luisteren, nu ligt iedereen hier al te maffen. Wordt me niet in dank af genomen  :no:
Gewoon niet zo hard zetten, of via hoofdtelefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:28:10
Morgen even luisteren, nu ligt iedereen hier al te maffen. Wordt me niet in dank af genomen  :no:

:schater: :schater:
Spullekes gaan pas begin oktober terug naar de "bunker". :-o
Zit nu boven achter de PC, lawaai maken kost me de kop  :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:33:43
Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:28:10
Morgen even luisteren, nu ligt iedereen hier al te maffen. Wordt me niet in dank af genomen  :no:

:schater: :schater:
Spullekes gaan pas begin oktober terug naar de "bunker". :-o
Zit nu boven achter de PC, lawaai maken kost me de kop  :schater:

dat is de macht van de leider die ligt te slapen  hello

trusten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: Maurice op juli 05, 2011, 23:31:46
Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:28:10
Morgen even luisteren, nu ligt iedereen hier al te maffen. Wordt me niet in dank af genomen  :no:
Gewoon niet zo hard zetten, of via hoofdtelefoon

Hoofdtelefoon  pompom
Effe zoeken.............. verdorie waar is dat ding nou......... tis hier ook zo'n bende......... ons computerhok annex strijkkamer is omgedoopt tot woonkamer cq living cq ontspanningsruimte cq opslagruimte......... Wat een berg rommel staat hier nu. Hoofdtelefoon........ nevernie te vinden. :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 23:34:40

dat is de macht van de leider die ligt te slapen  hello

trusten
[/quote]

Haha..... jij hebt hem door wie hier de broek aan heeft. 8-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 23:38:28
Citaat van: jwx op juli 05, 2011, 23:34:40

dat is de macht van de leider die ligt te slapen  hello

trusten

Haha..... jij hebt hem door wie hier de broek aan heeft. 8-)
[/quote]

de broek aan mmmm word dus echt slapen  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.