Ik trap af .
Gisteren de Next ontvangen en vandaag aangesloten ,het aansluiten is een eitje en daarvoor heb je eigenlijk niet eens eens een handleiding voor nodig .
Ik heb de bestaande coax kabel behouden zodat de meegeleverde coax in de verpakking kon blijven ,de meegeleverde high speed 4K HDMI kabel gaat via de Next naar de tv .
Ik heb de next met een cat5 kabel aangesloten ,via wifi heb ik het niet eens uitgeprobeerd .
Stroom erop en gaan .
De optical output van de Next heb ik niet in gebruik omdat de tv het geluidsignaal naar de versterker doorgeeft .
Eerste indrukken :
Allereerst kwam er een update wat geheel automatisch te werk gaat ,dat duurde bij mij hooguit 1 minuut .
De Horizon staat er bekend om niet bepaald stil te zijn ,en zeker niet met warme dagen ,de Next is muisstil en word ook niet warm .
De afstandbediening werkt super ! ,de Primare versterker werd ook meteen herkend en stond dan ook in de lijst van apparaten .
De apps en het apparaat werkt heerlijk snel en is echt een verademing t.o.v de Horizon .
En het beeld is mooi scherp en de kleuren komen er natuurlijk uit .
De komende dagen/weken ga ik de Next verder aan de tand voelen ,maar voorlopig zijn we erg tevreden hier pompom
(https://static.apparata.nl/images/2019/ziggo-mediabox-next.jpg)
Ik heb hem net ook besteld ben benieuwd wat het gaat brengen.
Wat ik lees is alleen positief.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik heb de next hier ook alweer een paar weken.
Prima apparaat snel en stil. Alleen er mogen wat meer aps op.
Veel beter dan de Horizon.
Ben benieuwd of die een ook gelinkt kan worden aan de Samsung AB van mn ouders.
Hebben net een nieuwe tv met zo'n klein zilver afstandsbedieninkje...
Super handig apparaat icm die Horizon.
Laat de Horizon ook vaak sneller z'n werk doen, heb dat klere ding tegenwoordig ook.
Maar het werkt nu zo handig zoals ik het heb geïnstalleerd.
Bose soundbar500 met sub, 55"Samsung 8000serie,
Ziggo Horizon,
alles intuïtief met dat gekke zilveren dingetje.
Waar je in eerste instantie van denkt, lekker bekrompen nutteloos ding.
Dus benieuwd of deze net zo te ingeregen is icm de nieuwere Samsung schermen.
Dit tikkend bedenk ik, het antwoord zal vast al op het HT forum staan. [emoji85]
Ben ook wel benieuwd naar wat eigen foto's van de menu structuur en de mogelijkheden.
Ben ook benieuwd hoe het gaat met de 4K upscaling instelling op de Next. Op het Ziggo community forum lees je regelmatig over conflicten m.b.t. tot "overscaling" als je er een 4K tv met upscaling mogelijkheid erop aangesloten hebt. De kleuren worden dan overdreven en de scherpte loopt terug. Het schijnt dan je de upscaling op de Next dan moet/kan uitzetten?
Upscalen van tv materiaal lijkt me persoonlijk niet de bedoeling, vind het beeld dan net een computerspelletje.
Vind 4K hoe dan ook wel erg overdreven afgetekend.
Te scherp denk ik.
The Dark Knight 4K zitten kijken, vond het niet opvallend vele malen beter ofzo.
Ja meer helderheid tinten, ander contrast.
Maar ik vind die 1080p hier op de beamer toch indrukwekkender.
Reden dat mn vader de hele AV keten op de schop gegooid was doordat hij hier een tijdje terug Ajax heeft gekeken.
Top beeld, top geluid, simpele bediening.
Dus maar eens wezen aanhoren wat hij nu echt wilde, dag later stonden we in de BCC....
Spul werkt top, geluid is best te pruimen na wat instellingen, beeld is echt super.
Bediening met dat grijze dingetje snapt zowel mn vader als mijn moeder.
Mn vader ziet dat 4K kastje wel zitten, ik ook maar heb geen 4K scherm.
Maar voordat hij dat nu besteld en ik het een dag later mag doen, wil ik wel weten of het hetzelfde blijft werken.
Dit werkt zo fijn, Netflix, YouTube, AirPlay.
En de Horizon.
En ze snappen het...!!! [emoji23][emoji23]
Upscalen laat ik aan de tv over ,de Next staat dan ook gewoon op 1080p .
Ik wacht wel op Ziggo sport in 4K .
Ik heb ergens iets gelezen over een Apple TV app ,maar neem dat gerust met een korrel zout .
Ok, ik begrijp dus dat je dat op de Next kan instellen. Heb je dan de keuze tussen 1080P of 4K?
Citaat van: RHK op juni 23, 2019, 08:13:40
Ok, ik begrijp dus dat je dat op de Next kan instellen. Heb je dan de keuze tussen 1080P of 4K?
Je gaat naar de instellingen van de next optie beeld en geluid ,vervolgens HDMI resolutie en aanvinken "van je tv" ,daaronder staan de verschillende resoluties .
OK, duidelijk. Heb nu nog de Horizon, maar las dat er nog wel kinderziektes in zaten, waaronder die upscaling en minder mooi beeld dan de Horizon. Hou het in beraad.
De kinderziektes zaten voor zover ik het weet in de eerste Next modellen met de oranje Ziggo logo .
Zelf vinden het beeld van de Next t.o.v de Horizon mooier ,maar het is vooral de erg prettige en snelle bediening van het apparaat wat hem zo fijn maakt .
En niet te vergeten ,het is maar een heel klein kastje :-)
En wat handig is is opnemen in de cloud.
Kan je het ook op vakantie via de app terug kijken, of zoals mij tijdens de nachtdiensten.
Had ik bij xs4all ook, super handig.
Dat is zeker handig :yes:
Heeft wel oa het nadeel van max 1 jaar bewaartermijn en als de zender uit het uitzendpakket van de provider verdwijnt je opname foetsie is. https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/de-voor-en-nadelen-van-cloudpvr-bij-ziggo-en-kpn/
Nou ja, gelukkig is het maar tv.
Ik ben er ook zeer over te spreken!
Inmiddels ook de Next in huis sinds gisteren. Aansluiten simpel en zo gefixt. Toch, (ben ik te kritisch?) lijkt het of de 1080P weergave met de Horizon scherper leek.Bij audioinstellingen van de next ,4K en van je tv geprobeerd, maar dat was minder. Verder is er nu in de audio meer basweergave. Ik heb gewoon de SR7008 via de optisch uit van de LG destijds aangesloten. Het is mij wat teveel van het goede eigenlijk. Iemand soortgelijke ervaringen met de next?
De next
Installatie simpel en snel, meteen een update
Nu naar 2 weken begint hij internet eruit te gooien als niet aangesloten
HDMI problemen
Audio uitvoeren Dolby is erg zacht
Geluid via apps extreem zacht
Verder opstarten, resolutie snelheid allemaal ok
Dat gedoe moet ik bij mijn ouders dus niet hebben... [emoji4]
Net Ziggo aan de lijn gehad maar het zoveelste niet goed werken
Er komt een nieuwe aan
De enorme blijdschap die er was toen ik er achter kwam dat ik met de Next afstandbediening ook het volume van de Primare versterker kon bedienen is van korte duur ,ik moet namelijk na het uitzetten van de Next steeds in het menu vd Next de Primare toewijzen .
Ik hoop wel dat hier een fix voor komt .
Ik deel je mening en teleurstelling. Ook ik heb de Next nu 2 weken in huis en na de nieuwe software update 4.17 is softwarematig de upscaler nog niet aangepakt. (uit kunnen zetten). Beeld is dus minder dan die dramatische Horizonbox. Verder het is bedienen of met een knop aan/uit zetten van tv en de Next een drama. Wat je ook probeert, niets helpt en als het dan een x lukt, dan is ie het na uitzetten weer kwijt. Heb het op de Ziggo Community ook al gemeld, nog geen oplossing gemeld gekregen. violent1
Nieuwe next is binnen ,we zullen zien
Mooi, ben benieuwd of het bij jou nu wel werkt, is ie geleverd met 4.16 software? of 4.17? Indien 4.16, knoop dan de
internetkabel er nog niet in en probeer het eerst eens met de 4.16 software. Met internet zal ie met opstarten gelijk updaten naar 4.17 denk ik.
Jup nu 4.17
Heb idee dat geluid wel beter is
Verder pakt hij al de oude instellingen over van de ouden,kun je nog eens niet in kiezen
Afwachten nu
Ben wel benieuwd hoe de beeldscherpte bij jou is met de Next?
Kom kijken :-D
Heel gastvrij, maar ben je tevreden?
Veel programma's wel
Zit nu Wegmisbruikers te kijken ziet er niet uit
Minder scherp , sommige programma's zijn wel top
Citaat van: Stadium III op juli 21, 2019, 20:39:51
Veel programma's wel
Zit nu Wegmisbruikers te kijken ziet er niet uit
Minder scherp , sommige programma's zijn wel top
Minder scherp dus ook, instell. op 1080i?
Staat op 4k
In mijn optiek wat je erin duwt komt er ook uit
Reclame is beter als programma
Verder zie ik geen extreem verschil met de ci modul6 die in tv zat op 1080 en nu de 4k
4 mtr ongeveer op 75 inch
Op 4K past de Next een upscaling toe. Als je tv dat ook nog doet, wordt het juist minder.
Next zeer goed, veeeeeeel beter dan die kachel van een Horizon........op 4K gezet, maakt niets uit, er wordt op de Nederlandse TV toch niets op 4K uitgezonden, maar indien wel, dan staat ie er vast op. Ik kijk OLED, dus alles is vlijmscherp.......Aan en uit zetten met de afstandsbediening doe ik bewust met de twee knoppen, linksboven de TV en rechtsboven de rode met de Next (zo niet en je wilt alleen maar 1 knop (rechtsboven) dan instellen via Nextmenu
Alles werkt naar behoren
Dus dan zie jij geen scherpteverschil tussen de Horizon en de Next? Ik wel. Ik heb de Next op 1080i gezet, want op
4K past de Next een upscaling toe die beroerder is dan de LG Oled.
Citaat van: RHK op augustus 28, 2019, 17:55:37
Dus dan zie jij geen scherpteverschil tussen de Horizon en de Next? Ik wel. Ik heb de Next op 1080i gezet, want op
4K past de Next een upscaling toe die beroerder is dan de LG Oled.
nee, echt waar, ik heb de Horizon niet meer, kan niet meer vergelijken....ben wel weer een paar maanden ouder geworden........misschien de ogen ? :angel: Heb je de instellingen op de LG aangepast ?
btw : ik vond die hele Horizon ruk (aan alle kanten) Heb er 6 gehad van Ziggo, allemaal bijzonder slecht.....
Citaat van: Marcel op augustus 28, 2019, 18:47:28
nee, echt waar, ik heb de Horizon niet meer, kan niet meer vergelijken....ben wel weer een paar maanden ouder geworden........misschien de ogen ? :angel: Heb je de instellingen op de LG aangepast ?
btw : ik vond die hele Horizon ruk (aan alle kanten) Heb er 6 gehad van Ziggo, allemaal bijzonder slecht.....
De instellingen van de LG zijn niet veranderd, die zijn na veel experimenteren aardig goed geconfigureerd. Ook ik heb 8 Horizon boxen versleten, vanwege vastlopen, spontaan opstarten en blokkerig beeld. Dat is met de de Next een hele vooruitgang. Maar de beeldkwaliteit van de Horizonbox was toch duidelijk beter. Lees de community van Ziggo maar eens aangaande scherpte en beeldkwaliteit van de Next.
Waarom is dit topic gepind? Gaat niet eens over een Marantz apparaat! Klassejustitie?
Hier nog altijd mijn 1e horizonbox (wel hickups/ vastlopen; irritante, constant draaiende ventilator), maar als ik lees dat beeldkwaliteit minder is, ben ik nog een beetje argwanend.
Dus ik kijk nog even kat uit de boom. Ter info: heb full hd tv.
Na de internetsnelheid verhoging zat ik laatste tijd weer beduidend lager (qua wifi). Sinds een week weer beter. Zitten volgens mij nog steeds te klooien met netwerk bij Ziggo. De belangrijkste reden dat ik nog klant ben, is F1.
Nu hier de next prima beeld maar zet hem op 1080p en laat je tv hem upscalen naar 4K.
Ik vindt het beeld prima en ik ben een zeur kwa beeld.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Citaat van: bert50 op augustus 29, 2019, 19:57:27
Nu hier de next prima beeld maar zet hem op 1080p en laat je tv hem upscalen naar 4K.
Ik vindt het beeld prima en ik ben een zeur kwa beeld.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
T-je minder :-P
Ik denk dat Ziggo 1080i doorgeeft 8-)
Zit aan Mn 3e box
Deze is tot nu toe meest stabiel
Verder te horen gekregen dat er een update aankomt
Citaat van: Stadium III op augustus 29, 2019, 21:23:56
Zit aan Mn 3e box
Deze is tot nu toe meest stabiel
Verder te horen gekregen dat er een update aankomt
Next box?
Jup
Ik bespeur met de next wel lipsync problemen ,nog meer mensen die dat hebben ?
Hier ook aanwezig ik hoop dat het verdwijnt met een nieuwe firmware.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ziggo Next ben ik blij mee maar ik hoor wel een hele hoge pieptoon wanneer hij op standby staat.
Mijn maatje John is ook blij met zijn Ziggo next, geen klachten tot nu toe.
Hier doet hij het de laaste tijd ook wat stabieler
Weinig vastlopers en hij is stil
Moet hem ook maar eens gaan aanvragen.
Ik heb de next al een tijdje in gebruik, bevalt goed, alleen sluit je apps helemaal af als je er klaar mee bent anders is een harde reset (uit/aan met het knopje aan de achterkant) vaak noodzakelijk.....
Voor de rest veeeeeeel beter en sneller als de horizon.
Meer apps zou geen overbodige luxe zijn, disney+ bijvoorbeeld.....
Als het de Next is dan is als het goed is update versie 4.25 al verzonden.
Ik ben met de NEXT ten opzichte van de drama XL box erop vooruit gegaan.
Echter werkt de volume knop niet meer, contact gezocht met de helpdesk, ik krijg een nieuwe toegestuurd. Het opnieuw linken met de NEXT werkte niet, ook niet onder instellingen bij instellingen.
Maar nu het volgende, ik wilde na een paar maanden een DVD kijken. Wel geluid, maar geen beeld. Kijkende achter de kast zie ik in de kabelbende een losse HDMI kabel liggen, deze op de TV aangesloten en ik had wee beeld, tot zover werkt alles weer.
In de avond slinger ik de NEXT weer aan, gelijk ging de receiver aan, tv bleef uit, deze met de witte toets aan gezet.
Weer de AB opnieuw toegewezen, de hele riedel op nieuw gedaan. De HDMI van de receiver is aangesloten op een ARC poort van de TV, deze functie is op de TV uitgeschakeld.
Ik overweeg als de nieuwe AB binnen is om bij de NEXT een harde reset uit te voeren.
Een HDMI killer schijnt een oplossing te kunnen zijn, maar misschien gaat dit weer ten koste van beeld of geluid...
Een andere optie is in het stekkertje van de HDMI kabel poortje 13 te verbuigen met een schroevendraaiertje. IK wacht eerst de nieuwe AB af.
(afbeelding van stekkertje is niet gelukt)
Als iemand anders een oplossing weet ik hoor het graag.
Apparatuur is:
Marantz SR 7007
LG TV OLED 55B6V
Ziggo NEXT
Na de laatste update bij Ziggo zijn er meer HDMI issues
Ik heb hier ook last van ,wel werkt de ab goed
Waar kan CEC overal uitzetten. Je bedoelt ws ook niet een HDMI-killer maar een CEC-killer.
Hier geen probleem met HDMI , heb dan slechts 1 HDMI kabel naar de tv lopen en verder niets.
CiteerKijkende achter de kast zie ik in de kabelbende een losse HDMI kabel liggen, deze op de TV aangesloten en ik had wee beeld, tot zover werkt alles weer.
Een losgeschoten HDMI kabel kan er ook voor gezorgd hebben dat 1 van de in/uit gangen defect is geraakt.
Ik vind het zowiezo een waardeloos systeem , doe mij maar DP(DisplayPort) want click en vast, loshalen doe je dan met een knopje indrukken.
In de SR 7007 kan ik niet terug vinden over het uitzetten van CEC ( ARC)
@TurboMarco het aansluiten van een HDMI kabel, waarbij de apparatuur aan staat, kan voor problemen zorgen.
Zoals bij een kennis, het HDMI board opgeblazen. of dit daadwerkelijk de oorzaal was laat ik in het midden.
ik wacht de nieuw Ab af en de harde reset
Heren ,
Eindelijk hebben we Dolby Atmos ondersteuning op de next !!
Grappig, en dat doen ze met het journaal?
Of werkt zoiets nu ook met Netflix en de reguliere programmering?
Bij Netflix heb ik de logo's gezien
Verder nog niet mee bezig geweest ,morgen weer een dag voor
Ben morgen ook weer vrij, zal ook eens kijken wat er allemaal anders is.