simpele uitleg speakerkabel

Gestart door jwx, juli 19, 2012, 09:24:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

contour

nog even dit: natuurlijk spelen akoestiek, gebruikte apparatuur e.d de belangrijkste rol.
als dat niet in orde is, dan wordt het nooit wat, dus daar heb je (Cor) absoluut gelijk in.
voor de rest kun je het(met nuance verschillen, absoluut) fine tunen.
dat hoeft niet perse krankzinnig duur te zijn, maar wel het proberen waard:
mijn bovenstaande stukje nog even aanvullend: we hebben o.a de Nordost red dawn vergeleken met een audioquest indigo bleu: verschil in prijs: een kleine 600 euro.
welke kabel was in mijn set up(toen wel andere componenten) de betere(of lees de fijner klinkende)??????
yep: de audioquest!!!!
maar je moet het gewoon proberen en je niet blindstaren op prijzen van te voren.
gewoon met een mooie kabel beginnen die prijstechnisch lekker goedkoop is en dan steeds een stapje hoger...op een bepaald moment lijk je geen verschillen meer waar te nemen, nou dan stop je!!
leuk zo'n hobby, daar doen we het toch voor??

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 18:25:35
Sorry Robert notworthy, ik wist dat je hierop  :gaap: zou doen, Mijn excuses. Natuurlijk spelen persoonlijke ervaringen een belangrijke zoniet de belangrijkste rol. Doch ik stelde mijn opmerking in het algemeen. Die is van ondergeschikt belang maar wordt maar al te vaak als enige waarheid beschouwd. Muziekbeleving is en blijft in de eerste en laatste plaats een subjectieve kwestie. Daarom heb jij gelijk en niet ik.  byebye, Cor.
... we praatten langs elkaar heen Cor, het gaat idd. niet over gelijk/ongelijk en er is al helemaal geen reden voor "excuses" Cor. Jij geeft jouw zienswijze weer, ik de mijne, niets mis mee.

Alle draadjes rondom bekabeling die ik ken stranden uiteindelijk in een welles-nietes-discussie, al dan niet uitlopende in vechtende haantjes :-D.

Daar staan wij boven he Cor, toch ¿   :-D

JohnWx

Wim heb je nog popcorn voor mij ben er doorheen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op juli 19, 2012, 18:39:39
Wim heb je nog popcorn voor mij ben er doorheen
En haantje de voorste mengt zich ook weer in :-D.

contour

oh ik vecht ook niet hoor :-D  :-D :-D
maar inderdaad altijd hetzelfde verhaal....
laten we elkaar gewoon lekker informeren over zaken betreffende hifi
leuk als iemand een nieuwe cd speler of versterker koopt en dan schrijft dat zijn weergave met sprongen vooruit is gegaan, dat is leuk om te lezen.
hetzelfde geldt ook voor bekabeling(of zelfs extravagante meubels), schrijf je bevindingen op, zonder iedere keer geconfronteerd te worden met.......... violent1

misschien reageren we(of ik) iets te fel vanwege het feit dat het alweer regent!!
greetz
Ro
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: xander32 op juli 19, 2012, 18:41:06
En haantje de voorste mengt zich ook weer in :-D.

ja ben de topicstarter  :-D

Vind de reactie's altijd zeer interessant

Tuurlijk als iemand het een verbetering vind of denkt doen natuurlijk

Maar niet aan komen zetten dat het zo is en zeggen dat het onderwerp van die man onzin is er worden mensen bij gehaald die ontwerpers waren bij grote merken waren en doen een boekje open ja als dan een soort van illusie weg valt kan ik me voorstellen dat mensen wel is op een bepaalde manier reageren

Snap alleen niet waarom er ineens termen als akoestiek erbij komen ?  als je een kabel vergelijkt in welke studio of woonkamer ook moet je dan toch die verschillen kunnen horen of alleen bij diegene thuis die het een verbetering vind

Wim popcorn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#22
L.S., @Robert
Daarom zei ik ook, dat jij gelijk hebt en ik niet. Deze discussie woedt al sinds de oprichting van dit forum en andere audio-fora, het is de 'strijd' tussen de "believers"en "non-believers". Het maakt mij niet zoveel uit, ik heb toch geen interesse in het fijn-tweaken van mijn IC's of luidsprekerkabels en al doe ik weleens een voor mijn portemonaie voordelige poging daartoe, echte significante verschillen en verbeteringen, mochten zij er zijn, realiseren laat mijn budget gewoonweg niet toe. Geeft niet. Toch is iedere keer opmerkelijk, hoe gemakkelijk het vuur der discussie over kabels weer oplaait. Je hoeft maar het woord "kabel" te laten vallen of een groot deel van het forum zet zich schrap en bemoeit zich ermee. Waarvan akte.
Sorry voor de ophef die ik veroorzaakt heb. Maar het onderschrift in mijn signature staat er niet voor niets.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: contour op juli 19, 2012, 18:41:34
oh ik vecht ook niet hoor :-D  :-D :-D
maar inderdaad altijd hetzelfde verhaal....
laten we elkaar gewoon lekker informeren over zaken betreffende hifi
leuk als iemand een nieuwe cd speler of versterker koopt en dan schrijft dat zijn weergave met sprongen vooruit is gegaan, dat is leuk om te lezen.
hetzelfde geldt ook voor bekabeling(of zelfs extravagante meubels), schrijf je bevindingen op, zonder iedere keer geconfronteerd te worden met.......... violent1

misschien reageren we(of ik) iets te fel vanwege het feit dat het alweer regent!!
greetz
Ro


Dan ook natuurlijk als er geen verschil door mensen zijn waar te nemen

Het zijn serieuze mensen uit de hifiwereld die het bevestigen in dat stukje en daar hoef je het niet mee eens te zijn maar om dan zo een stukje als onzin te omschrijven zegt meer iets over jezelf
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :kwijl: Zo en dan nu eindelijk de popcorn, ik heb trek gekregen van al dat gebakkelei! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 18:55:01
:kwijl: Zo en dan nu eindelijk de popcorn, ik heb trek gekregen van al dat gebakkelei! :-D

Net gegeten Cor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 18:30:08
Ik herhaal...

Cor; je valt in herhaling  clown1

Ieder zijn eigen beleving in de materie enz. :yes:

John houd van mensen prikkelen en dat is 'm nu dus weer gelukt.  HB

Greot Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#27
Citaat van: Whisper.nl op juli 19, 2012, 21:50:16
Cor; je valt in herhaling  clown1

Ieder zijn eigen beleving in de materie enz. :yes:

John houd van mensen prikkelen en dat is 'm nu dus weer gelukt.  HB

Greot Whisper  byebye
Ik was al bang voor jouw nuchterheid, Whisper.
Je hebt gelijk, ik heb mij weer eens ergens in laten meeslepen.
Het lijkt wel of wij mensen nooit iets afleren...
Oh with my stupid head and blunt conciousness stupid, but I shall grow older overcome all the stupidity of life... ;-) :-D
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 22:01:35
Ik was al bang voor jouw nuchterheid, Whisper.
Je hebt gelijk, ik heb mij weer eens ergens in laten meeslepen.
Het lijkt wel of wij mensen nooit iets afleren...
Oh with my stupid head and blunt conciousness stupid, but I shall growe older overcome all the stupidity of life... ;-) :-D
Groet, Cor.

:no: :no: :no:

Mooi blijven zoals je bent en genieten van het leven en de mooie muziek.

Wat de anderen zeggen is leuk en je pikt ertussen uit wat Jij leuk vindt en de rest laat je liggen.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op juli 19, 2012, 22:05:15
:no: :no: :no:

Mooi blijven zoals je bent en genieten van het leven en de mooie muziek.

Wat de anderen zeggen is leuk en je pikt ertussen uit wat Jij leuk vindt en de rest laat je liggen.

Groet Whisper
@Whisper, kan jij niet even die, irritante :eerie:, "e" in "growe" voor mij wegpoetsen? Het staat zo slordig en dat straalt nogal op mij af... clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *