Welke vintage Marantz stereoversterker is (top)klasse

Gestart door Cobraatje, mei 08, 2012, 23:04:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NICOR


Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op mei 10, 2012, 23:53:38
Waar gaat het plaats vinden en op welke manier?
Wacht nog op definitieve bevestiging, maar zal bij dealer plaats vinden(i know thuis is beste) en ik neem mijn eigen cd speler en muziek mee. Hoop zo toch een goed idee te krijgen wat ik het mooiste vind klinken en dat thuis uit te proberen.

NICOR

Ik kan maar 1 iets toevoegen over de prijs onderhandelen met je doe ik nooit met je zou hem gratis weggeven na een paar uur ,je bent moeilijk te bevredigen audio gericht he  hello

Cobraatje

 
Citaat van: NICOR op mei 11, 2012, 00:01:50
Ik kan maar 1 iets toevoegen over de prijs onderhandelen met je doe ik nooit met je zou hem gratis weggeven na een paar uur ,je bent moeilijk te bevredigen audio gericht he  hello
:-D Valt wel mee toch. Er is ook nog een 2e optie die wat dichterbij qua reistijd is en daar kan ik Marantz,Denon en Sony beluisteren.

SB_Marantz

Stel dat er wel enorme verschillen in versterking tussen versterkers zou bestaan waarom ga je dan ergens anders luisteren?  clown1

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredastaire2

1150 lever je in op vermogen denk ik.
zn speakers hebben een vermogensvraag (of hoe dat ook heet, sorry.  :-)) van 50 tot 200 watt.
ik ben bang dat al het vermogen naar het laag gaat.

Enne... "herlakken"?? heiligschennis! Er is al zo weinig van de ouwere series over in goede technische EN optische staat.
Het wordt moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Heb alleen gedúld... Lastig, snap ik, maar je slaat jezelf voor je kop als je wat anders koopt terwijl je dat analoge warme geluid met sprankelend hoog eigenlijk prachtig vindt. Dan zit je daar met je prachtige apparaat welke eigenlijk alleen maar mooi is om naar te kijken en het geluid bevalt je toch eigenlijk niet helemaal zoals je gehoopt had.

1 ding: Blijf Weg Van Sony, tenzij het professional is en dan nog moet je houden van dat geluid.
Ik vind het overdonderend klinken, prachtig in het begin alsof je muziek "nieuw" klinkt. maar na verloop van tijd gaat je dat vermoeien. maar dat is persoonlijk, de een vindt het mooi, de ander niet. '

Ik zeg: zoek. blijf internet afspeuren naar eerdergenoemde types. in het zwart zijn ze er. alleen zo nu en dan. eens in het half jaar zie je prachtstukken. en zéker voor max 500 euro.

Succes iig.

NICOR

Dat herlakken is wel ludiek bedoeld he,omdat hij perse een zwarte wil en er bijna geen meer zijn :-P

SB_Marantz

#82
Citaat van: fredastaire2 op mei 11, 2012, 01:12:08
1150 lever je in op vermogen denk ik.
zn speakers hebben een vermogensvraag (of hoe dat ook heet, sorry.  :-)) van 50 tot 200 watt.


Heb je naar de specs gekeken?

Makkelijk en gevoelig......wat dat betreft niets te klagen.


■Sensitivity (2.83V/1m):90dB
■Impedance:8 ohms (minimum 6.4 ohms)


Een 1150 leverd het zelfde als een model 140 want de eindtrap is identiek in deze: @ 8 en 4 Ohm....2 x 90 om 146 Watt dus. (gemeten)

Meer dan voldoende.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredastaire2

Citaat van: NICOR op mei 11, 2012, 01:13:53
Dat herlakken is wel ludiek bedoeld he,omdat hij perse een zwarte wil en er bijna geen meer zijn :-P
Citaat van: NICOR op mei 11, 2012, 01:13:53
Dat herlakken is wel ludiek bedoeld he,omdat hij perse een zwarte wil en er bijna geen meer zijn :-P

ja, ik snap m ik heb wat post gemist. ik las de rest nadat ik het verzonden heb. 
ik ben niet zo snel met dit.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredastaire2

Citaat van: SB_Marantz op mei 11, 2012, 01:15:28

Heb je naar de specs gekeken?

Makkelijk en gevoelig......wat dat betreft niets te klagen.


■Sensitivity (2.83V/1m):90dB
■Impedance:8 ohms (minimum 6.4 ohms)


Een 1150 leverd het zelfde als een model 140 want de eindtrap is identiek in deze: @ 8 en 4 Ohm....2 x 90 om 146 Watt dus. (gemeten)

Meer dan voldoende.
ah, zo. ik snap m. ik had 2x25 watt in mn hoofd voor de 1150. niet nagekeken voordat ik reageerde. :)

fredastaire2

Citaat van: SB_Marantz op mei 11, 2012, 01:19:17
Ben je het snel tappen verleerd?  :schater: :wink:
achja. je moet wat de schuld geven. in mijn geval de leeftijd.  :wink:

SB_Marantz

Was toch een uitermate goed geboortejaar anders..... :angel:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredastaire2

klopt. was niks mis mee, maar ik zit niet vaak op forums. ik kijk niet snel genoeg in mn post. en dat heeft gelukkig niet met geboortejaar te maken. :wink:

Cobraatje

Ik heb ook een zwarte 2238B gevonden. Werking niet helemaal zeker en ivm afstand(buitenland) niet te controleren. Wat zou ik daar voor moeten geven en wat kost een revisie ongeveer.

Verder vroeg ik mij af is er een oplossing als er geen afstandbediening bij om toch van afstand het volume te controleren. Heb ooit iets gelezen over via tape out aansluiten en dan is een apparaat toch van afstand te bedienen, maar kan het niet terug vinden.