Thuis muziek beluisteren zoals het in de opnamestudio bedoeld was

Gestart door vielzweck, december 12, 2011, 09:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Paul op februari 06, 2012, 19:45:56
Citaat van: Totofan op februari 06, 2012, 19:06:33
Er zijn  670,9 miljard cd's verkocht wereldwijd. Dus er is nog keus genoeg, op de tweedehands markt.

Groet Marcel
En daar maak ik nog gretig misbruik van.

stupid

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op februari 06, 2012, 20:08:32
Citaat van: Paul op februari 06, 2012, 19:45:56
Citaat van: Totofan op februari 06, 2012, 19:06:33
Er zijn  670,9 miljard cd's verkocht wereldwijd. Dus er is nog keus genoeg, op de tweedehands markt.

Groet Marcel
En daar maak ik nog gretig misbruik van.

stupid

Groet Whisper
hello pompom HB notworthy :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

zeker & vast..

cd = digital audio, 2-ch 16 bit PCM encoded @ 44k1 sampling rate (redbook format)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

HansBeekhuyzen

Ik denk dat het streven naar een natuurkundig identieke situatie in de huiskamer niet haalbaar en zelfs niet wenselijk is. Je wilt alleen dezelfde ervaring als bij een live concert. Of zelfs dat niet eens. Net zoals bij films die verhalen over het 'werkelijke leven' maar bepaald niet trouw zijn aan die waarheid. Zie ook http://tinyurl.com/6sx9we3.
Hans Beekhuyzen
theHBproject

Cornelis1921

Citaat van: HansBeekhuyzen op februari 22, 2012, 17:05:31
Ik denk dat het streven naar een natuurkundig identieke situatie in de huiskamer niet haalbaar en zelfs niet wenselijk is. Je wilt alleen dezelfde ervaring als bij een live concert. Of zelfs dat niet eens. Net zoals bij films die verhalen over het 'werkelijke leven' maar bepaald niet trouw zijn aan die waarheid. Zie ook http://tinyurl.com/6sx9we3.
:yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MadVillain

Citaat van: HansBeekhuyzen op februari 22, 2012, 17:05:31
Ik denk dat het streven naar een natuurkundig identieke situatie in de huiskamer niet haalbaar en zelfs niet wenselijk is. Je wilt alleen dezelfde ervaring als bij een live concert. Of zelfs dat niet eens. Net zoals bij films die verhalen over het 'werkelijke leven' maar bepaald niet trouw zijn aan die waarheid. Zie ook http://tinyurl.com/6sx9we3.

Bedankt voor het delen van de site! Erg interessante informatie waar ik veel tijd aan ga spenderen :-D

still life

Citaat van: HansBeekhuyzen op februari 22, 2012, 17:05:31
Ik denk dat het streven naar een natuurkundig identieke situatie in de huiskamer niet haalbaar en zelfs niet wenselijk is. Je wilt alleen dezelfde ervaring als bij een live concert. Of zelfs dat niet eens. Net zoals bij films die verhalen over het 'werkelijke leven' maar bepaald niet trouw zijn aan die waarheid. Zie ook http://tinyurl.com/6sx9we3.

klopt, maar dat het thuis een beetje klinkt zoals het opgenomen werd, is imho niet teveel gevraagd..
zeker niet als daar kosten noch moeite voor gespaard zijn..

& dat lukt best als de volgende zaken een beetje kloppen:
* opname
* speakers
* akoestiek

het zit hem vaak in nuances, zo kan een band/drummer bvb ervoor kiezen
om een bepaalde passage te onderstrepen met een flinke lel op de floortom

dan kunnen ze bij het mixen vinden:
  :-o dat kan een staande golf opleveren => beetje afzwakken maar..
of bvb alles onder 60Hz gewoon downmixen

opgenomen of niet: als je beperkte speakers hebt, kun je lang wachten om thuis die klap terug te horen

& afhankelijk van je akoestiek thuis, kun je die opgenomen klap terughoren, met of zonder roomgain  :angel:
 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Maus

Je kunt met een goeie koptelefoon een heel eind komen denk ik. Verder is het voor iedereen anders, iedere technicus mixt ook anders. Dat lijkt me echt per persoon een eigen ervaring.
Op de plaat van Alannah Myles:

zijn een aantal nummers door de ene technicus gemixt, een aantal nummers door een ander. Dit hoor je terug.
Zo om aan te geven dat volgens mij een studio(technicus) het niet altijd 'bedoeld'.
Interessante materie, dit topic. Ik ga het bijhouden.

Zelf probeer ik als ik (live) mix veel als een studio opname te klinken. Waarom? Geen idee eigenlijk, het is me zo aangeleerd en ik krijg nooit klachten.

JohnWx

Citaat van: Maus op juli 21, 2012, 01:36:22
Je kunt met een goeie koptelefoon een heel eind komen denk ik. Verder is het voor iedereen anders, iedere technicus mixt ook anders. Dat lijkt me echt per persoon een eigen ervaring.
Op de plaat van Alannah Myles:

zijn een aantal nummers door de ene technicus gemixt, een aantal nummers door een ander. Dit hoor je terug.
Zo om aan te geven dat volgens mij een studio(technicus) het niet altijd 'bedoeld'.
Interessante materie, dit topic. Ik ga het bijhouden.

Zelf probeer ik als ik (live) mix veel als een studio opname te klinken. Waarom? Geen idee eigenlijk, het is me zo aangeleerd en ik krijg nooit klachten.

Het blijft naar mono luisteren met een hoofdtelefoon  :angel: shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Er word stiekem best veel op een koptelefoon afgemixed :)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm


JohnWx

Citaat van: jrm op juli 25, 2012, 11:51:58
:no:, iemand schreef iets  :-D

luister nu ook soms weer is lekker keihard met een koptelefoon lekkere beleving  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.