Alternatief voor iPod dock IS-201 gezocht

Gestart door John D, maart 03, 2011, 21:03:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John D

Ik hoop dat ik het in de juiste subgroep heb geplaatst.

Ik heb sinds enkele weken een Marantz PM5004 stereoversterker, hiervoor zoek ik nog een goede iPod dock.
Ik zag dat Marantz in het verleden de is-201 dock heeft geproduceerd, helaas is deze uit productie genomen. Zo'n type dock is waar ik naar opzoek ben, deze is dus bruikbaar zonder losse DAC en dus met RCA uitgangen.

Is er iemand die goede ervaringen heeft met een soortgelijke dock in een gelijke prijsklasse (100 a150).

Bij voorbaat dank,

John

John D

Niemand die ervaring heeft met een iPod dock?

Vriendelijke groet,

John

rexp


JohnWx

Die iPOD dock word her en der nog gewoon aangeboden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

elk merk heeft er bijna wel 1 behalve M.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

#5
Sommige apparaten van Marantz hebben een USB ingang waar je je Ipod in kan stoppen bijvoorbeeld de NA7004 waardoor je deze als dock kan gerbuiken.
Citaat van de site Marantz; And there's more: digital inputs, iPod-digital-compatible USB and optional Bluetooth reception.
Specificatie van NA7004 iPod / iPhone compatible USB input o / o / o
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

John D

Bedankt voor jullie reacties,

@Jeroen: De NA7004 was ik inderdaad al tegengekomen bij Marantz, helaas vond ik de oplossing wat aan de prijzige kant met een adviesprijs van €799,-. Misschien voor de toekomst een mooie upgrade, maar op korte termijn zal dit hem niet worden.

@Jwx: De IS-201 is bij de bij mij bekende winkels niet meer op voorraad, als u een adres heeft zou ik deze graag van u horen. (mag ook via een privé bericht)

@Rexp: Bedankt, was deze tijdens het zoeken nog niet tegen gekomen. Zie dat de DS-A3 inderdaad een analoge uitgang heeft.

Meer alternatieven of ervaringen zijn altijd welkom,

Vriendelijke groet,

John

JohnWx

Citaat van: John D op maart 13, 2011, 14:01:38
Bedankt voor jullie reacties,

@Jeroen: De NA7004 was ik inderdaad al tegengekomen bij Marantz, helaas vond ik de oplossing wat aan de prijzige kant met een adviesprijs van €799,-. Misschien voor de toekomst een mooie upgrade, maar op korte termijn zal dit hem niet worden.

@Jwx: De IS-201 is bij de bij mij bekende winkels niet meer op voorraad, als u een adres heeft zou ik deze graag van u horen. (mag ook via een privé bericht)

@Rexp: Bedankt, was deze tijdens het zoeken nog niet tegen gekomen. Zie dat de DS-A3 inderdaad een analoge uitgang heeft.

Meer alternatieven of ervaringen zijn altijd welkom,

Vriendelijke groet,

John

duurdere broer :

http://www.eshop.nl/winkel/iPod_dock/Marantz_IS301.html


ook Harman Kardon heeft mooie


deze ook alleen stinkt het zo :



http://www.hifi.nl/nieuws/39377/Nieuwe-iPod-dock-van-Meridian.html


hier bij raf

http://www.raf.nl/webshop/index.php?cPath=284&inc_subcat=1&keywords= &categories_id=284&azrefine=1&osCsid=ec33c7d996181a0d849b5e77f3033d1e
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

#8
http://www.eu.onkyo.com/products/ND-S1.html

Voor het geld een mooi dock omdat deze een digitale uitgang bezit waardoor je de redelijk brakke dac van de IPod zelf kan omzijlen; door het dock te verbinden met 1 enkele digi ic op een digi in van je receiver/cd-speler (of externe dac) welke allen een beter dac bezitten dan die van de bron zelf :yes:.


Uiteraard ook in het zilver te verkrijgen.



Sander.

Citaat van: rexp op maart 10, 2011, 10:26:26
Onkyo heeft een goed dock.