The best cable.....................

Gestart door obiwan, februari 21, 2011, 17:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

obiwan

Ik verwachtte geen groot verschil, maar dat is er wel zeker in mijn systeem.  Het is de meest gedetailleerde kabel die ik ooit heb gebruikt (en ik heb serieus dure kabels in het verleden gebruikt), en de muziek "stroomt". Bass is zeer gedetailleerd en niet boomy, treble is zo sweet als het maar kan.

Ik heb in geen jaren meer zo veel en lang naar muziek geluisterd als sinds ik deze speakerkabel erachter heb. Magnifiek.

Ik ga ook de Van Damme Interlink kopen. Van hetzelfde kopermateriaal.



Perfect_audio

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Nog goedkoper is het wanneer je kabels op de rol koopt,zo heb je bijvoorbeeld al 100 meter prima coax kabel voor 89,- , pluggen voor 3,50 pstk  ,desgewenst kan men voor de looks diverse afwerk kousen toepassen .
Luidspreker kabel 2x4mm ofc koper 100 meter 98,-

Maar goed niet iedereen zit te wachten op bijverdiensten  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik zag op een 'ander' forum (.....) ook Van Damme interlinks en heb er één besteld van twee meter, ik ben heel benieuwd. Leuk dat er zoveel mensen enthousiast over zijn.
Ik laat jullie weten.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#22
Och, dit gaat de gebruikelijke weg. Het geeft volgens de gebruiker een verbetering, dan is er iemand die vraagt wat die verbetering dan precies is. Nou het hoog is minder scherp, prettiger om naar te luisteren, transparanter. De instrumenten zijn duidelijker aan te wijzen. Het is net of de muzikanten dichter bij staan, het podium lijkt groter te zijn, ruimtelijker. En het is net of de bassen wat strakker zijn, minder rommelig. En zo nog wat meer van die dingen.
Het einde is dat de ene helft het niet eens is met de andere helft en we wachten op de volgende kabel waar van alles van wordt beweerd.
Ben wel benieuwd of het zo gaat. :-D
Als het echt zo gaat, kom bij me langs en laat het me horen op mijn installatie bij mij thuis.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Jij zwengelt hem weer aan en dat vind ik jammer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 27, 2011, 23:00:45
Jij zwengelt hem weer aan en dat vind ik jammer.

groet,

lo

tis wel de realiteit


tis wel dat het bij goedkope kabels wel is te horen en bij dure niet valt mij steeds meer op


Van Damme heeft ook niet iets nieuws uit gevonden het is een standaard kabel met een logo erop en ze verkopen gewoon heel veel het is zoiets als Sommercable of Hama of Profigold
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Dat het realiteit is snap ik. Ik vind het alleen jammer dat discussies mbt tweaks, waaronder kabels vallen naar mijn mening, inderdaad vaak uitdraaien op welles/nietes en bewijs het maar. Op zich is daar helemaal niets mis mee. Echter in dit board is het mijns insziens de bedoeling om ervaringen vragen en opmerkingen uit te wisselen zonder dat dit dood loopt op deze discussies. Ik lees graag ervaringen en probeer daar zelf genuanceerd mee om te gaan en / of uit te proberen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#26
Citaat van: lo op februari 27, 2011, 23:00:45
Jij zwengelt hem weer aan en dat vind ik jammer.

groet,

lo
Ik zwengel het misschien wat verder aan, ik werd echter door jouw opmerking beinvloed om dat te doen. Misschien wilde jij dat wel, dat beinvloeden. Er is een Asterix & Obelix die heet "de Intrigant ", daar moest ik aan denken. Ik vind dat jij het indirect aangezwengeld hebt en dat vind ik nou weer jammer.
Heb mij wel voorgenomen om mij niet weer te laten beinvloeden. We zullen zien wat de ervaringen zijn. En ik hoop dat diegene die er ervaringen mee heeft dit ook bij mij thuis wil laten horen.
Voor nu, welterusten, het is bedtijd. :zzz:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 27, 2011, 23:40:24
Dat het realiteit is snap ik. Ik vind het alleen jammer dat discussies mbt tweaks, waaronder kabels vallen naar mijn mening, inderdaad vaak uitdraaien op welles/nietes en bewijs het maar. Op zich is daar helemaal niets mis mee. Echter in dit board is het mijns insziens de bedoeling om ervaringen vragen en opmerkingen uit te wisselen zonder dat dit dood loopt op deze discussies. Ik lees graag ervaringen en probeer daar zelf genuanceerd mee om te gaan en / of uit te proberen.

groet,

lo

sterk punt weer LO   notworthy

dat komt omdat er denk ik iets zit bij sommige mensen dat het gewoon niet kan of hoort want ? het is niet te meten of andere horen het ook niet of het is oplichterij

en ik ben nog wel is in contact met mensen uit de "audio" wereld die allemaal hun eigen mening hebben en kijk erop en eigen belangen steeds als ik met een bepaalde "stroming"mee ga is dat een tijdje mijn overtuiging

oftewel ik weet het ook niet en reageer vaak omdat ik zelf dan niet lekker in me koppie zit dat is het voordeel van mij ik kan het afschuiven op mijn borderline
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: renes59 op februari 27, 2011, 23:48:11
Ik zwengel het misschien wat verder aan, ik werd echter door jouw opmerking beinvloed om dat te doen. Misschien wilde jij dat wel, dat beinvloeden. Er is een Asterix & Obelix die heet "de Intrigant ", daar moest ik aan denken. Ik vind dat jij het indirect aangezwengeld hebt en dat vind ik nou weer jammer.
Heb mij wel voorgenomen om mij niet weer te laten beinvloeden. We zullen zien wat de ervaringen zijn. En ik hoop dat diegene die er ervaringen mee heeft dit ook bij mij thuis wil laten horen.
Voor nu, welterusten, het is bedtijd. :zzz:

HLP
Heb ik je hierop getriggert...... :-D
De wereld hangt wel aan mekaar hè.
Slaap ze.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.